Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Det er ikke uten grunn at barnehager i Oslo ofte stenger 1715-1730 mens de stenger 1630 her i byen.
Er det barnehager som stenger så sent i Oslo? Vet du, det tror jeg ikke. Jeg kjenner i hvert fall ingen som har slike barnehager. Vår barnehage er kommunal, og har åpent fra 07.30 - 16.45. Det tror jeg er ganske gjengs altså.
Det kan helt klart være issues knyttet til å transportere seg fra hjemmet til jobb i Oslo, avhengig av hvor man bosetter seg. Men det ville jeg trodd det var i andre større byer i Norge også. Uten at jeg kan skryte på meg å ha prøvd hverdagslogistikk i andre byer enn Oslo. Selv kan jeg nå skryte av å bruke 20 minutter hjemmefra og til jobb, ved bruk av kollektive transportmidler. Jeg jobber midt i byen. Det er ikke så verst det altså.
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Dette var egentlig en litt farlig tråd, for jeg merker at jeg sitter her og tenker at kanskje Oslo er et sted man kan bo med unger likevel.
Jeg tror mange ville blitt overrasket over å se hvor rolig og god oppvekst barn kan få i Oslo også. Mine foreldre, som er vestlendinger, har etterhvert gått med på at barn kan ha en fin barndom i Oslo. Men det er bare fordi vi bor der vi bor, som er 50 meter unna skog og elv og alt sånt. De nekter fortsatt for at det kan være godt å vokse opp i bygård i sentrum. 
|