|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Jo, det er det selvfølgelig! Men inne for "alternativ medisin" handler det ikke så veldig ofte om "medisiner" og piller.
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget. ~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du? Sist redigert av Mumriel : 27-09-06 kl 14:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moden
|
signerer
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg er helt for helhetstenkning, og synes det er trist at dagens helsevesen gir altfor lite rom til det. Men når man faktisk har for høyt blodtrykk, må det behandles, uavhengig av om man også er deprimert. Det idéelle er hvis man kan finne ut om den grunnleggende årsaken f.eks. er at pasienten sitter for mye inne, isolert, og trøstespiser. Hvis han kommer seg ut, får et sosialt liv og trener, kan han kanske bli kurert.
|
|
|
#4 |
|
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Kan vi ikke heller diskutere den seriøse delen av den såkalte alternativbransjen? Det er så mye mere fruktbart ...
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Så lenge "alternativbransjen" selv ikke klarer distansere seg fra humbugen, er det vanskelig å holde den delen utenfor diskusjonen, synes jeg. Trist for de som er seriøse, men likevel sant … |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Moden
|
dette er også alternativt og kan være effektivt
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er typiske eksempler jeg IKKE kommer til å følge
|
|
|
#8 |
|
Moden
|
men det er da ikke spesielt stor fare for ikke-dokumenterte-bi-virkninger av kjærringråd?
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Akkurat dette tror jeg er veldig sant. Jeg tror mange som driver med alternativ medisin er virkelig kloke mennesker og gode menneskekjennere. Akkurat som de virkelig gode legene er det... Og at det ligger mye god helse i det. Svært mange somatiske plager er jo psykisk betingede også, eller har en sammenheng, så da vil en god behandler som ser hele mennesket virkelig tilføre verdi. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|