Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 12:05   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

New Age, engler, krystaller og chakra (gammelt NM-innlegg)

I helgen var det Alternativ-messe i Oslo. En jeg kjenner godt var der, og kom hjem med masse brosjyrer. I brosjyrene var det tilbud om alskens måter å oppnå høyere erkjennelse, finne seg selv, finne trygghet i tilværelsen, finne balanse, bli friskere, sterkere og sunnere, etc.

Det meste kunne selvsagt kjøpes, man kunne feks betale noen tusen kroner for å få kontakt med engler slik at de kunne hjelpe deg å leve et godt liv og bli et bedre menenske i tanker og gjerninger. Eller du kunne betale noen tusen og ta et healingkurs, eller bli spådd av en ordentlig sjaman. Sjamanen kunne også finne kraftdyret ditt som du kunne kontakte senere ved hjelp av meditasjon. For noen skarve hundrelapper kunne du få en liten bok og en krystall, eller du kunne finne roen gjennom vibrasjoner og eteriske oljer.

Hun som var på denne messen er på et punkt i livet hvor hun er i tvil, hun er usikker på om hun har valgt rett hylle, usikker på hva hun vil videre, usikker på kjærligheten, på seg selv og kjenner seg søkende og urolig. derfor gikk hun på messen. Og kom hjem noen timer senere med Body Lotion med rapsolje og alle disse rare brosjyrene.
Jeg ser dette "markedet" for spiritualitet i sammenheng med en del andre fenomener i samfunnet. Jeg kan oppsummere det med en halv setning, nemlig:"i en fei".

Mange ønsker å bli rik i en fei (WGI, T5C, Lotto), mange ønsker å bli tynne i en fei (kurer, piller, kurs) og atter andre ønsker altså å finne seg selv i en fei.
Jeg tror ikke det er så enkelt. Man kan ikke oppnå erkjennelse, balanse eller selvforståelse ved hjelp av en brosjyre, to krystaller og en healer fra Toten. Like lite som man blir tynn og sprek av en pose med pulver og to brett med slankepiller fra Sverige, eller får millioner på konto av å gå på vekkelsesmøte i WGI.

Tilsynelatende er mange på leting, på søken etter noe større enn dem selv, eller noe som kan forklare dem, bekrefte dem eller hjelpe dem. Men at dette skal være arbeidssomt er tydeligfor mye forlangt. Man velger den lettvinte metoden, legger sitt liv i hendene på sjamanen fra Lillestrøm og lar seg spå i tarot og teblader. "I stedet for å tenke selv." tenker fordomsfulle Mim, og blir sarkastisk. Ukebladene gir alle disse alternative greiene en arena, søkende sjeler blar seg gjennom Allers, på vei til en dypere erkjennelse...

Nåvel. Det var da bare noen betraktninger. Men hvis noen vil oppnå en større innsikt, kan de få kjøpe de gamle exphilbøkene mine eller få et spark bak til en rimelig penge

Opprinnelig lagt inn av skilpadda

Den amerikanske drømmen gikk jo egentlig ut på at hvem som helst kan gjøre det stort og få til det de ønsker - med hardt arbeid og engasjement! Men den drømmen som florerer nå, er den samme galopperende vrangforestillingen som store deler av den vestlige verden lider av - nemlig drømmen om at det finnes en enkel løsning, og (som Dagbladet stadig påstår: ) DU fortjener den.
Og er det krystaller og spåkoner og fettsuging i beste sendetid som skal til - vel, så kjøper vi det også. Bare vi slipper å ta ansvaret selv, så.


Så Requiem for a Dream, og var sjokkskadet og trist over den presise tolkingen av vårt uthulte samfunn og de drømmene vi deler, i lang tid etterpå.

Den amerikanske drømmen bygger egentlig bare videre på den protestantiske etikk, den etikken hele vårt skandinaviske samfunn er bygget på. Den etikken og moralen er god men kjedelig. Nemlig "Godteri spiser man bare til fest", eller at man må gjøre seg fortjent til godene etter å ha slitt seg gjennom det kjipe, kjedelig, tunge og vanskelige. Ingen dessert før middag, ikke ut å leke før man er ferdig med leksene, øve, øve, jevnt og trutt- alt jeg nevner her er elementer i den moralen jeg bygger min livsanskuelse på. Det er tydelig at dette synet deles av stadig færre.
Før kom man på TV hvis man var skikkelig flink, interessant i kraft av sin viten eller sine opplevelser. Nå kommer man på TV etter å kjederøkt i 100 dager eller vært skikkelig kjip og løyet folk opp i trynet på en øde øy.

