Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unge damer og utvikling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 14:03   #41
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge damer og utvikling

Jeg vil påstå at det er litt flere nyanser hos jenter all den tid det er de som må slite med graviditeter, aborter, tenåringsmor m.m. Guttene kan velge å ikke involvere seg og det ser man jo at en del gjør. Men sånn bortsett fra det så burde vel ting være temmelig likt.

Gammel 20-10-09, 14:07   #42
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

7. Ta kjæresten med i familieselskap Også her ville jeg sett an forholdets varighet. Om en kjæreste skal bli introdusert for og involvert i (stor)familien, bør forholdet ha vart en stund og være over fjortisstadiet.

Sønnen min ble invitert i bryllup til kjærestens tante etter at han og kjæresten hadde vært sammen i bare to uker. Jeg nektet han selvsagt ikke å dra, men JEG hadde ikke invitert han, hadde det vært meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:21   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

4. Har samleie
helst 30, men realistisk sett 17-18 år

Jeg tror det er veldig få fordeler med å vente med sex til man er 30. Ihvertfall er ikke det noe jeg ønsker for ungene mine. Elling, liksom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:25   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en femtenåring, og ting som skremte meg for bare et par år siden, som f.eks. sex og alkolhol, er ikke så skremmende lenger. Jeg tror at mange av oss utvikler oss i takt med barnet, og at tanken på at barnet skal gjøre slike "voksenting" plutselig en vakker dag ikke er så skummelt lenger.

Gammel 20-10-09, 14:40   #45
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har en femtenåring, og ting som skremte meg for bare et par år siden, som f.eks. sex og alkolhol, er ikke så skremmende lenger. Jeg tror at mange av oss utvikler oss i takt med barnet, og at tanken på at barnet skal gjøre slike "voksenting" plutselig en vakker dag ikke er så skummelt lenger.

Jeg synes heller ikke sex er så skremmende lenger, men har fremdeles ikke sansen for drita fulle 15-åringer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:46   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nei, det har ikke jeg heller. Årsaken til at alkohol ikke skremmer meg lenger, er at femtenåringen viser liten interesse for det. Han vanker i spillmiljøer, og etter hva jeg har forstått, så er ikke alkohol vanlig der. Så derfor har jeg senket skuldrene på akkurat det området.

Gammel 20-10-09, 16:46   #47
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du en mening om sånn ca hvor gammel du mener jenter bør være før de:
1. Begynner med sminke
Ungdomsskolen er vår grense
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene
Hvis det menes kyssing, 13-14 år.
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten
Som over.
4. Har samleie
Gjerne 18, men det er jo lovlig fra 16 år.
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom
Kommer an på forholdet, men minimum 16 år.
6. Eksperimenterer med alkohol
18 år.

Gammel 20-10-09, 16:50   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min ble invitert i bryllup til kjærestens tante etter at han og kjæresten hadde vært sammen i bare to uker. Jeg nektet han selvsagt ikke å dra, men JEG hadde ikke invitert han, hadde det vært meg.

Niesa mi ble inkludert i kjærestens familie fra dag én. Hun var da 15 og han 16. (Foreldrene hans kjøpte til og med dobbeltseng til sønnen )

Nå er de forøvrig 18 og 19 og fortsatt sammen....

Gammel 20-10-09, 16:54   #49
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvorfor det? Alt dette (bortsett fra sminken for de flestes del) er vel problemstillinger man møter på akkurat like mye med gutter?

Der er jeg enig. For meg som guttemor har jeg ansett det som en stor sorg om en av mine sønner har gjort en jente gravid for så å ikke ta ansvar. Hva har jeg gjort galt vil jeg tro at jeg da tenker - med tanke på verdier om å ta ansvar etc.

Gammel 20-10-09, 16:55   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Kjøpte dobbeltseng?

Gammel 20-10-09, 16:56   #51
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Der er jeg enig. For meg som guttemor har jeg ansett det som en stor sorg om en av mine sønner har gjort en jente gravid for så å ikke ta ansvar. Hva har jeg gjort galt vil jeg tro at jeg da tenker - med tanke på verdier om å ta ansvar etc.

Enig. Og i tillegg – hvis jenta hadde valgt å beholde barnet uten at jeg fikk ha kontakt, så hadde jeg blitt ufattelig lei meg. Mitt barnebarn, jo.

Gammel 20-10-09, 16:56   #52
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Kjøpte dobbeltseng?

ja, ikke sant?

Nå hører det med til historien at de flyttet sammen som 16 og 17åringer - (pga studier hjemmefra), flyttet hjem igjen etter ett år (ny skole) hvorpå min søster og mannen mente at nå hadde datteren flyttet hjemmefra - for godt tydeligvis, slik at nå bor hun med kjæresten og hans mor.....

