|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Henter du barna i tide?Jøss, vet dere hvilke biler folk har også? Jeg er imponert. I vår barnehage har for øvrig nesten alle dyre biler og bisi jobber, og det er så vidt jeg vet ikke noe problem med at folk henter for sent. Det store rushet er 45-30 minutter før stengetid. De få gangene jeg har kommet ca. 15 min før er mine barn stort sett alene.
|
|
|
#2 |
|
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?
Vi ser da bilene når de kommer og henter ungene for de parkerer jo rett utenfor porten. Det jeg skulle fram til er at hos oss virker det som at det er de ressurssterke foreldrene som alltid har det travlest. Og de som jobber i lavstatusyrker/vanlige jobber er de som tar seg tid til å snakke med personalet og ikke virker så stressa. Altså motsatt enn det man skulle tro. F.eks en unge som har foreldre som jobber som eiendomsmeglere, de henter alltid sist, og har ikke vært på en eneste tilsteldning. Nå på sommeravslutningen satt gutten alene uten foreldre, og han var lei seg. to minutter før arrangementet var ferdig, kom faren kjørende i full fart og plukket ungen med seg uten et ord. Men jeg skal ikke generalisere.
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Det er akkurat det du gjør. Generaliserer. Og da kan jeg generalisere tilbake og si "typisk barnehageansatt, har ikke annet å ta seg til enn å ta tiden på foreldre i hentesituasjonen og studere bilene deres". |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Foreldre-kaffe er et tilbakevendende problem. For meg i min jobb er det klin umulig å komme på foreldrekaffe dersom jeg ikke har fri fra jobb den dagen. Det er ikke alle arbeidsgivere som aksepterer at man bare spaserer avgårde i arbeidstiden for å være med på alskens aktiviteter i barnehagen innenfor de barnehageansattes arbeidstid.
|
|
|
#5 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det er nevnt, så er det ikke alle barnehageansatte som ønsker at foreldreting skal foregå i barnehagens åpningstid!!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Jeg vet ikke hvordan det er med taushetsplikten deres eller hvor gjennkjennelig du er på nett, men hadde jeg vært så detaljert hadde det vært et klart brudd på min.( nå er ikke jeg så veldig anonym her inne da)
|
|
|
#7 |
|
er i sommer***us
![]() |
Nå jobber ikke jeg i barnehage heller. Og det jeg skrev var et eksempel der foreldrene ikke har det yrket jeg beskrev, bare at de representerer min oppfatning av hvordan ting er. Men jeg tar kritikken angående generalisering og legger meg flat. Jeg skjønner at tidsklemma avhenger av fleksibiliteten man har på jobben. Samt at noen faktisk har unger i forskjellige barnehager og at det kan være vanskelig å ta seg tid.
|
|
|
#8 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Men det virker som om du gjør det ut fra det du beskriver. Vil det da si at du er en forelder i bhg som synser om de andre foreldrene? Det er enda verre enn at bhgansatte synser om foreldre, synes jeg.
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg vil bare si at det ikke er sånn at det vi gjør mest av i barnehagen er å synse om foreldrene, altså. Ofte er det slik at når vi snakker om barna så kan vi også snakke om foreldrene, da gjerne fordi det kanskje er noe vi lurer på, endringer i barnets oppførsel f.eks. Vi tar det jo da videre opp med foreldrene om det er slik at det er viktig for oss å vite om det er grunner til denne endringen.
|
|
|
|
#10 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg mente ikke å antyde at du eller andre bhgansatte gjør det, heller. Det var bare som en direkte reaksjon på den aktuelle brukerens innlegg.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Njanei. Å synse om andre foreldre på den måten er temmelig usmakelig.
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg er overrasket over at eiendomsmegler blir tatt frem som høystatusyrke jeg.
|
|
|
#14 |
|
Quiet, please
|
|
|
|
#15 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg forsto det ikke som at det ble trukket fram som høystatusyrke, men som et yrke der man kan ha lange og uforutsigbare dager. Ellers er vel dette et yrke som alt annet, jeg misliker egentlig at man skal dra fram noe som helst som lavstatus eller høystatus.
|
|
|
#16 |
|
er i sommer***us
![]() |
Enig med deg Lykken. Og ja jeg trakk fram eiendomsmeglere som et eksempel. Men som jeg sa i forrige tråd så legger jeg fordommeriet mitt på hylla og føler at jeg fortjener all kritikk mot innlegget mitt. Så lenge man passer på seg selv så går da alt bra. Jeg har selv bommet på foreldrekaffe av ren sløvhet, og brukte mange dager på å bli kvitt den dårlige samvittigheten jeg hadde. Bare fordi jeg glemte det rett og slett.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|