Før trente man i årevis, nå tar man steroider. I toppidrett florerer juksemakerne. Man kan leve av å sparke fotball. Man kan bli popstjerne uten å synge rent, du trenger ikke engang å synge selv.
Og så på toppen av det hele, så kan man altså finne sin religion ved hjelp av en krystall og en brosjyre. Jeg kan heller ikke tenke meg at det finnes en eneste seriøs aktør blant disse, bare pengegriske sjarlataner.

Englelinker
Her kan dere lese nettversjonen av en av brosjyrene. Dette her er det dummeste jeg har lest på riktig lenge. Nyt de eteriske formuleringene, folkens. Og orddelingene!

Smakebit:

Sitat:

De fem englelinkene lager en permanent energetisk forbindelse for deg med hver av de fem medlemmene av en englegruppe som vil kaller A-team? som består av en Seraf og fire Erkeengler. Disse fem englevesenene har engasjert seg i arbeidet med å arbeide tett og kraftfullt med de som mottar englelink initieringene. Via englelink forbindelsen er deres fokus å hjelpe deg å ta inn i deg og utvide de rene englekvalitetene av ren ubetinget kjærlighet, ikke-fordømmelse, mot, skjønnhet og glede i livet ditt.

Priser
Alle under ett 2600,-
Kr 800,- Seraf Rose Aura's englelink
Kr 500,- Erkeengel Michael's englelink
Kr 500,- Erkeengel Raphael's englelink
Kr 500,- Erkeengel Uriel's englelink
Kr 500,- Erkeengel Gabriel englelink
I tillegg kommer porto for forsendelse med postoppkrav for tiden ca kr 100,-. (for alle under ett)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 27-09-06 kl 13:05.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:13   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Alternativmessen, og stod i mange år på stand der for min tantes butikk, Shanti. En butikk som solgte krystaller, indianer- og egyptiske statuetter, røkelse, alternative klær, musikk og mye annet spennende.

Jeg liker godt miljøet, men det er mye humbug der også, og man skal ikke ta alt for god fisk. Jeg reagerer også på det at man kan ta et kurs i feks. Chakra-healing på en helg, og så er man "terapeut" og kan heale alle mot en saftig penge. Det henger ikke på greip!

Så lenge man har et fornuftig kritisk syn på ting, at man klarer å sile ut det som åpenbart er humbug og det som virker ekte, så er miljøet ganske spennende og lærerikt, syns jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:25   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg elsker Alternativmessen, og stod i mange år på stand der for min tantes butikk, Shanti. En butikk som solgte krystaller, indianer- og egyptiske statuetter, røkelse, alternative klær, musikk og mye annet spennende.

Jeg liker godt miljøet, men det er mye humbug der også, og man skal ikke ta alt for god fisk. Jeg reagerer også på det at man kan ta et kurs i feks. Chakra-healing på en helg, og så er man "terapeut" og kan heale alle mot en saftig penge. Det henger ikke på greip!

Så lenge man har et fornuftig kritisk syn på ting, at man klarer å sile ut det som åpenbart er humbug og det som virker ekte, så er miljøet ganske spennende og lærerikt, syns jeg.

Helt enig med deg. Jeg trodde ikke på sånt tidligere og var meget flau over at ei som står meg svært nær drev med healing. Nå vet jeg bedre. Jeg har fått hjelp og er ikke i tvil. Jeg har kjent det på kroppen at det virker.

Jeg er, som deg Iset, skeptisk og det skal man være, men å avvise alt dette som tull det gjør jeg overhodet ikke. Det som jeg misliker er at det koster mye, det har blitt butikk.... Min nære som er healer startet med å gi gratis healing. Hun ville ikke utnytte det hun kunne ved å ta betalt, men etterhvert måtte hun. Det var personer som utnyttet hennes snillhet og hun hadde vondt av dem og klarte ikke si nei. Nå tar hun litt betalt, men ikke slik som mange andre healere.

