Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakkeregler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 11:58   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkeregler?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Regler er jo aldri problematiske hvis folk følger dem. Hvis alle følger dem uansett, trenger man jo faktisk ikke regler - reglene er der fordi alle ikke følger dem. Og da er det veldig relevant hva man eventuelt gjør når reglene brytes. Jeg skjønner godt hva bina mener her. Skal man ha regler, bør man ha en fornuftig og konstruktiv reaksjonsmåte når reglene ikke overholdes.

Poenget mitt er vel at jeg ofte får inntrykk av at det er foreldrene som problematiserer regelverket, og at dersom alle foreldre hadde respektert at skolen/lærerne har tidsbegrensning på å følge opp alle mulige individuelle varianter som grove vafler istedenfor lys vaffel, så hadde det nok vært litt lettere i hverdagen for dem, og ergo kommer vel det ungene til gode. Jeg liker rett og slett ikke at lærerne må bruke masse tid på å diskutere, følge opp og mase om helt greie regler. Selvfølgelig skal man på foreldremøte og FAU diskutere regler som er omstridt, men at hver og en skal sitte på sin tue og sutre over en vaffel eller 87% sjokolade er bare dårlig samarbeid. Men igjen, det er selvfølgelig viktig at det kommuniserer godt ut til foreldrene, gjerne med en god begrunnelse for regelen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.