Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-10, 12:32   #141
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Det er jo ellers ganske stor forskjell på hva som skal til for at toåringer trives og at syttenåringer trives. Selv om toåringer kan synes det er stas å gå på Operataket, så synes nå i grunnen toåringer det meste er stas (eller ikke stas, avhengig av dagsform og blodsukker), og et bredt, voksent kulturtilbud er neppe viktig for at de skal trives. Og tenker man primært på småbarn, så vil man naturlig nok trekke frem andre ting enn om man tenker på hele oppveksten. Mengde og bredde på videregående utdanning er jo for eksempel veldig relevant for 16-åringer, men spiller ingen rolle for barnehagebarn.

Gammel 29-03-10, 12:35   #142
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Om vi bruker Operaen? Vel, vi er der jo innimellom. Spiser lunsj der, og rusler på taket. Men forestilling har vi ikke fått billetter til. Jeg har prøvd et par ganger, men har vært for sent ute. Jeg er heller ingen operagjenger, jeg trives i tilfelle best på barneforestillinger eller teateroppsetninger. De aller fleste jeg kjenner her i byen har imidlertid vært på forestillinger der. De fleste oslofolk jeg kjenner er i grunn betydelig mer høykulturelle enn meg.

Altså, nuh er det dog ikke kun høykulturelle ting som går av stabelen i dette store, hvite huset.

:saksopplysning:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:36   #143
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, nuh er det dog ikke kun høykulturelle ting som går av stabelen i dette store, hvite huset.

"Høy" er en relativt relativ beskrivelse, da. Uten at jeg skal påstå at Monsoon bare bedriver aktiviteter som er mindre høykulturelle enn alt som foregår i Operaen, altså.

Gammel 29-03-10, 12:37   #144
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Høy" er en relativt relativ beskrivelse, da. Uten at jeg skal påstå at Monsoon bare bedriver aktiviteter som er mindre høykulturelle enn alt som foregår i Operaen, altså.

Det er da aldri noen som er høye der.

Gammel 29-03-10, 12:39   #145
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vært på ballett der. Utrolig fin opplevelse.

For mine barn er det best å bo der jeg og faren er, tenker jeg. Men jeg er glad vi har tilgang til "litt av nesten alt".

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:40   #146
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katta, de tingene du beskriver som negativt er tydeligvis veldig farget av hvor i Oslo du har bodd. Vi bor sentralt, og alle våre venner som bor utenfor byen bruker betraktelig mer tid på reising enn det vi gjør. Jeg vet ikke om noen barnehager som stenger etter klokken 17.00. Man kan like gjerne trekke det andre veien, mange av barnehagene "på landet" åpner klokka 7, de i byen åpner gjerne åtte.

Angående det å være en språklig minoritet, så er ikke det et problem som gjelder hele Oslo. Det går fint an å ha mangfold uten å være det eneste norske barnet på skolen. Det gjelder noen få utvalgte skoler, og det er helt klart problematisk med en for stor skjevfordeling.
Men det er desverre også mange foreldre som tror det er et større problem enn det er mange steder, fordi de ikke evner å se forbi farge. F.eks. i vår barnehage, hvor det har blitt utrykt skepsis fra foreldre på småbarnsavdeligen over at det går for mange fremmedspråklige på storebarnsavdeligene og de begrunner dette med språk. Ingen av dem har stukket hodet innpå avdelingene og undersøkt dette nærmere. Hadde de gjort det hadde de hørt at så godt som alle barna snakker flytende norsk (det barnet som snakker dårligst er svenskt), barna kommer fra fire-fem ulike afrikanske land, blant foreldrene finner vi folk med doktorgrader, designere, studenter, sykepleiere og ungdomsarbeidere og er vel integrert. De har heller ikke fått med seg at de norske barna blir veldig språksterke, nettopp fordi det er mye fokus på begreper, det leses mye og språkutvikling står i fokus.

Jeg syns det er fåfengt å diskutere ytterpunktene når det ikke er en virkelighet som stemmer for de aller fleste.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:42   #147
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er ikke uten grunn at barnehager i Oslo ofte stenger 1715-1730 mens de stenger 1630 her i byen.

