Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 22:32   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvordan er det egentlig med sporing av bankkort og medlemskort og sånt? Mamma jobber i butikk, og det er en kunde der som er helt hysterisk når det gjelder dette. Mamma vet aldri helt HVA hun skal si til vedkommende ...

Jeg syns at å være skeptisk til datalagringsmulighetene som finnes (og være skeptisk til datalagringsdirektivet) er sunn skeptis og har ikke noe med konspirasjonsteorier å gjøre. Vi beveger oss mer og mer mot en situasjon der vi er prisgitt fornuftige og "gode" myndigheter som aktivt velger å ikke samle sammen og bruke all den digitale informasjonen som finnes om oss-

Det er ikke lenge siden man i en e.coli-etterforskning fikk tilgang til elektronisk informasjon om hva de rammede familiene hadde handlet på butikken. De koblet kontoutskrifter (for å finne kjøpstidspunkt og sum) med informasjonen fra butikkenes kassasystem. Selvsagt med foreldrenes samtykke, fordi det kreves i dag, med gjeldene lovverk. Men teknologisk er det ikke vanskelig å få til, altså.

Gammel 28-10-09, 02:06   #42
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

I følge min onkel er valget av Obama en eneste stor konspirasjon fra 'the black community' for å hevne seg på det hvite, demokratiske fredselskende Amerika. Dere aner bare ikke hvor mye sprøyt jeg får på e-post fra min rike onkel i Amerika.

Oh my! Dere skulle sett alle de fantastske mailene jeg får. Bor midt i tykkeste republikaner-land, og jeg er på en mailingliste, hvor hun som styrer lista har null kritisk sans mht hva hun sender videre. Jeg lo godt og lenge av den som sa 'did Jesus speak the devils name' eller noe i den duren. Suprise, suprise, det var Barak Obama viste det seg om man fant fram gamle skrifter skrevet på en veldig sjelden hebraisk dialekt

Eller egntlig for disse folkene tror jo på dette!

Gammel 28-10-09, 09:01   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du TRYGT kan anta at det finnes mange som er dummere enn deg selv.

Gammel 28-10-09, 09:56   #44
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Mitt forhold til konspirasjonsteorier er så komplisert at jeg ikke vet om noen vil greie å forstå hva jeg prøver å forklare.

Jeg tror at de aller fleste konspirasjonsteoriene er et produkt av en fanatikers forvirrede ideer. Denne fanatikeren tror på det selv, og greier å pakke det inn i tilstrekkelig med mystikk til at andre også begynner å tro på det. "Ingen røyk uten ild", ikke sant?

Samtidig er jeg ikke i tvil om at informasjon er det mektigste våpnet vi har. Informasjonen vi deler, informasjonen vi ikke deler. Informasjonen som er sann, og informasjonen som er usann.

Det finnes mange eksempler gjennom historien på at informasjon brukes til manipulasjon. Og informasjonen gjenspeiler den tid og det samfunn som den har sitt utspring i fra. Anbefalinger rundt kosthold, spebarns liggestilling, medisiner, vaksiner osv, dette har endret seg gjennom årene.

Dette gjør at "myndighetenes anbefalinger" har blitt et utvannet begrep. Folks tillit til myndighetene svekkes. For 100 år siden hadde ikke den jevne nordmann mulighet til å etterprøve myndighetenes anbefalinger. Man greide ikke å se om anbefalingene i Norge var vesentlig annerledes enn anbefalingene i England, Brasil eller Tyrkia.

I dag kan folk med et par tastetrykk finne ut hva myndighetene anbefaler i andre land. Informasjonen går raskt, og kanskje raskere enn hva myndighetene greier henge med på.

Jeg tror faktisk at en del av konspirasjonsteoriene enten har rot i virkeligheten, eller er fabrikkert for å dekke over noe annet. Jeg tror ikke at verken myndighetene eller store selskaper som vil tjene penger alltid forteller oss "the truth, the whole truth, and nothing but the truth".

Informasjon og desinformasjon er viktige våpen både i krig og fred, i markedsføring og salg, i manipulasjon og makt. Det er klart at disse våpnene brukes.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 12:35   #45
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror at en felle mange konspirasjonsteoretikere går i er at de betrakter "myndighetene" som én enhet, ikke et evig skiftende konglomerat av mange mennesker som blir ansatt og forsvinnner fra forskjellige verv og jobber. Jeg sier ikke at ikke organer innenfor "myndighetene" tidvis gjør sitt beste for å dekke over eller forvrenge informasjon, for det gjør de selvsagt. Men store, langvarige konspirasjoner som gjør at mange mennesker må holde kjeft eller lyve gjentatte ganger er vanskeligere å organisere enn mange tror. "Hva to vet er en hemmelighet, det tre vet vet alle".