Healere som tar høye priser mister jeg tilliten til. Det blir for mye fokus på penger.

Jeg har vært på alternativmessa i Oslo og jeg syns det er mye bra der. Spennende foredrag også.

Til dere som ikke tror vil jeg si, dere vet ikke alt. Dere bør ha respekt for andres tro. Det er ingen som kan si at de sitter på den eneste sannheten her eller?

Man skal ikke lenger enn til helsekostbransjen før at man finner humbug, men det betyr ikke at alt er humbug.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:25   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

De fem englelinkene lager en permanent energetisk forbindelse for deg med hver av de fem medlemmene av en englegruppe som vil kaller A-team? som består av en Seraf og fire Erkeengler. Disse fem englevesenene har engasjert seg i arbeidet med å arbeide tett og kraftfullt med de som mottar englelink initieringene. Via englelink forbindelsen er deres fokus å hjelpe deg å ta inn i deg og utvide de rene englekvalitetene av ren ubetinget kjærlighet, ikke-fordømmelse, mot, skjønnhet og glede i livet ditt.

Jeg har dessverre ikke tid til å skrive noe fornuftig her nå, men jeg lurte på om det ikke gikk an å kjøpe seg en energetisk forbindelse til noen søte små kjeruber istedet for en seraf tror du? Englelinken virket ikke.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:30   #5
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Kjempebra skrevet Mim

Jeg er en tviler ...

Alt som høres hokuspokus ut, og som gjør at mennesker letter fra jordens overflate, er for godt til å være sant.
Når tanten min etter et helgekurs kommer hjem med helbredende hender, kan ikke jeg annet enn å le.

Hva får mennesker til å tro på slikt? det undrer jeg meg over ...
Er mennesker så lette å lure?

Det er en stor mellomting mellom å kjøpe produkter som får deg til å slappe av, øke konsentrasjon osv osv ... og det å kjøpe seg muligheten til å helbrede andre mennesker, eller for å få overnaturlige evner.

Sikkert en lur bransje å starte i da muligens? i og med at det finnes så mange mennesker som går på slike ting.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:43   #6
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

I likhet med Iset og Jessica er jeg skeptisk men det er ikke det samme som at ingenting av det som skjer i det alternative er humbug.

Det er ikke lenge siden akupunktur ble sett på som humbug idag er det annerkjent behandlingsmetode, det finnes flere eksempler også på dette.

Når det gjelder healing er jeg også skeptisk til at man kan lære seg det på en helg, men at det kan finnes helbredende krefter i oss, det tror jeg på og at noen kan være flinkere enn andre til å utnytte sitt eget potensiale, det tror jeg også, men jeg er også skeptisk til prisene og noens fremgangsmåte.

Jeg har opplevd såpass mye som er vanskelig å forklare og rasjonalisere at jeg er definitivt en som tror, jeg tror på Gud og jeg tror på noe av det vi idag kaller alternativt


__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:51   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verdens mest innbarkede skeptiker til engler, krystaller, auraer og hva-har-du, og synes dette er et av dine beste innlegg gjennom tidene, Mim!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:58   #8
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Jeg har gjennom erfaring funnet ut at det går ikke ann å avvise alt en ikke ser. Jeg tror også det er mye humbug i alternativverdenen, men bakom - der finnes en hel verden av stor nytte og betydning for menneskene. Men ikke noen rask og letvint kur for alt som er. Jeg er overbevist om at vi er her for å gjøre viktige erfaringer. Og det vikitgste vi gjør er kanskje å bli kjent med oss selv?


Sist redigert av Mumriel : 27-09-06 kl 13:09.
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:01   #9
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er absolutt ikke noen tviler, ikke etter at jeg selv har opplevd dette og følt det på kroppen. selvfølgelig er det mye humbug og det er dyrt, men man bør derfor forsøke å sile ut de som ikke er skikkelige og seriøse.
Jeg liker absolutt ikke at du drar alt i en kam, for det er så utrolig mye å velge mellom og så mye forskjellig. Du kan faktisk få hjelp av en healer til noe du har gått på piller for i flere år. og jeg snakker av erfaring.
akupunktur er jo og en sånn alternativ behandling, er det også tull og humbug mener du?

