Sv: Helt husmorhappy
Jeg må også flire litt over de som blir provosert over at noen trives med å være hjemme. 
Jeg ser ikke problemet med at noen er hjemme for egen regning. Jeg skjønner ikke at det skal være det helt store, og hadde nok ikke blitt så veldig husmorhappy selv, i lengden, men det finnes da mange eksempler på andre varianter av hemmafruer som er mindre samfunnsøkonomiske enn denne.
Jeg synes faktisk også Mim er ganske unyansert i tankegangen når det gjelder det med å klare både jobb og hjem. Jeg vet ikke hvilken jobb hun har, men det er jo åpenbart at det er stor forskjell på hvor belastende et arbeid er. Å jobbe 8 timer med tungt fysisk arbeid på fabrikk er nok vanskeligere å kombinere med ryddig hjem og alt på stell enn en kontorjobb med løs arbeidsbeskrivelse, fleksitid og god mulighet for hjemmekontor.
Enig i at Kie skriver bra, men jeg tenker også at det ikke alltid er så lett å se om det er en Jaw breaker eller en Extra folk har i munnen. Det kan også bli feil å gå rundt og tenke at alle andre har det så mye lettere, det vet man ikke alltid.
Når det er sagt, det var vel de som var frivillig hjemme vi diskuterte? :forvirret:
|