Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakkeregler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 10:49   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakkeregler?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns dette er paradoksalt, egentlig. På den ene siden forteller de fra skolene stadig vekk hvor mye de har å gjøre, at de ikke greier å følge opp ditt og datt, at det er umulig for dem å sjekke om vaffelen er grov eller ikke. Og samtidig lager de altså slike regler, som de jo må vite med seg selv når de lager dem at dette vil de ikke greie å følge opp.

Og fordi det er så komplisert å følge opp, så kan de ikke ta opp ting med foreldrene, men må ta det med barna, der og da. Men foreldrene må jo IKKE ta for god fisk det ungene forteller hjemme, det er fali det.

Så hvordan har man da tenkt at dette skal fungere? Det er oftest foreldrene som avgjør hva ungene får i matpakken. Hvordan skal læreren kunne påvirke innholdet i matpakken, hvis læreren ikke kan ta det opp med foreldrene, og ikke vil at foreldrene skal tro på det barna forteller?

Da ender det jo med en masse styr for læreren og en masse frustrasjon for elevene. Og da er det at jeg vender tilbake til utgangspunktet. Hvorfor lager man regler som man verken kan håndheve eller ønsker å informere foreldrene om?

Det er klart at regler skal informeres tydelig ut, men deretter ser jeg ikke problemet. Er det ikke bare for foreldrene å forholde seg til dem og IKKE sende med sånt på skolen? Jeg skjønner at det er vanskelig for barn å følge regler, hvis de voksne synes det er så vanskelig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.