Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en del andre tråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 20:08   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: I lys av en del andre tråder

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror egentlig at dersom ungdommene kommer i puberteten med et noenlunde godt selvbilde så er det mer eller mindre det samme om de har mye sex eller ingen sex, sex bare med en kjæreste eller sex med kompiser. Da tror jeg de vil ha kompetanse til å vurdere sånn noenlunde hva de faktisk vil, hva de vil ha glede av, osv.

Og motsatt: Er de utrygge, med et skikkelig dårlig syn på seg selv og sin egen verdi, så er det ikke usannsynlig at de ender opp med å ha sex de ikke er klar for, ha sex for motytelser, eller sex i et i og for seg langvarig, men ikke godt og trygt forhold.

Litt avsporing kankskje..men må bare kommentere denne....

Så dere puls forrige mandag?

Der ble det tatt opp at flere og flere unge jenter sliter med å ha tilfeldig sex for å få bekreftelse. Det ble satt fokus på dette, fordi mange oppsøker hjelpeapparat for å få hjelp til å sette grenser for seg selv, fordi de lider under dette.

Skremmende utvikling, synes jeg......

Hvordan har det blitt slik?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.