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:23   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg bare ikke fatter og forstår, er hvordan noen mennesker (ingen pekt på her inne) klarer å bruke tusener på tusener på magneter, vann i brune flasker, steiner, sukkerpiller og åndeutdriving, og samtidig nekte å ta de små rene, gjennomtestede, dokumenterte, sikkerhetsutprøvde pillene som legen (den med ordentlig lang utdannelse) etter nøye overveielse gir deg. For man synes legen skriver ut aaaaltfor mye medisiner.

Det kan godt hende noe virker. Poenget er at du spiller fullstendig bingo. Med helsen din og ihvertfall med pengene dine. Ingenting er testet, ingenting er dokumentert, og i beste fall er det ikke skadelig. Man har ikke peiling, og selv om man synes det virker på seg, er det ingen dokumentasjon i n=1. Placeboeffekten er påfallende i alle studier.

Akupunktur er et godt eksempel. Vi har noen som stikker nåler litt tilfeldig i folk, og noen påstår at noe virker. Da tar NOEN fornuftige mennesker og forsker litt på det. Og finner ut at hvis du gjør det SÅNN og SLIK, så har det en effekt. Noen klarer til og med å finne en fornuftig virkningsmekanisme. Dermed kommer det inn i skolemedisinen, det finnes vel tilbud på de fleste fødeklinikker etter hvert.

Andre ting, som f.eks. homeopati, er forsøkt testet i studier uten noen effekt. Det er forkastet innen skolemedisinen.

Folk må bruke pengene sine på hva de vil for min del, så lenge ikke de jeg bryr meg om putter potensielt farlige ting i kroppen sin og kutter ut det man VET er bra for dem. Og bruker opp arven min, selvsagt

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:24   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt klart at det er ufattelig mye humbug som finnes. Jeg har dog som noen andre vært med om en del ting som jeg ikke kan bortforklare. Om det hjalp bare for at jeg trodde på det eller på grunn av noe annet vet jeg ikke. For meg selv i de situasjonene så spilte det ikke så stor rolle heller. Jeg hadde det bedre etterpå.

Jeg gikk i en periode til en fantastisk dame som drev med aromaterapi. Jeg var sliten i kroppen og trengte disse pausene med deilig musikk og den mest behagelige (og litt passe vonde) massasjen hun kunne gi. En dag spurte hun meg om jeg hadde vondt i magen. Det hadde jeg, jeg stresset mye i den perioden på grunn av mye på jobb og det setter seg som regel i magen på meg. Jeg hadde ikke sagt noe. Hun spurte om jeg ville ha litt healing. Jeg var ikke klar over at hun utøvde healing, men jeg sa ja. Hun la ikke hendene mot huden min til å begynne med, men jeg kjente (med min egen hånd) at området hun holdet hånden et godt stykke over ble mye varmere. Det var rart. Dagen etter hadde jeg ikke vondt i magen lenger. Det hjalp, men hvordan det hjalp det vet jeg ikke. Kanskje bare psykisk hos meg?

En annen gang kom jeg i kontakt med en dame i Asker som drev/driver med reinkarnasjonsterapi. Det var fantastisk! Jeg vet ikke heller her om det jeg lå på sofaen hennes og sa (at jeg hadde levd på 1400-tallet i Libya og på 1800-tallet øst for Trondheim) var riktig. Men jeg lærte meg mye av det. De historiene jeg fortalte kunne relateres til mitt eget liv og de problemene jeg hadde da. Jeg kom meg videre og det som hadde vært problemer ble ikke lenger problemer. Det jeg sa var kanskje ikke fra tidligere liv, uten noe jeg fant på akkurat som når man forteller historier for barn, ikke vet jeg. Tross alt ga det meg noe og jeg kom sterkere ut av det.

For meg er det viktig å ikke tro blindt, men jeg er nysgjerrig. Jeg oppsøker som regel ikke slike ting, jeg lar dem komme til meg. Foreløpig har det faktisk gitt meg en hel del de ganger jeg har vært i kontakt med alternative ting.

