Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Maggiprodukter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 15:51   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maggiprodukter

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg begynte min boikott av Nestle som 12 åring - måtte da gi opp min favorittsjokolade "Big Cat", men ellers syns jeg ikke det har vært vanskelig. Det finnes så mange gode alternativer til alle Nestles produkter, så det er ingen jobb å velge alternativt. Er stolt over å ha fått alle på jobben med på å droppe Nescafe.

Mandino

Mange steder i verden finnes det ikke alternativer til Nestlé. Som f.eks. her jeg bor. Dvs. det finnes et alternativ, et sør-amerikansk merke med elendige produkter fulle av sukker og tilsetningsstoffer. Nestlé har kommet langt som produsent av bl.a. barnemat.
Denne diskusjonen dreide seg vel ikke om hvorvidt det er vanskelig å boikotte noe eller ikke, men jeg trakk den vel ut i hvor langt en slik boikott skal strekkes. Bl.a. så eier jo Neslé 25% av L'Oreal, og jeg synes det er en stor eierandel, og jeg er rimelig sikker på at flere av de som boikotter Nestlé f.eks. bruker L'Oreal-produkter, og i det store og hele går da pengene inn i samme pott/konsern. Nestlé er også å finne hos andre store matprodusenter bl.a. TINE som bl.a. produserer for Diplom-is, og da må jeg si at jeg i alle fall har problemer med å forstå en boikott.

En annen ting er som jeg sa tidligere at en boikott rammer som oftest mer uskyldige, enn det rammer skyldige. Nestlé klarer seg fint uten de som boikotter dem, selv om de selvsagt skulle vært foruten. De gjorde feil en gang, men skal de straffes for den feilen for alltid? Er det ikke rimelig å gi de en sjanse til forbedring og å opprette sitt tillitsforhold til forbrukeren? Nestlé gjør tross alt svært mye bra, og skaper også tusenvis av arbeidsplasser også i land hvor det er stor arbeidsløshet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.