Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Noe pels ok?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 00:36   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pels ok?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men alle disse naturopplevelsene kan man jo fint ha uten rifle også? Med et fotoapparat, feks? Nå er jeg faktisk ikke anti-jakt da, jeg skulle ønske mannen dro på jakt og kom hjem med viltkjøtt, men han er lik meg og klarer ikke å drepe noen dyr, ingen av oss klarer å drepe fisk, engang, og vi kan aldri koke krabbe.

Det har du jo forsåvidt helt rett i. Men da hjelper man ikke naturen. Mannen min er jo fotograf, men det er ikke det samme sier han. Det handler sikkert litt om adrenalin også. Men det handler om å være en fornuftig jeger i mine øyne altså. Det skal ikke være adrenalinet som driver jakten. Hadde det vært slik hadde ikke mannen min fått jakte. Jeg var nemlig mye mer skeptisk i starten av forholdet vårt, og klarte nesten ikke se på dyrene han kom hjem med. Han er oppvokst med det og det er en helt naturlig ting, og matauk som han så fint kaller det.

Jeg blir litt sånn om folk er mot jakt men spiser kjøtt jeg. For hvilke argumenter er egentlig bra nok når det gjelder å forsvare at man spiser industrikjøtt fremfor vilt som har levd fortreffelige liv i naturen?

Når det gjelder arv av pels så ser jeg godt det med signaleffekten det gir. Det skrev jeg vel også. Men jeg mener det blir annerledes uansett. For ved å bruke arvede klær støtter man ikke økonomisk opp om industrien. Støtter man ikke opp økonomisk vil industrien dø ut saaaaakte men sikkert.
Kjøper man ny pels spytter man jo mer penger inn slik at de ønsker å "produsere" mer pels.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.