Som sagt, det er dog mye humbug her! Jeg syns selvsagt at man skal ta ordentlige medisiner om det trengs for en god helse, men gir det en noe uten at det koster så mye så syns jeg det er opp til hver og en.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:32   #12
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Min nære som driver med healing kan kjenne hvor folk som kommer til henne har problemer. Hun kan kjenne hvilket organ eller hvor det sitter.

I fjor høst da jeg fikk beskjed om mulig spredning av kreft til leveren var hun så trygg. Hun kunne ikke skjønne det fordi hun "kjente" ikke noe der. Heldigvis hadde hun rett. Jeg hadde ikke spredning.

Det kommer folk til henne som hun aldri har møtt. Hun kan ganske raskt fortelle hvor problemet er. Hun har aldri reklamert for dette og kommer ikke til å gjøre det. Det er ikke henne. Jungeltelegrafen gjør at hun har nok å gjøre. Mange fortvilte mennesker har kommet med et veldig skeptisk utgangspunkt til henne. De har kommet tilbake igjen og igjen.... Det er mange historier etterhvert på det.....

Hvorfor skal vi KUN tro på det vi ser? Hvorfor er det ikke noe rundt oss som vi ikke ser?

Når barnet mitt opplevde å se diverse overnaturlige ting her hjemme fikk jeg litt problemer. Det var før.... etterhvert så innså jeg at det måtte være noe. Han kunne ikke reagere så voldsomt uten grunn. Min yngste datter kunne også si ting. Vi snakket ikke noe om dette i familien, men bare med sønnen vår når han trengte det.... Etterhvert fikk vi besøk av noen som "ser". Uten at denne personen visste noe som helst så kunne hun fortelle hva vi hadde i huset. Si hva dere vil, men sønnen min fikk det bedre etterpå. Han visste ikke noe om at vi hadde noen her.


Sist redigert av Jessica : 27-09-06 kl 13:40.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:43   #13
Cabal
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Humbugbransje. Som det sies her også, lettkjøpte løsninger for en eller annen form for frelse. Folk tjener seg styrtrike på all mulig galskap. Det er ren lopping av lettlurte mennesker.

Folk er utvilklet gjennom stadier til et menneskeliv på jorden. Man må gjøre det beste ut av det, man er sin egen lykkes smed. Når vi dør blir vi jord og støv. Deal with it. (Det er i hovedsak frykten for å dø, som gjør at folk finner "løsninger" utenfor seg selv.)

  Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:43   #14
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Det er noe jeg synes er litt merkelig. Det er liksom helt stuerent å skjære alle alternativbehandlinger og behandlere over en kam - kalle det humbug og svindel alt sammen. Men dersom jeg for eksempel - bare for eksempel - skulle finne på å si at legene er en gjeng maktarrogante, pengegriske, sneversynte tullebukker som bare dekker over symptomer og ikke behandler selve årsaken til sykdom, da ville det blitt baluba tenker jeg ... så det er bra jeg ikke sa det.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:50   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Det er noe jeg synes er litt merkelig. Det er liksom helt stuerent å skjære alle alternativbehandlinger og behandlere over en kam - kalle det humbug og svindel alt sammen. Men dersom jeg for eksempel - bare for eksempel - skulle finne på å si at legene er en gjeng maktarrogante, pengegriske, sneversynte tullebukker som bare dekker over symptomer og ikke behandler selve årsaken til sykdom, da ville det blitt baluba tenker jeg ... så det er bra jeg ikke sa det.

Nei, det blir det nok ikke baluba av. Bare si det. Jeg tror til og med du har rett i mange tilfeller.

Men i det minste er det de gjør godt dokumentert, og etter faste satser. Det er ikke føling og synsing og tro til tusenvis av kroner.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:56   #16
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men i det minste er det de gjør godt dokumentert, og etter faste satser.

Hva hjelper dette da? Om det ikke virker? Hvorfor er det slik oppblomstring av både seriøse og useriøse alternativ behandlere? Fordi mange opplever at skolemedisin ikke hjelper kanskje? Og hadde ikke legestanden hatt monopol, men tilatt den seriøse delen av helhetstenkende og erfaringsbaserte teraputer å jobbe under mer regulerter former så tror jeg vi alle hadde tjent på det.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 13:58   #17
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, det er mye rart. Men jeg synes på helt generelt grunnlag at du blander sammen litt mange forskjellige ting i det samme innlegget og skjærer alt over samme kam.

