Sv: Matpakkeregler?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
I forhold til klær så mener jeg ikke at skolen skal følge med og sende lapper som de gjorde i barnehagen, men jeg antar i min enkelhet at det et fåtall barn som ikke har regntøy, utedress, votter, lue, osv. Jeg antar også at en del av de foreldrene som ikke sender med fornuftige klær er de samme som ikke sender med fornuftig mat. Videre antar jeg at en del av disse foreldrene sjelden går på foreldremøter. Derfor mener jeg at det er bortkastet energi å ta opp med nikke-gruppen at det er viktig med slike og sånne klær, for de nikker og er enige, og gjør det. Da er det bedre å sende en lapp hjem til lille Per og fortelle foreldrene at "Per må ha regntøy og gummistøvler på skolen".
Jeg går jo ut i fra at generell info ikke gjelder meg. For mine barn har stort sett alltid det de trenger, og skulle de mangle votter en dag, så har de alltids fått låne av noen. Men jeg vet f.eks i klassen til datteren min at det er to elever som jevnt over er dårlig kledd, har med seg merkelig mat, ikke gjør lekser, og så videre. Læreren når ikke foreldrene til disse to på foreldremøtene, for der kommer ikke foreldrene uansett.
Ja, er det spesielle problemer med enkelte barn, så må de jo ta det på annen måte enn infoskriv og foreldremøte, da er det jo noe annet. Men påminnelser trenger vi jo alle, jeg tenker aldri at det ikke gjelder meg, jeg tenker meg om for å finne ut om det gjelder meg. Og alle kan jo glemme votter, lue eller tøfler en dag eller en uke, men hvis det er litt sånn at en glemmer tjukke sko på vinteren noen ganger, noen ganger det en annen som glemmer votter og luer og en annen som ofte ikke har skift osv...Da kan det/bør hjelpe med påminnelser til den vanlige gruppa.
|