Sv: Tjener/stuepike
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Så synes jeg det er vesentlige forskjeller på disse to. Ja å sette vekk husarbeid og matlaging er en ting som jeg synes ikke man "mister" så mye i livet av å gå glipp med. Men å ansette folk til å gjøre de små tingene i hverdagen med barna sine er for meg noe totalt annet. Jeg kunne fint ansatt folk til å gjøre det første for meg men ikke det andre. Det er virkelig to helt forskjellige ting man ikke kan sette opp mot hverandre (husarbeid og tid med barn).
Jeg er enig i at det er to ulike ting. Men jeg føler også for å understreke at det ikke nødvendigvis er slik at folk med au pair har mindre tid til sine barn enn andre. I mitt barns våkentid er han uten foreldre fra 7 - 15. Mange andre barn er i barnehage fra 8 - 16. Vi får utnyttet hans sovetid om morgenen til å være på jobb, og tar det igjen ved at vi får mer av hans våkentid på ettermidagen. Det er bare en hendig måte å få familielogistikken til å gå opp, med minst mulig stress for ham. Og det er ikke unikt for oss, jeg ser flere au pair-familier rundt oss som får optimalisert familielivet ved å kjøpe hjelp.
|