|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Gjendekjeksfantast
|
![]() Sv: Hvorfor er vi så mange som brenner oss ut?
Vel, hvis du mener å si at du ikke ser noe galt med verdensøkonomien som system, et økonomisk system som vil kollapse med mindre omformingen av naturressurser til penger for alltid fortsetter med å vokse eksponensielt inn i himmelen og forbi, så tror jeg noen må ha luktet på en helt annen type striper.
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
Oh come on! Du bruker informasjonskilder som det her, som hevder at amerikanerne selv stod bak 9/11. Og beskriver det pengepolitiske systemet på måter som ikke henger sammen i det hele tatt. Og du mener det er jeg som svir i neseborene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er vi så mange som brenner oss ut?For min del var det hjemmesituasjonen som gjorde det. Sov minimalt og hadde en svært krevende sønn. Krevende jobb og vanskelig sjef. Det endte i 6 md sykemeld.
![]() |
#4 |
Gjendekjeksfantast
|
![]() Sv: Hvorfor er vi så mange som brenner oss ut?Når en finansminister fra SV går ut i en finanskrise og ber tynt om at folk må bruke minst like mye penger som før, så begynte jeg å undres hvordan tingene henger sammen. Et grunnleggende spørsmål som hvordan penger blir til i dagens pengesystem er ikke noe man lærer i skolesystemet, og derfor ikke noe folk flest har innsikt i eller en mening om. Blåruss eller ei.
For meg virker det fundamentalt galt at veksten i finansverdenen og dens fiat-penger ikke er begrenset av produksjonsvekst av varer og tjenester i den virkelige verden, men du er mer enn hjertelig velkommen til å overbevise meg om at Grignon ikke har peiling på hva han snakker om.
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor er vi så mange som brenner oss ut?Jeg skjønner fremdeles ikke sammenhengen mellom konspirasjonsteoriene Mett presenterer og utbrenthet som jeg helt klart oppfatter som en risikofaktor ved et prestasjonsorientert (kvinne-)adferd, der man stabler sammen prestasjonskravene fra tidligere tider, med heltidsarbeidende menn som hadde hjemmeværende koner og heltidshusmødre som kunne bruke all tid heimen innenfor et normaldøgn.
![]() |
#6 |
Gjendekjeksfantast
|
I denne tråden er det mest nærliggende å konsentrere seg om hver arbeidstakers prioriteringer, og forventningene som stilles til oss både av andre og oss selv. I så måte kan pengesystemet sies å være en avsporing. I hovedinnlegget stilles det derimot flere spørsmål, som bør kunne diskuteres i parallell. Blant annet stilles det spørsmålstegn ved om "det er noe med systemet, noe med de strukturene vi lever under" som fører til for stort arbeidspress. Som svar på det trakk jeg inn pengesystemet og storkapitalen. Ja, helt klart med et vel grovkalibret skyts. Hva kan jeg si? Jeg har lett for å bli overivrig, og skyter fra hofta med kanoner.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|