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 12:42   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, det fascinerer meg også.

Hallo? EN blow job i the oval office!

Gammel 28-10-09, 13:14   #47
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns konspirasjonsteorier blir til fantastisk underholdene TV-serier og filmer.

For øvrig tror jeg ikke at det er mulig for mange mennesker å holde på store hemmeligheter over lengre tid. Det er alltid noen som ikke klarer å holde kjeft, og det finnes så mange nysgjerrige journalister at det trengs bare én person som bare må fortelle litt og en gravende journalist som er interessert før man har nok en skandale/spennende sak.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:25   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror faktisk at en del av konspirasjonsteoriene enten har rot i virkeligheten, eller er fabrikkert for å dekke over noe annet.

Dette er jo en konspirasjonsteori i seg selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:28   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var for øvrig en fin artikkel om hva som gjør en konspirasjonsteori god eller dårlig.

Dårlige konspirasjonsteorier

Gammel 28-10-09, 13:36   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns konspirasjonsteorier blir til fantastisk underholdene TV-serier og filmer.

For øvrig tror jeg ikke at det er mulig for mange mennesker å holde på store hemmeligheter over lengre tid. Det er alltid noen som ikke klarer å holde kjeft, og det finnes så mange nysgjerrige journalister at det trengs bare én person som bare må fortelle litt og en gravende journalist som er interessert før man har nok en skandale/spennende sak.

Men de blir jo drept av myndighetene/kirken/organisasjonene...:hysj:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:43   #51
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker konspirasjonsteorier. Ler like godt hver gang. Jo villere, jo bedre. Denne synes jeg er spesielt fantastisk:

Sitat:

Update, July 22, 2009
The government is planning on forced vaccinations for Swine Flu this Fall. This is a very serious and grave concern for all Americans and people around the world who will be confronted with this issue. You must NOT take these vaccines if you expect to live a normal life span! The purpose behind these vaccinations is population reduction--genocide! Do not believe government PROPAGANDA and lies!

http://educate-yourself.org/vcd/

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:46   #52
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror alltid det er noe bak konspirasjonsteorier - om ikke annet: idioter.
Neida, men jeg finner konspirasjonsteorier fasinerende, både psykologisk og kreativt sett. Jeg tror jo også ofte at det er noe bak i den forstand at det er noe, men at dette noe blir feiltolket. Eksempelvis: Vikingene trodde at lynet var skapt av en tordengud. Lynet i seg selv er reellt, men tordenguden er det ikke. Samme med at Obama er president fordi at en eller annen svart millitær gruppering har fusket med valget. Jeg er enig i at Obama er president, det er årsaksforklaringen jeg ikke svelger med hud og hår. Og så er jeg dypt fasinert over at man velger seg en mer kompleks forklaring enn hva som er mulig og rimelig (Obama ble valgt til president fordi folk stemte på ham). Mest sannsynlig skyldes dette at folk føler et tvingende behov for å få den ytre virkeligheten til å stemme overens med sin egen indre virkelighet (og den indre virkeligheten til de som ikke fatter at Obama kunne bli valgt til president sier sikkert at svarte er mindreverdige og ingen normale folk ville ha stemt på en svart person.) Det er fasinerende at mange mennesker går til kraftige ytterligheter for å verne om sin egen personlige indre verden. (Og enda mer skremmende at de på andre områder kan være helt normale .... )

Gammel 28-10-09, 13:47   #53
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar meg alltid i å lure på om folk som virkelig tror på de mest kreative konspirasjonesteoriene er i mental balanse eller ei. Jeg heller mot "ei", kjenner jeg.

Samtidig er jeg veldig enig i dette:

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror ikke at verken myndighetene eller store selskaper som vil tjene penger alltid forteller oss "the truth, the whole truth, and nothing but the truth".

Vi får bare leve med en viss andel vås blant tilgjengelig informasjon, for den store fordelen er selvfølgelig dagens samfunnsboregres frihet til selv å innhente informasjon fra ulike kilder.

Jeg er i en vedvarende tilstand av forundring over hvor ensidig fokus det blir satt på influensaen og influensavaksinen, f.eks. Også her inne. Og det kjenner jeg at jeg er bittelitt skuffet over. Det er laaangt fra crazy konspirasjonsteorier til en stor bevissthet rundt helsebeslutninger.

Gammel 28-10-09, 13:57   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Teori og teori sier nå jeg.

