|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det er jo ellers ganske stor forskjell på hva som skal til for at toåringer trives og at syttenåringer trives. Selv om toåringer kan synes det er stas å gå på Operataket, så synes nå i grunnen toåringer det meste er stas (eller ikke stas, avhengig av dagsform og blodsukker), og et bredt, voksent kulturtilbud er neppe viktig for at de skal trives. Og tenker man primært på småbarn, så vil man naturlig nok trekke frem andre ting enn om man tenker på hele oppveksten. Mengde og bredde på videregående utdanning er jo for eksempel veldig relevant for 16-åringer, men spiller ingen rolle for barnehagebarn.
![]() |
#142 |
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Altså, nuh er det dog ikke kun høykulturelle ting som går av stabelen i dette store, hvite huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
flisespikker
|
"Høy" er en relativt relativ beskrivelse, da. Uten at jeg skal påstå at Monsoon bare bedriver aktiviteter som er mindre høykulturelle enn alt som foregår i Operaen, altså.
![]() |
#144 |
|
Det er da aldri noen som er høye der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg har vært på ballett der. Utrolig fin opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Katta, de tingene du beskriver som negativt er tydeligvis veldig farget av hvor i Oslo du har bodd. Vi bor sentralt, og alle våre venner som bor utenfor byen bruker betraktelig mer tid på reising enn det vi gjør. Jeg vet ikke om noen barnehager som stenger etter klokken 17.00. Man kan like gjerne trekke det andre veien, mange av barnehagene "på landet" åpner klokka 7, de i byen åpner gjerne åtte.
![]() |
#147 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Dere kan si hva dere vil om hovedstaden, men har dere haier? Hæh? :æddabædda:
![]() |
#149 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Peppy!
|
Jeg vet det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Ei venninne av meg bor på Romsås eller hva det heter, fantastisk sted jo! Ikke veldig langt fra sentrum med bil, gåavstand til det meste hun trenger, eget badeområde med griller, strand, flott vann som er renset og dekket med duk i bunnen, flotte naturområder uten traffikk, stille og rolig, jeg forelsket meg i området umiddelbart. Jeg er ikke veldig fan av blokk da, det er det eneste aberet, men ellers virker det som et fantastisk sted for barn.
![]() |
#152 |
Bedreviter
|
Hehe. Jeg sykler til jobb på fem minutter eller går på 25, og da kan jeg følge Frøkna til skolen samtidig. Jeg går til sentrum på under en halv time. Samtidig som vi har et mål hage, med sandkasse, huskestativ og trehytte. Akkurat dette er et aspekt ved Trondheim som jeg virkelig, virkelig setter pris på. Det er mulig å være veldig sentrumsnært, samtidig som man bor trygt og stille og har hage og utmark rett rundt hjørnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Lindesnes Trekkspillklubb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke jeg. Jeg bor i Finnmark og argumenterer for Lillestrøm.
![]() |
![]() |
#155 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg syns heller ikke Operaen er det eneste argumentet for at jeg syns Oslo er best. For meg er det miksen av kultur, mangfold, lokalisering, klima, jobbmuligheter og en hel del annet. Slik det sikkert er for de aller fleste andre som har valgt anderledes enn oss også.
![]() |
#156 |
Eklektisk
|
Jeg er sikker på at du hadde trivdes godt i Bergen også, om det var det du hadde valgt. :er ikke bergenser, altså: |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Logistikkmessig er det helt gull for oss å bo i Oslo, det er en av hovedgrunnene til at vi bor her. Vi har bosatt oss slik at vi har kort vei til jobb og barnehage, og bruker minimalt med tid på henting og bringing i hverdagen. Tar jeg et tog hjem fra Oslo S som går 15.57, så er jeg i barnehagen til storesøster kl. 16.15. Barnehagen har forøvrig åpningstid fra 07.30 til 17.00. Målet er å ikke hente henne altfor sent da.
![]() |
#158 |
|
Næh, jeg har vært nok i Bergen til at jeg vet at det nok ikke hadde vært så stas, klaustrofobi av fjellene og altfor langt unna, eh, verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg har bodd både i Bergen og Trondheim, og det er helt forskjellige årsaker til at jeg valgte å flytte fra byene. Bergen flyttet jeg fra pga bergenserne. Sorry, men jeg var ikke særlig flink til å takle dem. Trondheim var en fantastisk by, men jeg taklet ikke mørket og det dårlige været. Trøndere derimot synes jeg bare det var supert å bo i by med.
![]() |
![]() |
#160 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg tror at unger har best av å vokse opp i nord Norge, for da får de et større hjerte |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|