Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 21:34   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

:mindre intelligent:

Det er ganske stor forskjell på å si at noen er intelligente og på å antyde at alle andre ikke er det.

Ja, jeg synes de damene jeg ramset opp er smarte og sier mye klokt. Jeg synes også at det er ganske smart å være feminist og at det å stå frem som feminist er positivt. Det er da ikke det samme som at jeg automatisk stempler alle andre som mindre intelligente.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 21:35   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er ganske stor forskjell på å si at noen er intelligente og på å antyde at alle andre ikke er det.

Ja, jeg synes de damene jeg ramset opp er smarte og sier mye klokt. Jeg synes også at det er ganske smart å være feminist og at det å stå frem som feminist er positivt. Det er da ikke det samme som at jeg automatisk stempler alle andre som mindre intelligente.

Hehehe. Neida.

Gammel 20-01-07, 21:44   #3
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden får meg til å tenke på den gang jeg som 20 åring dristet meg inn i it-bransjen som selvlært nerd og fikk en plakat av en rød sokk klisteret på kontordøren min. Guttene jeg jobbet med synes det var litt vel drøyt med selvlærte it-jenter og signaliserte det raskt. Og at jeg i tillegg mente mye om mangt og ikke likte spøker som gikk på mitt kjønn, falt mange tungt til brystet.

Om jeg ikke var veldig bevist kjønnsdiskriminering ble jeg det ihvertfall etter det. Det hele endte med at jeg begynte å studere informatikk slik at de ihvertfall ikke skulle ta meg på manglende utdannelse. Og jeg har sett i ettertid at det ikke er bare bare å være kvinne i en mannsdominert bransje, både hva rettigheter, meninger og lønn angår. Så spøk med kvinnefrigjøring o.l. finner jeg overhodet ikke morsomt hverken når reklamebyråene eller andre damer gjør det.

Gammel 20-01-07, 21:50   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

En utrolig dustete og flåsete reklametekst, og jeg synes det er unødvendig å fordele rollene til mor og far på den måten. I vår familie er det forøvrig mor og storebror som gjerne vil ha internettilgang, bassenget bruker vi stort sett ikke da vi vil ha salt sjø og sand!

Jeg er på lag med lille Ru, Teofelia, Tinetoff, Mim og andre potensielle rødstrømper.

*drar stolt de røde strømpene over knærne*

Gammel 20-01-07, 22:29   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg er på lag med lille Ru, Teofelia, Tinetoff, Mim og andre potensielle rødstrømper.

*drar stolt de røde strømpene over knærne*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.