Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 11:18   #101
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du har sikkert godt av å kjempe litt du også. Siden andre har gjort det meste av jobben for deg, uten at du setter pris på det en gang.

Du kjenner meg godt, skjønner jeg.
Takk skal du ha.

Gammel 20-01-07, 11:19   #102
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Du kjenner meg godt, skjønner jeg.
Takk skal du ha.

Tsk tsk.

Gammel 20-01-07, 11:20   #103
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det er egentlig ganske leit at man tar dette såpass personlig som det har blitt gjort.
Det var ikke min intensjon å støte noen.

Gammel 20-01-07, 11:22   #104
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Reklamen er steinteit og -aldersk

Enig i det. Jeg lurer også litt på hvilket steinaldersk reklamebyrå de har brukt, som har laget smørja ...

Gammel 20-01-07, 11:47   #105
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nå er jeg litt sliten av å forsvare meg selv. :svett:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:37   #106
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg seiler inn i tråden etter at det meste som trengs sies allerede er sagt, for å gi min fulle støtte til Mim, Glitter, Blå, Ru og alle de andre kloke feministene, rødstrømpene og generelt intelligente damene i tråden.

Teksten i reklamen er teit, antikvarisk og på kanten til diskriminerende – i alle fall overfor fedre.

Og hva i alle dager er galt med å være rødstrømpe?

:feminist og stolt av det:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:40   #107
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Enig i det. Jeg lurer også litt på hvilket steinaldersk reklamebyrå de har brukt, som har laget smørja ...

Ja det skulle vært interessant å visst. Ikke særlig imponerende for å si det mildt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:47   #108
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg føler bare for å presisere at jeg hverken har brukt ordet rødstrømpe, eller Ottar-tendenser her.

For min egen del er jeg selvsagt svært glad for både stemmerett og fars deltakelse i hjemmet. Jeg ser at formuleringen er uheldig, men reagerer ikke personlig, om noen skjønner den forskjellen.

Kan bare signere Snipa på dette. Jeg er glad og stolt over at jeg har en samarbeidspartner (kjære) som rydder, vasker, baker brød, som har gode empatiske og kommunative evner og som samtidlig kan ty til på de punkter hvor jeg ikke er så flink.

Grunnen til at jeg ikke blir særlig provosert av reklamen er fordi jeg har to venninner m/familie som kunne sklidd rett inn i annonsen. Der slipper far sjeldent til, han lager gjerne reglene, men mor styrer de. De (mødrene) kan sjeldent (aldri) dra fra hjemmets hule, de har jo to små barn må vite.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:51   #109
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Kan bare signere Snipa på dette. Jeg er glad og stolt over at jeg har en samarbeidspartner (kjære) som rydder, vasker, baker brød, som har gode empatiske og kommunative evner og som samtidlig kan ty til på de punkter hvor jeg ikke er så flink.

Grunnen til at jeg ikke blir særlig provosert av reklamen er fordi jeg har to venninner m/familie som kunne sklidd rett inn i annonsen. Der slipper far sjeldent til, han lager gjerne reglene, men mor styrer de. De (mødrene) kan sjeldent (aldri) dra fra hjemmets hule, de har jo to små barn må vite.

Så grunnen til at du ikke blir provosert er at denne reklamen går rett inn i et etablert kjønnsmønster. Skjønner du ikke at det gjør sånne reklamer alltid. Reklamemennesker er ikke ute etter å skape forandring. De baserer seg på det kjente (og, for noen, tydeligvis kjære,) for gjennkjennelseseffekten.

Effekten blir at man bygger opp under mønsteret fordi vi blir så vant til å se det at vi ikke reagerer på det. Nettopp fordi det er mange som har det sånn så ønsker jeg å boikotte reklamer som bygger opp under det. Fordi jeg ikke vil at mine døtre skal vokse opp til å bli sånn som noen i denne tråden som mener at "sånn er det bare, det er ikke noe å gjøre med".

Sist redigert av Blå : 20-01-07 kl 14:05.
Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:56   #110
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det er nettopp derfor jeg blir provosert. Signerer Blå.

Jeg har spurt min reklamemann om hvilket reklamebyrå Ving bruker, han visste ikke, men fortalte at de fleste reisebyråer har sine egne tekstforfattere, som kan "reisebrosjyrelingoen".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:56   #111
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enig med alle damene som faktisk gidder å stå på for kvinner.

Å være kvinne og ikke være feminist er like idiotisk som å være svart og melde seg inn i Ku Klux Klan.

Gammel 20-01-07, 13:20   #112
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Fy søren, de småbarnsforeldrene jeg har sett i Syden (hva nå det innebærer ) , det har hatt fint lite med ferie med å gjøre i min målestokk.

???
Du har sett noen i Syden, men du vet ikke hva Syden innebærer???