Er det barnehager som stenger så sent i Oslo? Vet du, det tror jeg ikke. Jeg kjenner i hvert fall ingen som har slike barnehager. Vår barnehage er kommunal, og har åpent fra 07.30 - 16.45. Det tror jeg er ganske gjengs altså.

Det kan helt klart være issues knyttet til å transportere seg fra hjemmet til jobb i Oslo, avhengig av hvor man bosetter seg. Men det ville jeg trodd det var i andre større byer i Norge også. Uten at jeg kan skryte på meg å ha prøvd hverdagslogistikk i andre byer enn Oslo. Selv kan jeg nå skryte av å bruke 20 minutter hjemmefra og til jobb, ved bruk av kollektive transportmidler. Jeg jobber midt i byen. Det er ikke så verst det altså.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette var egentlig en litt farlig tråd, for jeg merker at jeg sitter her og tenker at kanskje Oslo er et sted man kan bo med unger likevel.

Jeg tror mange ville blitt overrasket over å se hvor rolig og god oppvekst barn kan få i Oslo også. Mine foreldre, som er vestlendinger, har etterhvert gått med på at barn kan ha en fin barndom i Oslo. Men det er bare fordi vi bor der vi bor, som er 50 meter unna skog og elv og alt sånt. De nekter fortsatt for at det kan være godt å vokse opp i bygård i sentrum.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:42   #148
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kan si hva dere vil om hovedstaden, men har dere haier? Hæh? :æddabædda:
Det har vi.

Alle diskusjoner der det blir snakk om hvor som er best, ender opp med at alle argumenterer for der de selv bor. Hver bidige gang.
Oslo er selvsagt overlegen alle andre, for der har de Operaen.
Stavanger har oljå, Bergen har altslagsmuligfint, og i Trondheim studerer man og drikker rødvin til langt på natt. ppsummerer:

Gammel 29-03-10, 12:46   #149
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Katta, de tingene du beskriver som negativt er tydeligvis veldig farget av hvor i Oslo du har bodd. Vi bor sentralt, og alle våre venner som bor utenfor byen bruker betraktelig mer tid på reising enn det vi gjør. Jeg vet ikke om noen barnehager som stenger etter klokken 17.00. Man kan like gjerne trekke det andre veien, mange av barnehagene "på landet" åpner klokka 7, de i byen åpner gjerne åtte.

Her inne synes jeg stadig de fleste problemene rundt levering og henting skisseres av dem som bor utenfor by, fordi det ofte er lenger til jobb og færre valgmuligheter. Man har jo en mulighet til å forme dette selv. De fleste som har valgt å bosette seg i Oslo, har funnet en løsning på dette, og det finnes jo også en del valgmuligheter her, ift hvor man jobber for eksempel.
De kommunale barnehagene i Oslo tror jeg som oftest er oppe fra 0730-1700. Vi bruker i snitt tiden fra 0815-1600 omtrent, og det virker som det er vanlig i vår barnehage.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:46   #150
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet det altså. Men de fleste jeg kjenner har vært på operaforestillinger, som jeg synes er kjempehøykulturelt. (Og kjedelig ... ) Jeg hadde veldig lyst til å få med meg den indiske forestillingen som gikk i januar, men jeg fikk ikke billetter. Det var trasig. Jeg har heller ikke klart å få billetter til Nøtteknekkeren. Eller noe annet, for øvrig. Jeg klarer ikke å planlegge i god nok tid.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:49   #151
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei venninne av meg bor på Romsås eller hva det heter, fantastisk sted jo! Ikke veldig langt fra sentrum med bil, gåavstand til det meste hun trenger, eget badeområde med griller, strand, flott vann som er renset og dekket med duk i bunnen, flotte naturområder uten traffikk, stille og rolig, jeg forelsket meg i området umiddelbart. Jeg er ikke veldig fan av blokk da, det er det eneste aberet, men ellers virker det som et fantastisk sted for barn.

Gammel 29-03-10, 12:51   #152
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Uten at jeg kan skryte på meg å ha prøvd hverdagslogistikk i andre byer enn Oslo. Selv kan jeg nå skryte av å bruke 20 minutter hjemmefra og til jobb, ved bruk av kollektive transportmidler. Jeg jobber midt i byen. Det er ikke så verst det altså.

