Sv: Barnehage i romjula?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Er dette med avspasering til de ansatte i barnehagen noe man bør tenke over, altså? Har barnehagen åpent, kan vel barna gå der hvis foreldrene ønsker det, eller har behov for det? Skal vi slutte å handle mat mellom 20.00 og 21.00 fordi det da kanskje holder med bare to i kassen på Rema? Merkelig argument, høyst merkelig.
Hvorfor er det så merkelig, synes du? Er det en veldig snodig ting å prøve å ta hensyn til andre, når man har mulighet for det?
På Blobbens avdeling er det tre ansatte. Tre personer som jeg har et godt forhold til, kjenner forholdsvis godt og liker og respekterer. Er det en snodig ting hvis jeg tenker meg om to ganger før jeg av rent egoistiske grunner bidrar til at en av dem må være på jobb i romjula fremfor å kunne ta ferie, når jeg selv gleder meg så veldig til min egen ferie? Det er 14 barn i Blobbens avdeling, hvilket betyr at det faktisk kunne spille en rolle hvorvidt vi valgte å benytte barnehageplassen eller ikke.
På Frøknas SFO var det ingen som ønsket å benytte seg av åpningstiden på jule- og nyttårsaften, noe som medførte at SFO kunne holde stengt og alle de ansatte fikk fri – noe jeg er sikker på at mange av dem satte pris på. Er det snodig å ha slikt i bakhodet når man bestemmer seg for om man vil bruke SFO-plassen eller ikke? Når man er i en slik situasjon som vi er, at det er helt uproblematisk å holde ungene hjemme.
Jeg synes det er merkelig at du synes det er merkelig å ta hensyn til andre.
|