Jeg er av de som mener at det er mer ved verden enn det som man kan se og ta på, men det betyr ikke at jeg løper rundt og kjøper meg auramassasje i hytt og pine eller blir helt hysterisk om jeg ikke får kjøpt meg en englelink.

Jeg er for eksempel overbevist om at man ved å møte livet med en positiv innstilling, får mye positivt igjen. Uten av det kan bevises vha målbare størrelser. Og hvis noen bruker en krystall som bilde på dette indre, umålbare, så gjerne for meg. Det skader ikke i hvertfall (i motsetning til mange konvensjonelle medisiner som kan ha betydelige bivirkninger).

Homeopati for eksempel, er det jo vitenskapelig bevist at kan fungere, også på dyr. Man har bare ikke klart å vise hvordan det fungerer.

Hvis noen tjener penger på dette, plager det ikke meg. Det er verre at folk tjener penger på dop, våpen og junkfood.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:02   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Homeopati for eksempel, er det jo vitenskapelig bevist at kan fungere, også på dyr. Man har bare ikke klart å vise hvordan det fungerer.

Det er ikke vitenskapelig bevist at homopati fungerer.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:03   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Hva hjelper dette da? Om det ikke virker? Hvorfor er det slik oppblomstring av både seriøse og useriøse alternativ behandlere? Fordi mange opplever at skolemedisin ikke hjelper kanskje? Og hadde ikke legestanden hatt monopol, men tilatt den seriøse delen av helhetstenkende og erfaringsbaserte teraputer å jobbe under mer regulerter former så tror jeg vi alle hadde tjent på det.

Legestanden har da ikke monopol, hva mener du med det? Det finnes jo masse mer eller mindre seriøse aktører av annet slag.

Noen blir uhelbredelig syke. Noen dør. Ingen medisin har enda gjort noe annet enn å lindre, og å utsette døden.

Når det som er dokumentert ikke virker, kan man velge én av to veier:
a) avfinne seg med det, og forhåpentligvis finne en viss fred
b) søke hjelp og trøst i religion eller såkalt alternativ medisin

Og jeg er helt for at seriøse aktører kommer på banen med metodene sine, men hvis de ikke kan dokumentere resultater, betaler ikke jeg for det. Og hvis jeg ikke er trygg på at det ikke er skadelig, så bruker ikke jeg det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:08   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Joda, det er mye rart. Men jeg synes på helt generelt grunnlag at du blander sammen litt mange forskjellige ting i det samme innlegget og skjærer alt over samme kam.

Jeg er av de som mener at det er mer ved verden enn det som man kan se og ta på, men det betyr ikke at jeg løper rundt og kjøper meg auramassasje i hytt og pine eller blir helt hysterisk om jeg ikke får kjøpt meg en englelink.

Jeg er for eksempel overbevist om at man ved å møte livet med en positiv innstilling, får mye positivt igjen. Uten av det kan bevises vha målbare størrelser. Og hvis noen bruker en krystall som bilde på dette indre, umålbare, så gjerne for meg. Det skader ikke i hvertfall (i motsetning til mange konvensjonelle medisiner som kan ha betydelige bivirkninger).

Homeopati for eksempel, er det jo vitenskapelig bevist at kan fungere, også på dyr. Man har bare ikke klart å vise hvordan det fungerer.

Hvis noen tjener penger på dette, plager det ikke meg. Det er verre at folk tjener penger på dop, våpen og junkfood.

Når jeg møter slike oppfatninger som du viser her så tenker jeg at du har vært heldig i livet ditt. Det er bra å se at du ikke avviser det, men samtidig så "driter du ut" fortvilte mennesker som prøver å få hjelp der skolemedisinen ikke kan. Det syns jeg er respektløst.

Ja, man kan møte livet med en positiv innstilling. Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke alltid man er så heldig at livet farer positivt med en for det..... Da kan man i perioder ha mer enn nok med å klare å stå opp om morgenen og klare å komme seg gjennom dagen.

Mulig jeg misforstår deg litt nå.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no