Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg mener ikke at jeg sitter med svaret på hva som er sykdom og ikke, men noen spurte, og jeg svarte, så godt jeg kunne. For å presisere litt: Jeg mener at det er i denne gruppen man finner de menneskene som aartikkelen i HI sikter til. At noen faktisk har reelle muskelsykdommer og er reelt deperimerte, tviler ikke jeg heller på, men det er her (i disse sykdomsgruppene) det er lettest å gjemme seg når det egentlig kanskje bare er livet som går en litt imot.
Dere som er så fryktelig uenige med meg: Mener dere at artikkelen i HI tar helt feil? 
Nå har jeg ikke lest artikkelen, men jeg er ikke uenig i det Necesario har klippet inn i hovedinnlegget: Sosiolog Jan Mehlum understreker at han mener mange har svært god grunn til å være både deprimerte og sykemeldte. Men han mener også at mange burde skjerpe seg.- Noen ganger vil det være nødvendig å si nå må du jaggu ta deg sammen, se frem, livet fortsetter.
Men jaggu er det langt fra det og til å stille spørsmålstegn ved de fleste utbrent og "møtt veggen" diagnoser, folk med diffuse muskel- og skjelettplager som klarer alle andre ting enn å være på jobb! Du ser da det? Det kan godt hende det er mange som "gjemmer seg i denne gruppen", som du sier, men det er da ikke flesteparten! Og de fortjener virkelig ikke å møte holdninger som den du viser.
Jeg tror nok at du svarer så godt du kan, og tror nok at du kanskje burde revidere virkelighetsoppfatningen din og menneskesynet ditt noe.