Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Jeg er veldig klar over realiteten. Jeg er utdannet førskolelærer selv og har jobbet både som ped.leder og styrer.
Det er ulike måter å løse ubundentiden på også, samt vaktliste og hvem som går hvilke vakter. Når barnehagen stenger 17.00 (som her), så mener jeg at de som da henter 16.50 OGSÅ skal få et referat fra dagen, tid til litt prat og god kommunikasjon. Da skal ikke ansatte stå å trippe for å rekke stenge kl 17. Tilbudet er frem til kl 17, det er også litt viktig å huske på. Og da kan det være kjekt å ha ekstra 5 min til å slukke lys, låse dører og komme seg ut. Etter åpningstid.
Jeg visste ikke at du var førskolelærer, så jeg beklager te-skje-metoden
Jeg er ganske så klar på at folk ikke skal stå å trippe 10 minutter før. Om man gjør klar alt sånn at det bare er å slukke og låse når man går, så rekker man fint å oppdatere også de som kommer 10 minutter før stengetid. Jeg tenker mer de som kommer 2 minutter før stengetid og forventer full oppdatering i 4 eksemplarer. Det kan man ikke forvente. Da kan man heller legge inn litt slækk når man leverer dagen etter og så få oppdateringen da. Eller be om å få dagsrapporten på mail.
Og ubundentiden kan organiseres på andre måter, men det er jo den helligste kua i hele systemet, så det er langt fra bare bare.