|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strenge matregler i barnehagen
Og det er barnehagens ansvar å passe på at barna har det bra, ergo: ikke går sultne fordi de har spist mer tidligere på dagen e.l.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Barn bør selvsagt ikke gå sultne i barnehagen, men når barnehagen ikke har mat der så er det foreldrenes ansvar å ha med nok mat. De ansattes oppgave blir da å formidle til foreldrene at barnet trenger mer mat. Dersom foreldrene sender med så lite mat at barnet går sultent, sier det noe om omsorgsevnen til foreldrene. Og da forutsetter jeg selvsagt at de ansatte har gjort foreldrene oppmerksomme på at barnet trenger mer mat.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Samme ungen kan spise ei halv brødskive en dag og åtte den neste. Skal man ha med åtte brødskiver hver dag da? :nysgjerrig: |
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Et barn trenger ikke åtte brødskiver for å bli mett. Da bør man i så fall revurdere brød- og påleggstype. Hvorfor ikke ha med knekkebrød eller frokostblanding av noe slag, som man kan knaske tørt? Små bokser med leverpostei og en liten smørekniv holder seg i romtemperatur, ikke noe problem å ha det med ekstra.
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Barna er ikke på skolen fra åtte til fire-halvfem hver dag. Den erfaringen jeg har med SFO er at der får barna mat. |
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
haha... du vrir og vender på omtrent alt jeg skriver... om din 3åring ikke klarer si fra til deg at han/hun trenger mat, så regner jeg med barnehagepersonalet klarer det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|