Hehe. Jeg sykler til jobb på fem minutter eller går på 25, og da kan jeg følge Frøkna til skolen samtidig. Jeg går til sentrum på under en halv time. Samtidig som vi har et mål hage, med sandkasse, huskestativ og trehytte. Akkurat dette er et aspekt ved Trondheim som jeg virkelig, virkelig setter pris på. Det er mulig å være veldig sentrumsnært, samtidig som man bor trygt og stille og har hage og utmark rett rundt hjørnet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:51   #153
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Lindesnes Trekkspillklubb. Fortsatt billetter.

Nei, altså, jeg mener virkelig ikke at Operaen er argument nok i seg selv for at Oslo er det beste stedet, men for meg er det ikke noe alternativ til Oslo i Norge. (Selv om jeg vurderte Bergen en kort periode, men det er fordi jeg er halvt bergenser og programforpliktet til i det minste å vurdere det.)

Gammel 29-03-10, 12:51   #154
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Dere kan si hva dere vil om hovedstaden, men har dere haier? Hæh? :æddabædda:
Det har vi.

Alle diskusjoner der det blir snakk om hvor som er best, ender opp med at alle argumenterer for der de selv bor. Hver bidige gang.
Oslo er selvsagt overlegen alle andre, for der har de Operaen.
Stavanger har oljå, Bergen har altslagsmuligfint, og i Trondheim studerer man og drikker rødvin til langt på natt. ppsummerer:

Ikke jeg. Jeg bor i Finnmark og argumenterer for Lillestrøm.

Gammel 29-03-10, 12:55   #155
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke Operaen er det eneste argumentet for at jeg syns Oslo er best. For meg er det miksen av kultur, mangfold, lokalisering, klima, jobbmuligheter og en hel del annet. Slik det sikkert er for de aller fleste andre som har valgt anderledes enn oss også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:55   #156
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Lindesnes Trekkspillklubb. Fortsatt billetter.

Nei, altså, jeg mener virkelig ikke at Operaen er argument nok i seg selv for at Oslo er det beste stedet, men for meg er det ikke noe alternativ til Oslo i Norge. (Selv om jeg vurderte Bergen en kort periode, men det er fordi jeg er halvt bergenser og programforpliktet til i det minste å vurdere det.)

Jeg er sikker på at du hadde trivdes godt i Bergen også, om det var det du hadde valgt. :er ikke bergenser, altså:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 12:56   #157
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Logistikkmessig er det helt gull for oss å bo i Oslo, det er en av hovedgrunnene til at vi bor her. Vi har bosatt oss slik at vi har kort vei til jobb og barnehage, og bruker minimalt med tid på henting og bringing i hverdagen. Tar jeg et tog hjem fra Oslo S som går 15.57, så er jeg i barnehagen til storesøster kl. 16.15. Barnehagen har forøvrig åpningstid fra 07.30 til 17.00. Målet er å ikke hente henne altfor sent da.

Gammel 29-03-10, 12:56   #158
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg er sikker på at du hadde trivdes godt i Bergen også, om det var det du hadde valgt. :er ikke bergenser, altså:

Næh, jeg har vært nok i Bergen til at jeg vet at det nok ikke hadde vært så stas, klaustrofobi av fjellene og altfor langt unna, eh, verden.

Men veldig fint der, altså.

Gammel 29-03-10, 12:58   #159
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd både i Bergen og Trondheim, og det er helt forskjellige årsaker til at jeg valgte å flytte fra byene. Bergen flyttet jeg fra pga bergenserne. Sorry, men jeg var ikke særlig flink til å takle dem. Trondheim var en fantastisk by, men jeg taklet ikke mørket og det dårlige været. Trøndere derimot synes jeg bare det var supert å bo i by med.

Gammel 29-03-10, 12:58   #160
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg tror at unger har best av å vokse opp i nord Norge, for da får de et større hjerte. Neida!

Men jeg kjenner faktisk en god del mennesker fra sør og øst og vest som har kommet opp hit for å studere, som mener at nordleninger er veldig varme, naturlige, gjestfrie mennesker med massehjerterom(det var bare et utvalg av mange positive adjektiv jeg har hørt).

For meg er naturen, gode foreldre og et godt nettverk det viktigste for mine barn. Derfor flytter vi snart bort fra by og eksos for å både få tid og mulighet til å nyte livet litt mer.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.