Sv: Maggiprodukter
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Denne diskusjonen dreide seg vel ikke om hvorvidt det er vanskelig å boikotte noe eller ikke, men jeg trakk den vel ut i hvor langt en slik boikott skal strekkes. Bl.a. så eier jo Neslé 25% av L'Oreal, og jeg synes det er en stor eierandel, og jeg er rimelig sikker på at flere av de som boikotter Nestlé f.eks. bruker L'Oreal-produkter, og i det store og hele går da pengene inn i samme pott/konsern. Nestlé er også å finne hos andre store matprodusenter bl.a. TINE som bl.a. produserer for Diplom-is, og da må jeg si at jeg i alle fall har problemer med å forstå en boikott.
Nå var det ingen andre enn deg som dro inn temaet "det er vanskelig å boikotte", men uansett. Det utvalgte produktet for boikott er Nescafé. Det betyr altså at dersom du ikke vil eller klarer å boikotte alle Nestléprodukter så kan du altså la være å kjøpe drikkevarene deres. Ikke verre enn det.
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
De gjorde feil en gang, men skal de straffes for den feilen for alltid? Er det ikke rimelig å gi de en sjanse til forbedring og å opprette sitt tillitsforhold til forbrukeren?
De straffes så lenge de opprettholder det de boikottes mot. De har nemlig ikke sluttet med det.