Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.
Jeg tenker at et dyr som blir møtt med aggresjon, vil ha lettere for å oppføre seg aggressivt. Jeg har aldri opplevd aggresjon fra en katt jeg har møtt ute.
Jeg er enig i at det er en uting at katter går inn i hus der de ikke hører hjemme, og jeg tenker at om jeg hadde vært plaget av at katter kom og gikk som de ville, hadde jeg anskaffet rammer med myggnetting som jeg hadde satt foran dører og vinduer som ofte var åpne, og der kattene kom seg inn. Vi hadde det der vi bodde før, og det fungerte helt utmerket.
Men altså, jeg syns det er HELT urimelig at det er jeg, som IKKE har valgt å ha katt som må snekre ekstradeler til huset mitt for å kunne lufte. Og for ikke å snakke om hvor tungvindt det er å åpne og lukke slike innretninger for små barn. Og putene som ligger ute - hva skal vi gjøre med dem for å hindre kattene å legge seg i dem? Jeg skysser dem avsted så snart jeg ser dem selvfølgelig, men det hindrer dem tydeligvis ikke å komme igjen og igjen.
And for the record: Jeg er glad i dyr, også katter, men er fortvilet fordi 2 i familien her er relativt mye allergisk mot pelsdyr.