|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Epikur
|
![]() Sv: MaggiprodukterStiller meg 100 % bak Daffys innlegg, som er fullt av korrekte faktaopplysninger. Samvirke ruler, dere!
![]() |
#82 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Maggi produkter
Ikke alltid, det er stadig flere kjøleskap som har ulike soner. Vi har svalområde i en skuff under den nederste hyllen (til grønnsaker), mens den nederste hyllen er den kaldeste og er ment til kjøtt. Der har vi melken. Stående. :deltar med engasjement:
![]() |
#83 |
frakoblet
|
No worries - jeg er helt klart kritisk!
![]() |
#84 |
Permakulturell
|
Puh! Da kan jeg kjøpe en Diplomis med god samvittighet.
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er helt riktig som du skriver at bl.a. så har 18 000 bønder eierinteresser i TINE, men det er FEIL at TINE ikke har noenting med Nestlé å gjøre. Det er å lese på TINE's egne sider det også faktisk....:
![]() |
#86 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Maggi produkterJeg har virkelig ikke problemer med å boikotte Nestlè, selv om enkelte later til å tro at det er vanskelig, og en voldsom jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Passiv
|
![]() Sv: MaggiprodukterJeg håper dere også lar være å kjøpe klær på f.eks Carlings. De benytter nemlig barnearbeid. De aller fleste kleskjedene vi kjenner til i Norge, benytter faktisk barn og fattige til å produsere klærne sine, og de får ikke særlig godt betalt heller. Så da håper jeg dere begynner å sy deres egen klær heretter. |
![]() |
![]() |
#89 |
Passiv
|
![]() Sv: Maggiprodukter
Man MÅ ikke, men det er temmelig rart at noe skal være så utrolig mye verre enn noe annet. Det Nestlê har gjort syns ikke jeg er så mye verre enn det kleskjedene driver med. |
![]() |
![]() |
#90 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: MaggiprodukterOm man må velge mellom Nan, Småfolk og andre, så utgjør det ikke akkurat de enorme utgiftene. Om man må velge mellom klær fra kjedene og andre butikker, så vil det for oss feite gjerne utgjøre 1000 kr i forskjell for en bukse. Det sier seg selv at de er MANGE av oss som ikke har råd til det.
![]() |
#91 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er jo en kjent sak at hvis man gjør noe som helst utfra en idealistisk overbevisning, må man stå til rette for alt som er trist og leit her i verden.
![]() |
#92 |
Borte
|
![]() |
#93 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MaggiprodukterJeg begynte min boikott av Nestle som 12 åring - måtte da gi opp min favorittsjokolade "Big Cat", men ellers syns jeg ikke det har vært vanskelig. Det finnes så mange gode alternativer til alle Nestles produkter, så det er ingen jobb å velge alternativt. Er stolt over å ha fått alle på jobben med på å droppe Nescafe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MaggiprodukterMen Tine er vel også en ganske mektig (tilnærmet) monopol-bedrift som bruker tildels ufine metoder for å skyve andre aktører ut av markedet?
![]() |
#95 |
Passiv
|
![]() Sv: MaggiprodukterSkjønner ikke vitsen med å skulle boikotte Netslê liksom... DET er ille, men alt annet faenskap er greit? Rare damer. Veldig rare damer... |
![]() |
![]() |
#96 |
kamerat
|
Netslê høres ikke bra ut i det hele tatt.
![]() |
#97 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: MaggiprodukterHar noen sagt at alt annet er fint? Har noen gjort det? Jævla tulling.
![]() |
#99 |
Skrekkøgle
|
Jeg boikotter andre ting og. Tyrkiske varer og israelske varer feks, og Coca-Cola company og en hel gjeng med kosmetikk-merker (ikke at jeg bruker mye kosmetikk, det gjør jeg ikke, men... see the point) som Vichy og Johnson&Johnson, så langt det går, også. Gubben er ikke like konsekvent som meg, men vi forsøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|