Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 15:36   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Til det jeg mener med trass fra mannen din. Det er noe med å vite sin egen plass..

Det gjelder å vite sin plass? Så det er helt ok her å bare gi f... i andre og vise at noen skal faen ikke komme å bestemme noe over meg, for jeg gjør akkurat som jeg vil, selv om det er i mot både lov og regler - for det passer MEG? Og er det noe som går ut over andre, så er det faen ikke mitt problem - for JEG VET MIN PLASS?

Unnskyld meg, men****************************?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:40   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det gjelder å vite sin plass? Så det er helt ok her å bare gi f... i andre og vise at noen skal faen ikke komme å bestemme noe over meg, for jeg gjør akkurat som jeg vil, selv om det er i mot både lov og regler - for det passer MEG? Og er det noe som går ut over andre, så er det faen ikke mitt problem - for JEG VET MIN PLASS?

Det er i allefall ikke menigmann sin oppgave å evt. rydde opp/dømme/straffe osv....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:41   #3
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Hehehehe..

Har du autoriet og myndighet til å bestemme over andre? Barnehagen har vel i dette eksempelet rett til å bestemme over andre her. Men ikke du, nei.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:48   #4
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hehehehe..

Har du autoriet og myndighet til å bestemme over andre? Barnehagen har vel i dette eksempelet rett til å bestemme over andre her. Men ikke du, nei.

Tja, hva med en andelsbarnehage der foreldrene egentlig er eierne av barnehagen? ;-) Jeg har mine barn i barnehagen, og mener da jeg har rett og myndighet til å følge opp når det er andre foreldre som ikke følger reglene. Ja, jeg kunne klaget til barnehagen, og det er gjort, men jeg mente også det var på sin plass der og da.

Du synes med andre også det er greit at f.eks. folk kjører som idioter forbi unger som er ute og leker, og mener at det har de en rett til å gjøre? Hvordan ville du sett på det om det stod noen på utsiden av vinduet eller døra til barnehagen og tok en røyk og det kom ekkel lukt inn i barnehagen?

Gammel 11-11-09, 15:57   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Å la et spedbarn være alene i en bil på tomgang anser jeg som uansvarlig.

Og jeg anser det som ren idioti. Jeg har sett bil på tomgang ta fyr, og har bekjente som har opplevd det. Dersom det hadde vært barn i noen av disse bilene, hadde det nok ikke vært mulig å redde dem ut av bilene.

Gammel 11-11-09, 16:00   #6
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Og jeg anser det som ren idioti. Jeg har sett bil på tomgang ta fyr, og har bekjente som har opplevd det. Dersom det hadde vært barn i noen av disse bilene, hadde det nok ikke vært mulig å redde dem ut av bilene.

Det er vel bare noen uker siden dette skjedde for andre gang for en av medlemmene her på FP....

Gammel 11-11-09, 22:43   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Samme her. Ordrett.

Jeg kjenner at jeg sitter og håper intenst på at Floksa bare tuller med oss. Pliiis si at du gjør det Floksa?

Gammel 11-11-09, 18:31   #8
mrc

mrc sin avatar

Standard

Så hvis man slenger ryggsekken i setet ved siden av seg på bussen, og noen spør om de får sitte der, så er det greit å bare gi f? De skal vel ikke bestemme hvor du oppbevarer ryggsekken? Eller skal mener du at hvis noen gjør dette, så skal man ikke be dem ta bort sekken, men gå å klage til bussjåføren i stedet for å spørre personen?

Gammel 12-11-09, 14:48   #9
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Så hvis man slenger ryggsekken i setet ved siden av seg på bussen, og noen spør om de får sitte der, så er det greit å bare gi f? De skal vel ikke bestemme hvor du oppbevarer ryggsekken? Eller skal mener du at hvis noen gjør dette, så skal man ikke be dem ta bort sekken, men gå å klage til bussjåføren i stedet for å spørre personen?

Hehe..
Ser du ikke forskjell på hvilken rettighet du har til å ta deg til rette i disse situasjonene??

(På buss betaler man for én plass. Alt utover det kan ikke kalles busspassasjerens eiendom. En person sin bil derimot, den er nok helt og holdent hans ja.) Du med din myndighet har nok ikke rett til å ta deg til rette i andres biler, nei. Hadde du vært i jobb som politi og hadde grunnlag for å gripe inn, så kunne du gjort det.

Men så klart at hadde personens bil vært til fare eller voldsom sjeanse for omgivelsene, ville det vært allment akseptabelt å gjøre en inngripen for hvem-som-helst. Men helt vanlig tomgangskjøring i noen minutter er nok ikke hva som kan kalles voldsom sjeanse for andre. Da trår du over en grense (ved å ikke kjenne din plass og holde deg innenfor den), der du kan risikere sterke reaksjoner. Sånn er det bare. Uansett hvor mye du mener du "har rett til det", så har du faktisk ikke det.

Gammel 12-11-09, 14:51   #10
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe..
Ser du ikke forskjell på hvilken rettighet du har til å ta deg til rette i disse situasjonene??

(På buss betaler man for én plass. Alt utover det kan ikke kalles busspassasjerens eiendom. En person sin bil derimot, den er nok helt og holdent hans ja.) Du med din myndighet har nok ikke rett til å ta deg til rette i andres biler, nei. Hadde du vært i jobb som politi og hadde grunnlag for å gripe inn, så kunne du gjort det.

