Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakkeregler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 11:35   #10
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matpakkeregler?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Når det er sagt, (amen, altså ) så er jeg faktisk akkurat like overrasket over forelderen som tøye strikken ved å sende med en vaffel med 30% hvete og 50 % bygg og 20% havregryn som jeg er over læreren som presterer å si til et lite barn at det de har i matboksen er forbudt? Jeg synes begge parter er like dustete. Helt ærlig.

Nå vet jeg ikke om dette er myntet på meg som HI, men jeg kan forsikre deg om at det ikke blir sendt med en grov vaffel eller noen som helst vaffel - hvis vi har fått beskjed om det. Noe vi alltså ikke har. Det er jo nettopp det som blir frustrerende; hvordan skal man vite hva som gjelder for akkurat denne skolen (eller, som jeg tror, for akkurat denne klassen, denne læreren).

Vi har ikke noen problemer med å følge regler, så lenge vi blir informert om dem. Og vi sender som sagt med sund mat ellers, så vi er ikke spesielt utfordrende der heller. Og så vil jeg jo helst at jeg får kritikken, ikke gutten. Han har ikke noen problem med å gjøre som læreren sier, men jeg skjønner godt at han følte seg urettferdig behandlet når det var jeg som hadde satt han i denne situasjonen.

Gutten det gjelder har som nevnt en fantastisk egenskap; han liker ikke søtt. Ikke godteri, ikke søte saker (det vil si ikke bakevarer, ikke brus, ikke søte yogurter osv osv) så vi har ingen problemer med kostholdet når det gjelder det. Hvis noe er for søtt så vil han ikke ha. Han liker ikke bursdagsfester, for "der får man jo bare kaker og is"! Vi andre i familien har ikke den egenskapen, men vi har jo vanlig kosthold for det.

Læreren har ikke vært i skolen siden den aktuelle dagen, så jeg har ikke fått diskutert det videre med henne. Vi får ta det når hun er tilbake. Eller så tar vi det på et snart kommende foreldremøte. I mellomtiden får gutten med "vanlige" matpakker uten de utfordrende grove vafflene.

Jeg er jo ikke norsk, og har ikke den norske matpakketradisjonen i margen, derfor lurte jeg oppriktig i HI hva som er lov kontra ikke lov i skolene rundt om.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.