Jeg glemte kanskje å si at jeg og min søster (kjempetrivelig dame hun altså) er ganske forskjellige...

Gammel 20-10-09, 16:57   #53
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Enig. Og i tillegg – hvis jenta hadde valgt å beholde barnet uten at jeg fikk ha kontakt, så hadde jeg blitt ufattelig lei meg. Mitt barnebarn, jo. :ulykkelig:

Ja, det også.

Gammel 20-10-09, 17:10   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg vil påstå at det er litt flere nyanser hos jenter all den tid det er de som må slite med graviditeter, aborter, tenåringsmor m.m. Guttene kan velge å ikke involvere seg og det ser man jo at en del gjør. Men sånn bortsett fra det så burde vel ting være temmelig likt.

Guttene opplever ikke dette på egen kropp på samme måte selvfølgelig, og til en viss grad velge å ikke involvere seg når sånt skjer. Men det er ikke uten betydning for en gutt heller om han blir far i veldig ung alder, hverken følelsesmessig eller økonomisk. Om man får et barn tidlig og ikke tar ansvar, så er det også noe man må leve med resten av livet når man blir voksen og skjønner litt mer. Det fins jo også unge jenter (og utrolig nok også gifte voksne kvinner) som faktisk vil bli gravide og bevisst går inn for det, uten å ta kjæresten med på råd. Har jeg hørt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 17:33   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Guttene opplever ikke dette på egen kropp på samme måte selvfølgelig, og til en viss grad velge å ikke involvere seg når sånt skjer. Men det er ikke uten betydning for en gutt heller om han blir far i veldig ung alder, hverken følelsesmessig eller økonomisk. Om man får et barn tidlig og ikke tar ansvar, så er det også noe man må leve med resten av livet når man blir voksen og skjønner litt mer. Det fins jo også unge jenter (og utrolig nok også gifte voksne kvinner) som faktisk vil bli gravide og bevisst går inn for det, uten å ta kjæresten med på råd. Har jeg hørt.

Jeg sier da ikke at det er uten betydning. Jeg sier bare at konsekvensene der og da rammer en ung jente hardest.

Gammel 20-10-09, 17:37   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste jeg vet om som har fått en tunge langt ned i halsen er Liv Ullmann.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 19:31   #57
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tro meg, det skjer på mange ungdomsskoler rundt omkring også.

Gammel 20-10-09, 19:38   #58
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du en mening om sånn ca hvor gammel du mener jenter bør være før de:
1. Begynner med sminke - ungdomsskolen
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene - 13-14, kanskje
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten - 13-14
4. Har samleie - helst 17-18, men i alle fall fylt 16
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom - 18, forholdet må ha vart en stund og vi må kjenne kjæresten.
6. Eksperimenterer med alkohol - 18
7. Ha med kjæresten i familieselskaper - vet ikke, men det bør være et forhold som har vart en stund for at det skal føles naturlig å introdusere vedkommende for besteforeldre, tanter og onkler.

Gammel 20-10-09, 21:17   #59
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har ikke jeg heller. Årsaken til at alkohol ikke skremmer meg lenger, er at femtenåringen viser liten interesse for det. Han vanker i spillmiljøer, og etter hva jeg har forstått, så er ikke alkohol vanlig der. Så derfor har jeg senket skuldrene på akkurat det området.

Jeg vanket i Kom og Dans som forøvrig er en alkoholfri organisasjon med mottoet "Den som danser drikker mindre" (når jeg var aktiv het det seg "...drikker ikke" ). Allikevel drakk jeg første gang når jeg var 14 sammen med andre venner, og etterhvert også sammen med venner fra dansemiljøet bare at da var det på arrangementer utenom Kom og dans. Men mine foreldre var trygge på at sålenge jeg var sammen med "dansegjengen" så var alt greit. Jeg gremmes i dag over at jeg ikke var ærlig nok til å si sannheten, men jeg er hvertfall oppmerksom på at ingen miljøer er "trygge".

Sorry om dette ikke var akkurat det du ville høre akkurat nå.

Gammel 21-10-09, 10:53   #60
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg er ikke naiv, altså, Maimor. Men det skremmer meg likevel ikke. Jeg tror ikke femtenåringen min drikker alkohol. Jeg er faktisk ganske sikker på at han ikke drikker alkohol, men om han nå en gang drakk mens han var på spillkveld, så regner jeg det likevel som bedre enn at han henger ute et sted og drikker og blir funnet i en grøft. Så jeg klarer ikke helt å la meg stresse av tanken.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.