Men så klart at hadde personens bil vært til fare eller voldsom sjeanse for omgivelsene, ville det vært allment akseptabelt å gjøre en inngripen for hvem-som-helst. Men helt vanlig tomgangskjøring i noen minutter er nok ikke hva som kan kalles voldsom sjeanse for andre. Da trår du over en grense (ved å ikke kjenne din plass og holde deg innenfor den), der du kan risikere sterke reaksjoner. Sånn er det bare. Uansett hvor mye du mener du "har rett til det", så har du faktisk ikke det.

Hvordan kan du vite så skråsikkert hva som sjenerer andre? Jeg ser relevansen av sammenligningene til mrc.

Gammel 12-11-09, 15:03   #11
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvordan kan du vite så skråsikkert hva som sjenerer andre? Jeg ser relevansen av sammenligningene til mrc.

Mye kan sjenere mange. Bare spør alle folkene hvilket som helst borettslag eller stort firma.

Men hva de store massene unisont sier er sjenerende og over grensen for hva som kan aksepteres, er nok ikke tomgangskjøring i noen minutter.

Gammel 12-11-09, 14:53   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da trår du over en grense (ved å ikke kjenne din plass og holde deg innenfor den), der du kan risikere sterke reaksjoner. Sånn er det bare. Uansett hvor mye du mener du "har rett til det", så har du faktisk ikke det.

Jeg vil ikke si noe om det er passende å slå av andres biler på tomgang eller ei, men om jeg hadde valgt å gjøre det, så er det jo helt ok at bileieren blir sint, so what? Jeg bare stusser over dette at "Ja da hadde jeg blitt kjempesint" eller "Da hadde jeg klikket" skulle være noe argument for om man gjør det eller ei?

Gammel 12-11-09, 14:57   #13
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg vil ikke si noe om det er passende å slå av andres biler på tomgang eller ei, men om jeg hadde valgt å gjøre det, så er det jo helt ok at bileieren blir sint, so what? Jeg bare stusser over dette at "Ja da hadde jeg blitt kjempesint" eller "Da hadde jeg klikket" skulle være noe argument for om man gjør det eller ei?

Jeg sier han ikke kjenner sin plass om han gjør det,
og da risikerer han også reaksjoner. Det er ikke allment akseptert.

Protesterer du mot det? (Tror ikke det, nei.)

Gammel 12-11-09, 15:03   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier han ikke kjenner sin plass om han gjør det,
og da risikerer han også reaksjoner. Det er ikke allment akseptert.

Protesterer du mot det? (Tror ikke det, nei.)

Nei, selvfølgelig ikke. Men hva har det med saken å gjøre? Det er da komplett uinteressant hva bilføreren føler inn i seg av sinte følelser så lenge bilen faktisk blir slått av?

Gammel 12-11-09, 17:21   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat rett utenfor en barnehage - som vår - så holder dette. Reglene er klare, sjenansen er stor, og er du ikke i bilen, så er raskeste løsning å skru den av selv. Kommer du ut og hisser deg opp, så ber man samtidig om navnet ditt, og henviser deg til styrer. Det handler om sak og det handler om etikk. For du er vel enig i at du ikke ønsker å gjøre det ubehagelig for barn å komme i barnehagen? Du sier vel ikke at det er irrelevant? Man er vel på samme lag?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:30   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes:

-At det er idiotisk, unødvendig og tåpelig å la bilen stå på tomgang generelt.
-At det er idiotisk, irriterende, unødvendig og tåpelig å blande seg inn i om andre lar bilen stå på tomgang. (Som noen har vært inne på her, man kan ha en god grunn.)
-At det er irrelevant om det er utenfor en barnehage barna får eksosen i seg. Barn som bor i byen får mye eksos i seg uansett, hvis man er livredd for det, bør man vel snarest flytte til mer landlige strøk?
- At det blir litt komisk med alle "det er jo farlig for miljøet"-argumentene. Hvorfor er det ingen som kommer med dem i shoppingtråden f.eks?
Altså, det er ikke miljøvennlig å la bilen stå på tomgang, jeg ville aldri gjort det, men med mindre man alltid gjør det som er optimalt for miljøet selv i alle sammenhenger, bør man vel kanskje prøve å trekke pekefingeren litt til seg?
-At dette var et typisk eksempel på PK, jeg mener FP, på sitt verste.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:32   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

- At det blir litt komisk med alle "det er jo farlig for miljøet"-argumentene. Hvorfor er det ingen som kommer med dem i shoppingtråden f.eks?

Det har vært tatt opp i forbindelse med tidligere shoppingtråder.

Jeg syns det er så utrolig nedlatende å bruke PK som skjellsord, i tillegg er det uoppfinnsomt. Jeg vet ikke om jeg hadde skrudd av en bil som hadde stått på tomgang, og jeg hadde hvertfal ikke kastet nøkkelen avgårde, men hvis det gjorde at all eksosen seg inn i garderoben til barnehagen så hadde jeg på en vennlig måte gjort vedkommende oppmerksom på det. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så utrolig irriterende.

Selvfølgelig gjør vi alle noe som er miljøuvennlig, men det betyr ikke at man trenger å gjøre alt, hele tiden, og unnskylde det med at andre også gjør det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 19:10   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

?
-At dette var et typisk eksempel på PK, jeg mener FP, på sitt verste.

Uansett hvor mye fornuftig du skriver og uansett hvor godt du argumenterer, så ødelegger du hele inntrykket av både innlegget og deg selv med dette surmegga mølet som jeg siterer over. Av og til tror jeg pinadø du er uenig bare på trass og det blir så teit og barnslig at jeg får helt fnatt! Grow up!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.