|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#103 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Maggiprodukter
Mange steder i verden finnes det ikke alternativer til Nestlé. Som f.eks. her jeg bor. Dvs. det finnes et alternativ, et sør-amerikansk merke med elendige produkter fulle av sukker og tilsetningsstoffer. Nestlé har kommet langt som produsent av bl.a. barnemat.
![]() |
#104 |
Nok et eksempel på en boikott som jeg ikke forstår.... Coca Cola. Er du klar over hvor mye bra Coca Cola gjør, og hvor mye mer positivt enn negativt de foretar seg i denne verden? Og hvor langt går du i din boikott aV Coca Cola?
![]() |
#105 |
Skrekkøgle
|
Jeg vil ikke være med på at mine penger, eller så lite av mine penger som mulig, går til Israels krigsmaskin mot mine brødre og søstre i Palestina og Libanon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Maggiprodukter |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Denne linken er da virkelig noe av det latterligste..... En mengde merker på varer, tjenester uten nærmere forklaring på hvorfor.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av Elin : 26-01-07 kl 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Skrekkøgle
|
Merkelig, sist jeg hadde den linken oppe, var det bare å trykke på hvert merke, så fikk man lese hvor og hvordan de støtter krigen i Israel. Nå får jeg bare opp japanske tegn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
frakoblet
|
Nå var det ingen andre enn deg som dro inn temaet "det er vanskelig å boikotte", men uansett. Det utvalgte produktet for boikott er Nescafé. Det betyr altså at dersom du ikke vil eller klarer å boikotte alle Nestléprodukter så kan du altså la være å kjøpe drikkevarene deres. Ikke verre enn det.
De straffes så lenge de opprettholder det de boikottes mot. De har nemlig ikke sluttet med det.
![]() |
#111 |
Passiv
|
Finnes det noen liste der man har oversikt over Palestinske produkter,tro? |
![]() |
![]() |
#112 |
Skrekkøgle
|
www.whydontyoufreakinggoogleit.com kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, det er ikke noen aktuell problemstilling ser du, fordi de israelske myndighetene sørger for at Palestinas eksportvirksomhet (som kunne gitt det fattige folket sårt tiltrengt utenlandsk aluta) effektivt stoppes.
![]() |
#114 |
Permakulturell
|
![]() |
#115 |
er her
|
![]() Sv: MaggiprodukterJeg er ikke konsekvent, men boikotter stortsett rene Nestle produkt.
![]() |
#116 |
Passiv
|
Ja,det er en veldig avsporing det der, men jeg skjønner hvorfor de gjør det. Er en evig kamp det der. |
![]() |
![]() |
#117 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#119 |
trøtt
|
Er du så sikker på det? Har du sett det dokumentert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Passiv
|
Er du så sikker på at "mitt" folk ikke blir det da? Kan jo være det finnes grunner til at jeg står på motsatt side som Nabbe- uten at jeg har noe imot henne som person eller noe sånt for det... |
![]() |
![]() |
|
|