|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Skrev et langt innlegg som forsvant, men ser jeg kan signere Mim. Trikken til Sognsvann for å lære å svømme? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Hvorfor det? Greit, hvis foreldrene ikke kan svømme er det jo en ting, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det absolutt må være organisert svømmetrening i basseng, dersom foreldrene kan svømme selv. Greit, så er det ikke så varmt i vannet, og man ville helst ha ventet til det var 25 grader, men er det ikke greit å fryse litt hvis resultatet blir at barna blir tryggere i vann? Man kan sitte å være sur på staten/kommunen/skolen til man blir blå, men det hjelper jo ikke, barna lærer jo ikke å svømme av den grunn - så da må man rett og slett ta litt ansvar selv. Svømmeopplæring i kald sjø er nok ikke det ideelle, men dersom er alternativet er ingen svømmeopplæring så er det helt klart det beste valget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Les resten av innlegget du quoter, så ser du hvorfor ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg har lest resten, og jeg sier jo at hvis man ikke kan svømme, så er det jo en ting, men kan man det skjønner jeg ikke helt hva grunnen er til at man ikke kan ta seg et bad i fjorden eller en innsjø. Det er jo gratis, så økonomi er ingen unnskylding. Og dersom det er noe kulturellt, altså at man ikke kan gå på stranda, for der er det fremmede menn, eller noe sånt, da har man jo tatt det valget selv. Og de som har religiøse grunner til å ikke dra på stranda er som regel de samme som ikke lar barna delta i svømmeundervisning på skolen, tilsier hvertfall min (meget begrensede) erfaring, så da er man jo like langt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Nei, jeg skjønner nå at du ikke skjønner nå. Men det finnes endel familier, i Oslo og sikkert også rundt om ellers, som ikke gjør slike ting. De drar ikke ut i skogen på tur, de drar ikke på ferie, de koser seg ikke på stranda. Grunnene kan selvsagt variere, og jeg kunne utbrodert om det, men lar den ligge nå. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|