Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ved evt. streik i barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 14:25   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved evt. streik i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ved en streik er det bare utdanningsforbundet som blir tatt ut, eller også andre fagorginasjoner i barnehagen?

De er nok lurere enn som så. UNIO, YS og KS, som er de store hovedsammenslutningene, samarbeider selvsagt om uttaket slik at det rammer best mulig. De sørger derfor for at man ikke tar ut de som er i Utdanningsforbundet i samme barnehage som de tar ut de som er i Fagforbundet (assistenter). Dessuten er det langt mer effektivt å ta ut assistenter enn ped.ledere, for om man tar ut det pedagogiske personalet kan barnehagen fortsatt tilby barnepass under oppsyn. Det kan de ikke om assistentene taes ut.

Forrige gang var det bare de som var i UNIO som streiket, men det var jo fordi de andre organisasjonene godtok tilbudet. Jeg tror ikke UNIO gjør den tabben en gang til (de fikk som kjent absolutt ingenting ut av det).

Ettersom all IQ-en min har gått til fosteret, husker jeg ikke hvor lang tid i forveien arbeidsgiver skal ha listene. 2-3 arbeidsdager?
Jeg skulle likt å visst hvilke bydeler de prioriterer, og kjenner at det irriterer meg at jeg for en gangs skyld ikke ha peiling.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.