Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 16:20   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Det er jo grader av hvor latterlige de ulike konspirasjonsteoriene er, så hvilke konspirasjonsteorier synes dere er minst lattervekkende? Finnes det noen konspirasjonsteorier der det faktisk kan være noe i det?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:23   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes stort sett at konspirasjonsteorier er morsomme.

Gammel 27-10-09, 16:53   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har svært lite sansen for konspirasjonsteorier, og får totalt latterkrampe av en del av dem. Det minner meg om en link til en fantastisk morsom side i en vaksinasjonstråd her, som ei kråke la ut. Men det provoserer meg også, at en del svelger det mest utrolige.
Når det er sagt så har jeg noen i nær familie som er veldig fascinert av konspirasjonsteorier, spesielt de om UFO'er, og de er særdeles oppegående, høyt utdannet og alt det der.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:01   #24
Albertine
Passiv

Standard

Klart det finnes UFO'er? Star Trek er en dokumentarserie, sant?

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:03   #25
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvordan er det egentlig med sporing av bankkort og medlemskort og sånt? Mamma jobber i butikk, og det er en kunde der som er helt hysterisk når det gjelder dette. Mamma vet aldri helt HVA hun skal si til vedkommende ...

Jeg kommer aldri til å glemme den noe tilårskomne kunden som var dypt og oppriktig sjokkert over at jeg kunne se hva de siste transaksjonene på kortet hennes gjaldt, hvor og når og beløp. Dette kunne vel ikke være lov?!

Jeg synes konspirasjonsteorier og deres tilhengere er svært underholdende, og lar meg ofte forbause over hva folk faktisk får seg til å tro på. Tilhengerne har gjerne en tendens til å sammenfalle med de som feks ikke helt evner å innse at AS Norge går under hvis vi slutter å betale skatt, alle sammen. :fordomsfull: :skrape:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:20   #26
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge min onkel er valget av Obama en eneste stor konspirasjon fra 'the black community' for å hevne seg på det hvite, demokratiske fredselskende Amerika. Dere aner bare ikke hvor mye sprøyt jeg får på e-post fra min rike onkel i Amerika.

Gammel 27-10-09, 17:21   #27
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Jeg kommer aldri til å glemme den noe tilårskomne kunden som var dypt og oppriktig sjokkert over at jeg kunne se hva de siste transaksjonene på kortet hennes gjaldt, hvor og når og beløp. Dette kunne vel ikke være lov?!

Det visste jeg ikke
På vanlige butikker? Det tror jeg ikke helt at jeg liker, egentlig:skrape:
Hva har de ansatte på bokhandelen med mine private kjøp å gjøre?
Noen kjøp vil man kanskje ha for seg selv?

Gammel 27-10-09, 17:22   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Det visste jeg ikke
På vanlige butikker? Det tror jeg ikke helt at jeg liker, egentlig:skrape:
Hva har de ansatte på bokhandelen med mine private kjøp å gjøre?
Noen kjøp vil man kanskje ha for seg selv?

Ehm, kanskje hun jobber i bank? Tror nok ikke vanlige butikker ser dine transaksjoner, nei.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:45   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg liker konspirarsjonsteorier, jeg - de er knallgod underholdning, og jeg ler like rått og hjertelig for hver jeg kommer over.

Signerer.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 17:50   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg lurer på om man bør være åpen for at disse har rett? Og ikke være arrogant og avfeie? Men heller være litt ydmyk?

Slik jeg ser det;
Det kommer helt an på hvilken teori det går i ...

Gammel 27-10-09, 18:02   #31
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ehm, kanskje hun jobber i bank? Tror nok ikke vanlige butikker ser dine transaksjoner, nei.

Der var jeg redd jeg måtte lage eget konspirasjonsteorinettsted et øyeblikk.

Gammel 27-10-09, 18:14   #32
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er jo grader av hvor latterlige de ulike konspirasjonsteoriene er, så hvilke konspirasjonsteorier synes dere er minst lattervekkende? Finnes det noen konspirasjonsteorier der det faktisk kan være noe i det?

For eksempel synes jeg ikke det er morsomt når folk ikke gir barna sine MMR vaksinen fordi de har hørt at det kan føre til autisme (noe som den beviselig ikke gjør). Meslinger burde ikke i et opplyst, ressurssterkt samfunn være en sykdom som tar liv i 2009, men spesielt i USA er dette en konspirasjonsteori som brer om seg, med dertil alvorlige følger.

For øvrig er min favoritt de som hevder at månelandingene aldri skjedde Buzz Aldrin (Apollo 11) ble konfrontert med teorien, og han reagerte med å gi fyren en en knyttneve, tøffe gamle mannen

(Kilde: youtube.com)

Gammel 27-10-09, 19:07   #33
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Der var jeg redd jeg måtte lage eget konspirasjonsteorinettsted et øyeblikk.

Jeg jobber i bank, ja. Jeg hadde blitt litt fortørnet selv hvis kassadamen på Bunnpris hadde hatt oversikt over hva jeg hadde brukt kortet på!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 20:23   #34
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

For øvrig er min favoritt de som hevder at månelandingene aldri skjedde Buzz Aldrin (Apollo 11) ble konfrontert med teorien, og han reagerte med å gi fyren en en knyttneve, tøffe gamle mannen

Jeg er vanligvis ikke for å angripe meninger med vold, men jeg har all mulig forståelse for gamle Buzz her.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 20:26   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrekkblandet fryd.

Det er skummelt at folk er så
1(gale
2) oppfinnsomme
3) overbevisende
4) dumme

at slike kan spre seg, men de er jo også veldig komiske, mange av dem.

Som den om kondensstripene!

Gammel 27-10-09, 20:29   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig få som har slike teorier rundt meg jeg. Men jeg ser jo en del i media og slike ting. Ellers så er det jo fantastisk på film da!

Men i grunn tror jeg at vi nordmenn er litt for naive, kanskje er det mye mer av dette enn vi tror?!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 20:31   #37
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle disse konspirasjonsteoriene som vi bombarderes med, de kan jo ikke oppstå tilfeldig. Noen må stå bak dem, noen med en agenda som de vil skjule for enhver pris!

(Jeg vet jo hvem som står bak, men jeg vil ikke si det her, det blir alltid så mye unødvendig støy når jeg forteller om dem. Sånt har jeg virkelig ikke tid til i kampen mot de underjordiske.)

Sist redigert av torsk : 27-10-09 kl 21:16. Årsak: Tastefeil. Sier de. Men det var nok de underjordiske igjen.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 20:37   #38
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I utgangspunktet synes jeg det er lurt å lytte til hva folk sier og kommer med av argumenter framfor å være arrogant.

Jeg tror også det er lettere å nå fram med motargumenter hvis man ikke er arrogant i utgangspunktet.

Når det er sagt så innrømmer jeg at jeg kan riste på hodet av en del slikt, særlig gjelder dette teorier som er veldig svakt begrunnet.

Jeg tror også det, om folk er villige til å diskutere konspirasjonsteoriene. Det er det svært svært få som er, de er stort sett villige til å fortelle andre hvor smarte de er over at de har hemmelig kunnskap og man trenger ikke å være arrogant. Men det er sjelden vits i å bruke tid eller energi å snakke med dem om det.

Poenget mitt med å skrive dette var en parafrasering over noe annet.

Gammel 27-10-09, 20:48   #39
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 20:50   #40
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes som de fleste her at konspirasjonsteorier er underholdende. Ellers så kan jeg signere Hattifnatten.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.