Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-10, 20:28   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg spør (logistikk ved legevaktbesøk)

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg er av de som blir fascinert når jeg ser film på tv fra USA hvor hele slekta - og gjerne venner også - samler seg på venterommet på sykehuset.

.

...og i visse kulturer er jo dette ganske vanlig i Norge også. Og ofte her flere av de meninger om hva som bør gjøres osv. Kan være relativt slitsomt for personellet...

Gammel 23-01-10, 02:18   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

...og i visse kulturer er jo dette ganske vanlig i Norge også. Og ofte her flere av de meninger om hva som bør gjøres osv. Kan være relativt slitsomt for personellet...

Jepp, visse kulturer. Som min familie, for eksempel. Vi er vel forsåvidt ganske kjent for stort oppmøte på sykehus hvis noen av oss havner der, også på ukurante tidspunkter. Personellet har vist seg å sette pris på det, gitt. Kanskje vi hadde blitt sett annerledes på om vi hadde vært fra en annen viss kultur.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 09:21   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp, visse kulturer. Som min familie, for eksempel. Vi er vel forsåvidt ganske kjent for stort oppmøte på sykehus hvis noen av oss havner der, også på ukurante tidspunkter. Personellet har vist seg å sette pris på det, gitt. Kanskje vi hadde blitt sett annerledes på om vi hadde vært fra en annen viss kultur.

Så fint for dere, da. Selv pleier vi å klare oss fint med færrest mulig, når Junior feks. må sy pga et fall i barnehagen. Ser ingen grunn til å ta med onkler, tanter og besteforeldre som om det var et show man skulle på.

Så fint at personalet setter pris på det. Jeg antar det da kanskje har å gjøre med at dere tar det med ro og er diskrete og ikke overtar hele venterommet med masing? Selv jobber jeg et sted der man noen ganger må forholde seg til storfamilier, med X antall meninger, svare på samme spørsmål X antall ganger fordi det er stilt av ulike folk, i tillegg til at detkan være svært forstyrrende for andre pasienter. Det kan faktisk være ganske utfordrende til tider.

At jeg skrev at det var vanlig i visse kulturer betyr for øvrig ikke at det ikke kan være vanlig i andre familier også. Man kan ikke tolke antitetisk der det måtte passe. Har selv vært vitne til en norsk storfamilie som satt på venterommet på føden og ringte rundt i påvente av at fødselen skulle skje. Selv er jeg glad jeg slipper slikt, for andre er det sikkert topp.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.