|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?
Jeg syns at å være skeptisk til datalagringsmulighetene som finnes (og være skeptisk til datalagringsdirektivet) er sunn skeptis og har ikke noe med konspirasjonsteorier å gjøre. Vi beveger oss mer og mer mot en situasjon der vi er prisgitt fornuftige og "gode" myndigheter som aktivt velger å ikke samle sammen og bruke all den digitale informasjonen som finnes om oss-
![]() |
#42 |
Shake it out!
|
Oh my! Dere skulle sett alle de fantastske mailene jeg får. Bor midt i tykkeste republikaner-land, og jeg er på en mailingliste, hvor hun som styrer lista har null kritisk sans mht hva hun sender videre. Jeg lo godt og lenge av den som sa 'did Jesus speak the devils name' eller noe i den duren. Suprise, suprise, det var Barak Obama viste det seg om man fant fram gamle skrifter skrevet på en veldig sjelden hebraisk dialekt
![]() |
#43 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg tror du TRYGT kan anta at det finnes mange som er dummere enn deg selv.
![]() |
#44 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Mitt forhold til konspirasjonsteorier er så komplisert at jeg ikke vet om noen vil greie å forstå hva jeg prøver å forklare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg tror at en felle mange konspirasjonsteoretikere går i er at de betrakter "myndighetene" som én enhet, ikke et evig skiftende konglomerat av mange mennesker som blir ansatt og forsvinnner fra forskjellige verv og jobber. Jeg sier ikke at ikke organer innenfor "myndighetene" tidvis gjør sitt beste for å dekke over eller forvrenge informasjon, for det gjør de selvsagt. Men store, langvarige konspirasjoner som gjør at mange mennesker må holde kjeft eller lyve gjentatte ganger er vanskeligere å organisere enn mange tror. "Hva to vet er en hemmelighet, det tre vet vet alle".
![]() |
![]() |
#46 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Ja, det fascinerer meg også.
![]() |
#47 |
villende
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg syns konspirasjonsteorier blir til fantastisk underholdene TV-serier og filmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Glamorøs
|
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Dette var for øvrig en fin artikkel om hva som gjør en konspirasjonsteori god eller dårlig.
![]() |
#50 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men de blir jo drept av myndighetene/kirken/organisasjonene...:hysj:
![]() |
#51 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg elsker konspirasjonsteorier. Ler like godt hver gang. Jo villere, jo bedre. Denne synes jeg er spesielt fantastisk:
![]() |
![]() |
#52 |
Leser
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg tror alltid det er noe bak konspirasjonsteorier - om ikke annet: idioter.
![]() |
#53 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg tar meg alltid i å lure på om folk som virkelig tror på de mest kreative konspirasjonesteoriene er i mental balanse eller ei. Jeg heller mot "ei", kjenner jeg.
Vi får bare leve med en viss andel vås blant tilgjengelig informasjon, for den store fordelen er selvfølgelig dagens samfunnsboregres frihet til selv å innhente informasjon fra ulike kilder.
![]() |
#54 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Teori og teori sier nå jeg. |
![]() |
![]() |
#55 |
villende
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Ensidig fokus på influensavaksiner? Her inne? Den må du forklare litt nærmere, altså. Jeg syns generelt at folk har vært skrekkelig skeptiske til influensavaksinen og at det derfor har oppstått et stort behov for argumenter for og imot vaksinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Mother of Dragons
|
Tja, om du finner noe sted på nettet hvor folk er mer avbalansert og diskuterer mer saklig enn her, så vil jeg gjerne vite om det.
![]() |
#57 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Jeg elsker forresten konspirasjonsteorier, de har høy underholdningsverdi. Og kanskje var det et snev av sannhet i noen av dem, men enkelte vet ikke helt å begrense seg. Mannen har lest en del festlige rundt den økonomiske krisen. Og som regel så begynner det ganske troverdig, og sannsynligvis er det sant det de tar utgangspunkt i. Men så tar det liksom helt av og man begynner å snakke om aliens og sånn ... You had me! Eh, you lost me ...
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?Influsensavaksine, ja. Inntil jeg leste denne tråden trodde jeg det kun var inkompetanse og (fantastisk) dårlig organisering som gjør at mennesker som bor der ingen kunne tru at nokon kunne bu, lengst unna hovedutbruddet av svineinfluensa fikk vaksinen først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Shake it out!
|
![]() |
#60 |
Glamorøs
|
Huh? Da må du lese et helt annet sted enn meg. Jeg syns det har vært gode diskusjoner rundt denne vaksinen her inne, med gode svar på vanskelige spørsmål.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|