Rett før min mor ble tvangsinnlagt på åttitallet så var hun hellig overbevist om riktigheten av at hun ble overvåket fra verdensrommet via CIA sine spionsatelitter, og gjennom kjøkkenkranen av KGB. Hun ble nokså hysterisk om noen skulle tappe vann for å si det sånn. Sålenge jeg hadde kontakt med henne (flere titalls år etter dette igjen) kom det ofte i forbifarten i telefonsamtaler ting som "Men - det skal vi kanskje ikke ta på telefonen akkurat, heh? "

I dag som vi jo har google earth så viser det seg at min stakkars gale mor slettes ikke var gal og hadde konspirasjonsteorier. Hun var synsk, eller rettere sagt visjonær.

Så man skal ikke kimse av konspirasjonsteorier nei. De kan bli ekte før man tror det.

Min eksmann for eksempel - veldig opptatt av å tenke på at jeg hadde en annen mann. Og plutselig så har jeg faktisk en annen mann.

Det at du har noia betyr ikke at det ikke er noen som virkelig er ute etter deg osv osv.

Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:02   #55
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ensidig fokus på influensavaksiner? Her inne? Den må du forklare litt nærmere, altså. Jeg syns generelt at folk har vært skrekkelig skeptiske til influensavaksinen og at det derfor har oppstått et stort behov for argumenter for og imot vaksinen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:11   #56
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er i en vedvarende tilstand av forundring over hvor ensidig fokus det blir satt på influensaen og influensavaksinen, f.eks. Også her inne. Og det kjenner jeg at jeg er bittelitt skuffet over. Det er laaangt fra crazy konspirasjonsteorier til en stor bevissthet rundt helsebeslutninger.

Tja, om du finner noe sted på nettet hvor folk er mer avbalansert og diskuterer mer saklig enn her, så vil jeg gjerne vite om det.

Gammel 28-10-09, 14:51   #57
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker forresten konspirasjonsteorier, de har høy underholdningsverdi. Og kanskje var det et snev av sannhet i noen av dem, men enkelte vet ikke helt å begrense seg. Mannen har lest en del festlige rundt den økonomiske krisen. Og som regel så begynner det ganske troverdig, og sannsynligvis er det sant det de tar utgangspunkt i. Men så tar det liksom helt av og man begynner å snakke om aliens og sånn ... You had me! Eh, you lost me ...

Forøvrig elsker jeg The Daily Show og ikke minst Colbert Report, for de er så flinke til å gjøre narr av alle sånne konspirasjoner.

Verden hadde vært et kjedelig sted om alle var normalt oppegående mennesker

Gammel 28-10-09, 15:02   #58
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Influsensavaksine, ja. Inntil jeg leste denne tråden trodde jeg det kun var inkompetanse og (fantastisk) dårlig organisering som gjør at mennesker som bor der ingen kunne tru at nokon kunne bu, lengst unna hovedutbruddet av svineinfluensa fikk vaksinen først.

Men så tenkte jeg en gang til, hvilke parti sitter i regjering nå. Ja nettop, Senterpartiet ... Det er ikke tilfeldig at hele Finmark er vaksinert allerede, mens risikogruppene i Oslo fremdeles må se langt etter sin tilmålte dose.

Dette er distriktspolitikk. De skal ta oss (byfolk altså), og de tar i bruk alle midler

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 15:07   #59
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Influsensavaksine, ja. Inntil jeg leste denne tråden trodde jeg det kun var inkompetanse og (fantastisk) dårlig organisering som gjør at mennesker som bor der ingen kunne tru at nokon kunne bu, lengst unna hovedutbruddet av svineinfluensa fikk vaksinen først.

Men så tenkte jeg en gang til, hvilke parti sitter i regjering nå. Ja nettop, Senterpartiet ... Det er ikke tilfeldig at hele Finmark er vaksinert allerede, mens risikogruppene i Oslo fremdeles må se langt etter sin tilmålte dose.

Dette er distriktspolitikk. De skal ta oss (byfolk altså), og de tar i bruk alle midler

Neida, det er vaksinen som er svineriet. Her i USA er det knapt tilgang til vaksine, så vaksinen er noe amerikanerne har laget for å utrydde nordmenn. De er sjikkelig sure på oss fordi vi ga fredsprisen til Obamam sånn at det nå tar seg dårlig ut når de invaderer andre land på jakt etter olje

Gammel 28-10-09, 15:38   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Huh? Da må du lese et helt annet sted enn meg. Jeg syns det har vært gode diskusjoner rundt denne vaksinen her inne, med gode svar på vanskelige spørsmål.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.