Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakkeregler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 10:56   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakkeregler?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nå er vi jo på nett, så vi vet vel egentlig ikke om det har gått ut infoskriv eller blitt informert om på foreldremøte fra før? Hvis ikke, så er det dårlig, og det bør forandres hvisd de skal ha regler for mat.

Jeg kan si hvordan det har vært hos oss. I forhold til mat kom det en gang et diffust tema på et foreldremøte. Det ble snakket om "sunn mat", "viktig å spise frokost", men ikke noe mer enn det. I forhold til klær kommer det diffuse meldinger på ukeplanen "husk klær etter årstid, mange kalde barn for tiden", uten at jeg vet om det gjelder MITT barn. Og så videre. Lite konkret, ingenting som gjør at jeg oppfatter noen mat som forbudt, eller at jeg oppfatter at mitt barn er for dårlig kledt.

Og kanskje er det sånn at de fleste oppfatter som meg. "Gjelder noen andre", tenker vi, og arkiverer skrivet i returpapiret. Og så sitter de på skolen og himler med øynene og baksnakker foreldrene på personalrommet, oppgitt over at de sender ut SÅ mye informasjon, og LIKEVEL sender altså noen foreldre med VAFLER i matboksen! Eller likevel så er det noen barn som ikke har votter på skolen.

I barnehagen syns jeg det var enklere. For da hang de en post-it-lapp på plassen til det enkelte barnet: "Mangler votter, bukse, sokker og strømpebukse". Da kunne jeg ta lappen med meg hjem og putte i sekken det som sto på lappen. Men "husk klær etter vær"? Ja? Det gjør jeg jo?

Kommunikasjonen er ikke fullført før mottakeren har mottat meldingen og oppfattet den. Og det tror jeg av og til de glemmer på skolen. For dem er det viktigste at de har kommunisert ut, ikke om budskapet nådde frem.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.