Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Streikerett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 16:37   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Streikerett?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvordan kan du klage på streik over småting, når du ikke har satt deg inn i hva streiken gjelder? Transportstreiken som rammer deg handler om like arbeidsforhold og like lønnsvilkår for faste og innleide arbeidstakere. Men det er altså bare småting for deg.

Det er faktisk litt vanskelig å finne ut hva streiken handler om. På UNIO sine sider står det lite fakta, på nrk og db står det bare om alle pengee kommunene sparer. På aftenposten fant jeg til slutt en liten oversikt:

"De streikende krever større likelønnstillegg, mer sentral fordeling og at finansieringen av arbeidstidsreformen, som sidestiller skift- og turnusarbeid, tas utenfor rammen. "

Jeg syns det høres ut som småting, i den betydning at det virker som om det er enighet om arbeidstidsreformen, men at staten mener at pengene til den vil gå ut over lønnsøkninga til andre. For min del har jeg ikke prekært behov for noen ekstra kronestykker i lønn, og syns det er utmerket hvis pengene går til å jevne ut en av de største urettferdighetene i dagens samfunn.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.