Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Krav og forventninger

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 23:40   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krav og forventninger

Hyacinth: Hvorfor tror du latsabbene er i overrepresentert i vg. skole Tenker du yrkesfag? Studiespesialiserende? Eller begge? Og hvorfor?

Jeg synes "folk flest" stiller for lite krav til barna sine, det er i alle fall det jeg får inntrykk av gjennom min jobb som lærer. Det blir mye dulling og dalling, og jeg er faktisk litt bekymret for "ungdommen nå til dags." Mange av dem er fryktelig tafatte, spør du meg. Jeg klandrer i første rekke foreldrene, men også skolen som, etter min mening, også er blitt fryktelig redd for å stille krav.

Jeg tror selv at jeg har et OK forventnigsnivå til mine barn. (Det sier vi vel alle...) Jeg forventer at de gjør ting i huset, lekser, holder avtaler og at hvis de f.eks har meldt seg på fotballtrening for høsten 09, må de faktisk gå på trening hele høsten 09, selv om det skulle bli "kjedelig."

Jeg tenke likevel at HI kanskje er litt vel kravstor? Man kan ikke kreve mye av barna på alle områder, det gjelder å velge ut de områdene man tror blir viktigst for dem i årene framover. Tegninger og slikt ser f.eks ikke jeg på som spesielt viktig. (Når sant skal sies, har jeg vel knapt studert en eneste av tegningene de har produsert opp gjennom årene spesielt nøye. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.