|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maggiprodukter
Ja, det er jo en kjent sak at hvis man gjør noe som helst utfra en idealistisk overbevisning, må man stå til rette for alt som er trist og leit her i verden.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
|
|
|
#3 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MaggiprodukterJeg begynte min boikott av Nestle som 12 åring - måtte da gi opp min favorittsjokolade "Big Cat", men ellers syns jeg ikke det har vært vanskelig. Det finnes så mange gode alternativer til alle Nestles produkter, så det er ingen jobb å velge alternativt. Er stolt over å ha fått alle på jobben med på å droppe Nescafe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MaggiprodukterMen Tine er vel også en ganske mektig (tilnærmet) monopol-bedrift som bruker tildels ufine metoder for å skyve andre aktører ut av markedet?
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: MaggiprodukterSkjønner ikke vitsen med å skulle boikotte Netslê liksom... DET er ille, men alt annet faenskap er greit? Rare damer. Veldig rare damer... |
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Netslê høres ikke bra ut i det hele tatt.
|
|
|
#7 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg boikotter andre ting og. Tyrkiske varer og israelske varer feks, og Coca-Cola company og en hel gjeng med kosmetikk-merker (ikke at jeg bruker mye kosmetikk, det gjør jeg ikke, men... see the point) som Vichy og Johnson&Johnson, så langt det går, også. Gubben er ikke like konsekvent som meg, men vi forsøker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Nok et eksempel på en boikott som jeg ikke forstår.... Coca Cola. Er du klar over hvor mye bra Coca Cola gjør, og hvor mye mer positivt enn negativt de foretar seg i denne verden? Og hvor langt går du i din boikott aV Coca Cola?
|
|
|
#9 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg vil ikke være med på at mine penger, eller så lite av mine penger som mulig, går til Israels krigsmaskin mot mine brødre og søstre i Palestina og Libanon. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Maggiprodukter |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Mange steder i verden finnes det ikke alternativer til Nestlé. Som f.eks. her jeg bor. Dvs. det finnes et alternativ, et sør-amerikansk merke med elendige produkter fulle av sukker og tilsetningsstoffer. Nestlé har kommet langt som produsent av bl.a. barnemat.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Nå var det ingen andre enn deg som dro inn temaet "det er vanskelig å boikotte", men uansett. Det utvalgte produktet for boikott er Nescafé. Det betyr altså at dersom du ikke vil eller klarer å boikotte alle Nestléprodukter så kan du altså la være å kjøpe drikkevarene deres. Ikke verre enn det.
De straffes så lenge de opprettholder det de boikottes mot. De har nemlig ikke sluttet med det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|