Gammel 20-01-07, 14:19   #113
Andromeda
Nybegynner

Andromeda sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Andromeda er litt kul
Standard

Jeg er en av de som har klaget til Ving. Og jeg vet om to til som har gjort det, så vi er minst tre.

Neida, spesielt alvorlig er dette kanskje ikke. Tilsynelatende er det en liten bagatell. Da jeg leste det første gangen lo jeg av det. Det var bare for teit og skyldtes helt sikkert bare tankeløshet. Men så ble jeg trist og betenkt. Nettopp pga tankeløsheten, bevisstløsheten.

Har vi ikke kommet lenger? Er det virkelig noen som tror at interesse for barnas ve og vel og/eller ønske om tilgang til noe så selvsagt i våre dager som internettilgang er avhengig av kjønn? Å skrive noe slikt i 2006/2007 vitner om en graverende mangel på kunnskap om samfunnet, trender og ikke minst - om målgruppen. Det viser en skremmende bevisstløshet og inngrodde og gammeldagse holdninger. Det er rett og slett et gufs fra fortiden.

Som sagt, alvorlig er det kanskje ikke, men det er bare så unødvendig å skrive noe slikt. Derfor skrev jeg til Ving for å bevisstgjøre dem og sendte kopi til Likestillings- og diskrimineringsombudet. Fra Ving fikk jeg et standardsvar om at de hadde oversendt e-posten til Markedsavdelingen, fra LDO fikk jeg et hyggelig og personlig svar hvor de bla skrev at de trengte slike tips og brukte slike saker i sine rapporter, statistikker og som basis for undersøkelser mm.

Andromeda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:20   #114
Andromeda
Nybegynner

Andromeda sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Andromeda er litt kul
Standard

I vår familie er vi begge like opptatt av trygghet og sikkerhet for barna, og når det gjelder bassenger så er vel faktisk mannen min mer opptatt av fasilitetene enn jeg er, da jeg foretrekker stranden. Og mens mannen min bruker nettet stort sett bare i jobben, er nettet for meg en hobby også. Men når vi reiser på ferie er ikke nettilgang avgjørende for meg, for da skal vi være sammen. Vi har bestilt ferie nå. Og det ble selvsagt ikke med Ving (eller Saga, de tilhører samme selskap).

Jeg må forresten legge til at jeg gjerne kan kalles rødstrømpe eller feminist, det er da slett ikke negativt! Men da ville jeg nok ledd litt, for ironisk nok er jeg på mange måter ganske "gammeldags". Bla tilhører jeg et trossamfunn hvor kvinner ikke har samme muligheter som menn. Jeg synes ikke det er bra, men jeg aksepterer det, selv om jeg håper på en forandring på sikt. Men i det norske samfunnet er kvinner og menn heldigvis likestilt og da burde også reklamer gjenspeile det.

Andromeda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:29   #115
TBM
Passiv

Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng»

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg synes det er dumt formulert. Hadde de vært smart kunne de ha byttet helt om. Mammaene kunne satt pris på internett, og hanepappaene kunne satt pris på barnebasseng.

Dette hadde faktisk vært en morsom formulering! Ikke den som bare er en klisjepreget tanketom generalisering av hvordan "menn" er og "kvinner" er.

Helt enig med mandarin - jeg liker ikke slikt jeg heller! Men som noen andre har skrevet - jeg henger meg ikke opp i slikt, men jeg legger merke til hvilke firmaer som skriver det for å si det slik... Synes det sier mer om firmaet enn om den virkelige verden.

Når det er sagt - det gjør lite om jeg "boikotter" et slikt firma, for det er lite sannsynlig at jeg reiser på ferier på denne måten...

Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:42   #116
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke det var så ille jeg da..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:49   #117
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror denne tråden leder i kategorien "Tråder med høyest antall ordelingsfeil på FP".

Reklamen var ikke morsom på noen som helst slags måte. Og, nei det er sikkert ingenting å hisse seg opp over at Ving insinuerer at mamma passer barna ved bassenget mens pappa surfer på nett. Det er vel slik det foregår for de fleste familier som velger å reise på chartertur med Ving.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:04   #118
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er vel slik det foregår for de fleste familier som velger å reise på chartertur med Ving.

Da har jeg endelig fått sendt en mail til Ving hvor jeg har sagt hva jeg synes. Alle monner drar, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme.

Gammel 20-01-07, 15:18   #119
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng»

Jeg synes det var en idiotisk formulering som lukter av femtitalske kjønnsroller.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:58   #120
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg seiler inn i tråden etter at det meste som trengs sies allerede er sagt, for å gi min fulle støtte til Mim, Glitter, Blå, Ru og alle de andre kloke feministene, rødstrømpene og generelt intelligente damene i tråden.

Teksten i reklamen er teit, antikvarisk og på kanten til diskriminerende – i alle fall overfor fedre.

:mindre intelligent:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.