|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnJoda, det burde nok vært en tydelig advarsel om sterke scener/lyder i forkant, men hvordan skal man få fokus uten å vise hva som skjer? Det gjelder ikke bare dette temaet.
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barn
Hvis det virkelig er slik at dette temaet får fokus kun ved å vise i detalj hva som skjer, så syns jeg det er et sykdomstegn i samfunnet. Det er vel en kjensgjerning at pedofili og overgrep mot barn har hatt stort fokus de siste årene, og at fokus har vært økende. Det blir gjort langt mer for å bekjempe overgripere og straffe dem enn noen gang tidligere. Du kan godt si at det ikke blir gjort nok, og det er sant siden det fortsatt skjer overgrep hele tiden. Men å si at vi må være vitne til overgrep for å få fokus på saken - det syns jeg er langt over streken.
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes det er en forskjell på en dokumentar som skal gå litt mer dyptpløyende inn på det aktuelle temaet, og et nyhetsinnslag i et nyhets/aktualitetsprogram. I det sistnevnte synes jeg ikke det er nødvendig.
![]() |
#4 |
Leser
|
Jeg ingen problemer med å forholde meg til misbruk av barn - selv om jeg hverken ser eller hører det personlig. Jeg mener det er feil at vi "alle" sammen må ha "førstehåndsinformasjon" om alle emner for å handle.
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Søndagsrevyen - om overgrep mot barnHar mye av samme erfaring med Heiko, bare at jeg har jobbet med disse ungene når de er blitt godt voksne, kanskje 40, 50, 60 år etter overgrepet, og ser dem som de barna de en gang var. Jeg har ingen problemer med å forestille meg hva de er blitt utsatt for, bli opprørt og sint på deres vegne selv om det som skjedde dem, skjedde et annet sted for lenge siden. jeg ser det barnet de har vært og den krenkelsen de er blitt utsatt for, og hvordan ofte disse krenkelsene blir omsatt i at de selv blir overgripere som litt større barn.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
:dåne litt jeg òg: Det må da være tidenes minst gjennomtenkte uttalelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|