Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en del andre tråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 21:08   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror egentlig at dersom ungdommene kommer i puberteten med et noenlunde godt selvbilde så er det mer eller mindre det samme om de har mye sex eller ingen sex, sex bare med en kjæreste eller sex med kompiser. Da tror jeg de vil ha kompetanse til å vurdere sånn noenlunde hva de faktisk vil, hva de vil ha glede av, osv.

Og motsatt: Er de utrygge, med et skikkelig dårlig syn på seg selv og sin egen verdi, så er det ikke usannsynlig at de ender opp med å ha sex de ikke er klar for, ha sex for motytelser, eller sex i et i og for seg langvarig, men ikke godt og trygt forhold.

Litt avsporing kankskje..men må bare kommentere denne....

Så dere puls forrige mandag?

Der ble det tatt opp at flere og flere unge jenter sliter med å ha tilfeldig sex for å få bekreftelse. Det ble satt fokus på dette, fordi mange oppsøker hjelpeapparat for å få hjelp til å sette grenser for seg selv, fordi de lider under dette.

Skremmende utvikling, synes jeg......

Hvordan har det blitt slik?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:13   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Der ble det tatt opp at flere og flere unge jenter sliter med å ha tilfeldig sex for å få bekreftelse. Det ble satt fokus på dette, fordi mange oppsøker hjelpeapparat for å få hjelp til å sette grenser for seg selv, fordi de lider under dette.

Jeg så Puls, men fikk inntrykk av at dette gjat jenter over 18 år ... Her var det også snakk om ubeskyttet sex, som et spenningsmoment eller at de ikke følte seg vedrifulle nok til å be om at det ble brukt kondom.
At jenter ønsker bekreftelser er ikke noe nytt. Jeg tror heller ikke det er noe nytt at enkelte jenter bruker sex for å få bekreftelse/kortvarig kjærlighet.
Ja, det er skremmende, og enda en grunn til at vi må gjøre kondomer mer tilgjengelig og at vi må lære ungdommene mer om å sette egne grenser i forhold til sex (dermed må vi lære/veilede dem om dette).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:22   #3
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her antar du ut ifra hva som vil passe deg.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg så dessverre ikke Puls, men det høres skremmende ut ja.

Det jeg tenker på når jeg hører det er at noe av grunnen kan være det sexpresset som mange unge føler. Som nevnt i andre tråder her så kan nok mange unge få inntrykk av at de ikke er vellykket (eller noe sånt) om de ikke har hatt sex innen en viss alder. Jeg leste et sted at mange unge har svært avansert sex. De snapper opp ting fra nettet og tror at det er normalt det de finner der. Samtidig blir kropp og seksualitet markedsført og vi har vel nesten blitt litt blinde for hvor mye vi egentlig blir eksponert for dette i media og reklame.

Programmet fokuserte som jeg sa på at jenter vil ha bekreftelse/føle seg elsket. Det hadde altså ikke så mye med sex å gjøre, men at jenter sliter med lav selvtillit/selvfølelse. :gjentarmegselv:

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg så Puls, men fikk inntrykk av at dette gjalt jenter over 18 år ... Her var det også snakk om ubeskyttet sex, som et spenningsmoment eller at de ikke følte seg vedrifulle nok til å be om at det ble brukt kondom.
At jenter ønsker bekreftelser er ikke noe nytt. Jeg tror heller ikke det er noe nytt at enkelte jenter bruker sex for å få bekreftelse/kortvarig kjærlighet.
Ja, det er skremmende, og enda en grunn til at vi må gjøre kondomer mer tilgjengelig og at vi må lære ungdommene mer om å sette egne grenser i forhold til sex (dermed må vi lære/veilede dem om dette).

Gammel 10-02-07, 01:42   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Her antar du ut ifra hva som vil passe deg.

Programmet fokuserte som jeg sa på at jenter vil ha bekreftelse/føle seg elsket. Det hadde altså ikke så mye med sex å gjøre, men at jenter sliter med lav selvtillit/selvfølelse. :gjentarmegselv:

Jeg svarte på Go/jentas innlegg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:31   #5
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Så hva dette egentlig handlet om, gir du blaffen i?

Gammel 10-02-07, 13:37   #6
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Så hva dette egentlig handlet om, gir du blaffen i?

enda et eksempel på unødvendig kverulering

Gammel 10-02-07, 13:46   #7
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg syns det var et legitimt spørsmål, iom at Fluke så programmet (som Jessica ikke så) og satt igjen med et helt annet inntrykk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:07   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unødvendig kverulering?

En definisjon på "unødvendig kverulering" hadde vært fint.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:12   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Det var et ærlig spørsmål og absolutt ikke meningen å kverulere. Jeg lurte på om Jessica ikke var intressert i å vite hva dette programmet egentlig handlet om.
For meg virker det rart å uttale seg om et program man ikke har sett, og så anta hva det handlet om ...

Gammel 10-02-07, 14:19   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

nektet å kommentere........?! Hvor tar du det fra ?

Her sier hun vel egentlig ganske klart at hun ikke vil høre hva jeg har å si.

Gammel 10-02-07, 00:43   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg så dessverre ikke Puls, men det høres skremmende ut ja.

Det jeg tenker på når jeg hører det er at noe av grunnen kan være det sexpresset som mange unge føler. Som nevnt i andre tråder her så kan nok mange unge få inntrykk av at de ikke er vellykket (eller noe sånt) om de ikke har hatt sex innen en viss alder. Jeg leste et sted at mange unge har svært avansert sex. De snapper opp ting fra nettet og tror at det er normalt det de finner der. Samtidig blir kropp og seksualitet markedsført og vi har vel nesten blitt litt blinde for hvor mye vi egentlig blir eksponert for dette i media og reklame.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.