Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Jeg blir nesten litt glad for at det kommer slike tråder på FP innimellom slik at jeg kan få ut litt katteagresjon. Vi liker ikke katter og har ikke noe ønske om å ha katter, men er så "heldige" at vi på det meste har 4-5 stykker på tomta vår. Kattebæsj er én ting, men lukt av kattetiss på veranda, sykkelvogn (som vi av praktiske grunner må ha ute), luftekanaler, trær og hvorsomhelst ellers er verre. Vi har brukt ganske mange penger på luktremedier som skal holde katter vekk, men de varer bare en viss stund (og lukter nesten like mye som kattetiss). Jeg mener at utekatter i tettbygde boligområder er en uting.
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Hvis man ikke kan oppdra de så holder man de inne. Enkelt og greit. Vil jeg ha katt så skaffer jeg meg en egen, jeg trenger ikke din.
Amen.
Opprinnelig lagt inn av Høst, her.
Hvis folk synes katter og hunder skal holdes under kontroll, være i hundegård/kattegård, hvorfor gjelder ikke de samme kravene for barn? Hvorfor skal ikke naboer som føler seg brydd av ustyrlige unger kunne si fra?
Dette er jo bare tull. Hadde jeg hatt 4-5 uinviterte unger løpende rundt på tomten, hadde jeg selvfølgelig pratet med foreldrene. De hadde ikke trengt å tisse på luftekanalene en gang.