|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Ja, men jeg tenker liksom at når man bosetter seg(eller ellers oppholder seg) i nærheten av vann, som _ikke_ er inngjerdet, så bør jo faren være noe alle tenker over, uavnhengig av kultur? Huff, jeg vet jeg sikkert høres idealistisk ut, men det skremmer meg at dette kan skje fordi man kanskje ikke har forstått FAREN ved å leke ved vannet.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?
I tillegg så kan det hende at ingen i familien er i stand til å redde når ulykken først er ute fordi de voksne heller ikke kan svømme.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Å lære seg og svømme i det iskalde vannet vi har utendørs i havet her i Norge? :grøss: Ingen får meg uti det vannet før det er minst 22 grader når det gjelder svømming. Vasse kan jeg gjøre før det. Ungene bader jo tidligere, men de leker på grunna, ikke akkurat orker og holde på med svømmetrening. Jeg hater å dra til svømmebasseng selv, så der er vi ikke akkurat så ofte. Svømmekursene i distriktet vårt er ikke forenelig med jobb i tillegg pga. tidspunktene veldig tidlig på ettermiddagen. Ungene har prøvd seg der ett kurs, men det ble for mye stress for alle. I år skal vi til syden, så da er det håp, men i fjor når jeg hadde planlagt å være litt flink på sommeren så regnet det 4 uker i strekk i ferien føltes det som. Ikke akkurat badevær utendørs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Vi er i bassenget i nabolaget her hver uke så lenge det er åpent. Problemet med bassenget er at det stenger for sommeren før 17.mai, og åpner igjen i slutten av august. Dette er jo i den perioden vi har langt bedre tid og mulighet til å benytte oss av bassenget, og sev om jeg har ei frøken som elsker å bade er det faktisk i kjøligste laget å hive henne ut i Oslofjorden 18. mai. Men vi er rystet over ulykken i går og har hatt lange samtaler med frøkna i dag om både den og hvordan man skal oppføre seg rundt vann og at det er veldig viktig å lære å svømme. Det satte en støkk i oss, og ble egentlig en oppvekker i forhold til hvor mye vi skal pushe på henne for å få svømmeferdigheten på plass.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Jeg og broren min hadde svømming som aktivitet hele barneskolen og vi har alltid storkost oss i vann.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Ingen i min foreldregenerasjon på mitt hjemsted kan svømme, for det kom ikke basseng før i slutten av 70-årene. Og joda, det er plenty av vann og elver og innsjøer. Det er bare at det er vinter fra tidlig i oktober til sent i april og det er kun noen få uker om sommeren det er badetemperaturer, og da bare sånn "hoppe uti og rope av kuldesjokk og karre seg til land igjen". Ikke svømme rolig rundt.
![]() |
|
|