|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Drømmer
|
Sv: Strenge matregler i barnehagen
Det er vel ingen som vil at barna skal gå sultne. Men jeg forventer heller ikke at barnehagen har ekstra mat liggende, foreldre får passe på at de har mat nok. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns det er en mindre god løsning. Jeg ville ikke hatt en barnehage der man måtte ha med all maten til barna. Jeg har sett hvor godt en barnehage med full kost fungerer, hvor gode matvaner barna har. Så jeg stiller meg kritisk til å måtte ha med all mat selv. Sånn er det jo bare
|
|
|
#63 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strenge matregler i barnehagenVi har med all mat, unntatt en dag i uken og frukt. Har aldri sett noe problem med dette (annet enn at det selvsagt hadde vørt digg for oss å slippe å smøre matpakker daglig). Stort sett spiser han like mye hver dag, trenger han mer mat regner jeg med de ansatte sier ifra - vi har da en åpen dialog enten det gjelder flere votter, potetrening eller matsituasjonen.
|
|
|
#65 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Strenge matregler i barnehagenI barnehagen som mine barn går i, så får ikke barna lov til å spise medbragt mat etter kl 9. Da må de enten ha spist hjemme, eller vente til lunsj kl 11.30. Og det er egentlig helt greit. De må ha grenser på dette.
|
|
|
|
#66 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strenge matregler i barnehagenEnig med Brenda. Jeg synes reglene var helt ok, jeg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
saftig
|
Jeg har erfaringer med at barnehagen faktisk har et mye dårligere kosthold enn hva vi selv har, så jeg hadde syntes det hadde vært glimrende at barna mine ikke ble foret med posesupper og den billigste kneipen med syltetøy.
|
|
|
#68 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hvis de har kjøleskap i barnehagen uten mat
|
|
|
#69 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Strenge matregler i barnehagenAngående felles regler for barn, selvfølgelig sett i forhold til skorper: jeg hadde blitt mektig forbanna hvis andre foreldres regler skulle blitt tredd ned i hodet på meg og mine barn fordi man må ha dønn like regler for alle. Jeg skjønner at man til en viss grad bør ha litt like regler, men at naboen sine prinsipper om at skorper skal ned skal gjelde vårt barn, når sambo og jeg har valgt å ikke stresse med skorper det godtar jeg ikke. Jeg fatter ikke at noen virkelig kan mene at det kan forlanges av barnehagepersonell at de skal gjennomføre så strenge regler på alles barn utfra at noen foreldre mener at sånn skal det være.
|
|
|
#70 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strenge matregler i barnehagenAt man ikke kan bli enige om faste regler for alle er lett å skjønne, for foreldre er fra den ene ytterkanten til den andre.
|
|
|
#71 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
haha... du vrir og vender på omtrent alt jeg skriver... om din 3åring ikke klarer si fra til deg at han/hun trenger mat, så regner jeg med barnehagepersonalet klarer det. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nybegynner
![]() |
greit at du synes det er en mindre god løsning. Men hårreisende er det ikke! |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nybegynner
![]() |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nybegynner
![]() |
å? Så foreldrene betaler ikke for en tjeneste vi utfører?? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
can-jur
|
Sv: Strenge matregler i barnehagenFullkost barnehager er ikke helt uten utfordringer det heller.
|
|
|
|
#76 |
|
med mange baller i lufta
|
Jeg håper virkelig at flertallet som jobber i barnehage er der for barnas skyld, og ikke foreldrene.
|
|
|
#77 |
|
representert
Jeg jobber i barnehage og vil si at jeg er der for barna. Men, det er mye av hverdagen i barnehagen foreldrene bestemmer, så det er jo en service til foreldrene også.
|
|
|
#78 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg signerer deg fullt og helt. Og om man har et barn som virkelig ikke klarer skorpene, så bør foreldrene skjære dem av hjemme slik Førskolelæreren anbefaler. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
representert
Sv: Strenge matregler i barnehagenDer jeg jobber har ungene med mat til frokost, før kl 0900, og til ettermiddagsmaten, kl 1500. Og ser at mange av foreldrene har med 2 matpakker, 1 til frokost og 1 til ettermiddagsmaten, da har de alltid mat igjen til ettermiddagsmat. Syns det er en lur ting.
|
|
|
#80 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg jobber i bhg "uten mat". Regner med at du med det mener at barna har med mat selv? Hver avdeling har et kjøleskap der barna kan ha matboksen sin om de ønsker det. Har ennå ikke hørt foreldre som har sagt noe om at det er vanskelig å vite hvor mye mat de skal sende med. Om vi ser at et barn spiser opp alt hver dag og uttrykker ønske om å spise mer, så sier vi dette til foreldrene. Noen dager er alt spist opp, andre dager er det mat igjen. Man kjenner barna sine og vet sånn ca hvor mye de spiser.
|
|
![]() |
|
|