|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)
Det er ganske stor forskjell på å si at noen er intelligente og på å antyde at alle andre ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
"De"
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)
Hehehe. Neida.
![]() |
#123 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Denne tråden får meg til å tenke på den gang jeg som 20 åring dristet meg inn i it-bransjen som selvlært nerd og fikk en plakat av en rød sokk klisteret på kontordøren min. Guttene jeg jobbet med synes det var litt vel drøyt med selvlærte it-jenter og signaliserte det raskt. Og at jeg i tillegg mente mye om mangt og ikke likte spøker som gikk på mitt kjønn, falt mange tungt til brystet.
![]() |
#124 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)En utrolig dustete og flåsete reklametekst, og jeg synes det er unødvendig å fordele rollene til mor og far på den måten. I vår familie er det forøvrig mor og storebror som gjerne vil ha internettilgang, bassenget bruker vi stort sett ikke da vi vil ha salt sjø og sand!
![]() |
#125 |
Come what may...
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Klokka var da halv tolv på kvelden. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig å ha noe annet enn tullete humor på den tiden av døgnet uannset. Så ja dere tar Vimsen litt vel for seriøst her!
![]() |
#127 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Like blid!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Come what may...
|
Jeg reagerer selv på reklamen, men likevel biter ikke hodet av folk som ikke reagerer på reklamen!
![]() |
#130 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Neida, sant nok det, men det er da vel alltid en eller fler som biter hodet av en eller fler i de aller fleste tråder her på FP. Denne tråden er da virkelig ikke unik i så måte.
![]() |
#131 |
Dårlig husmor
|
Søte snille deg (siden hersketeknikker tydeligvis er det store her akkurat nå). Jeg har i hvert fall ikke bitt hodet av noen fordi at de ikke reagerte på reklamen, men fordi de latterliggjorde en som reagerte. Det er en av de verste hersketeknikkene jeg vet om og den kommer jeg til å fortsette å reagere på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Like blid!
Det er vel ikke det det reageres på? Det er vel heller latterligjøringen av at såkalte rødstrømper og hønemødre reagerer på det. Det var jo nettopp bl.a Vimsen og Sitron som dro fram Ottar og rødstrømpene i denne saken, uten at de har noe med reaksjonene på reklamen å gjøre.
![]() |
![]() |
#133 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Helt enig med Blå. Noen bruker (dårlig) humor på en avvæpnende og latterliggjørende måte og tåler ikke når det blir påpekt.
![]() |
#134 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg skjønner ikke hva som er så galt med det. At en drar frem Ottar er i mine øyne fordi de eksemplifiserer missforstått ekstrem feminisme som jeg ikke føler gavner noen. Jeg synes ikke denne teksten er spesielt selgende, men det å reagere så sterkt på den blir litt for teit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Henger meg på litt sent i diskusjonen her, bare for å signere Mim, m@ms og de andre med pene strømper i tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Jeg er stolt av mine røde strømper.
![]() |
![]() |
#137 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nettopp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Like blid!
![]() Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)Vel, nå tar ikke akkurat Ving reklamen fra meg nattesøvnen, men jeg må si jeg heller reagerer sterkere på at enkelte kvinner ikke virker å sette pris på det kvinnebevegelsen faktisk har gjort. I denne sammenhengen er rødstrømpe og hønemor brukt i en negativt ladet sammenheng.
![]() |
![]() |
#140 |
Glamorøs
|
Det er greit nok det. Men syns du det virkelig er greit at noen insinuerer at du er den som bryr deg om ungene, mens pappa rømmer fra både deg og ungene i internett? Eller har så "viktig" jobb, at familien kommer i andre rekke? Og at du hvertfall ikke kan ha en jobb som krever at du har tilgang på internett når du er på ferie? Kvinner har jo ikke slike jobber og menn bryr seg egentlig ikke så mye om barna sine.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|