Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 08:07   #121
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Vi har også botsystem i vår barnehage. Jeg har blitt bøtelagt en gang, da hadde toget fått stans midt i marka og det var fint lite å gjøre med det. Ettersom jeg er gal og legger inn buffere i alle retninger kom jeg da bare ti minutter for seint, heldigvis!

Derimot har jeg et par ganger sittet i uventede bilkøer (kollisjoner osv.) og ringt andre foreldre i barnehagen som har tatt med seg Plutten hjem. Veldig greit å ha sånne ringeavtaler med et par andre foreldre, fortrinnsvis de som ikke har samme reisevei!

Gammel 09-09-10, 08:12   #122
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ene barnehagen jeg hadde praksis i hadde foreldre som var resurssterke og utnyttet botsystemet. Flere ganger i uken kom de forsent fordi de jobbet overtid osv.

Det endet med at etter 15min leverte de barna til barnevernsvakten. Ikke ved folk som sto i kø på grunn av ulykker. Men de som utnyttet systemet.

De ansatte kunne aldri planlegge noe etter seinvakt fordi de skjeldent kom avgårde når de skulle.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:31   #123
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri hørt om at vi har bot-system i vår barnehage. Uansett er vi så heldige at andre foreldre nok kan stille opp dersom vi vet at vi ikke kan komme til barnehagen i tide. Men jeg har såppass respekt for deres tid også, at det skulle vært i ytterste nødsfall.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:43   #124
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Jeg vet ikke om det finnes noe slikt i bhg vår.
Det jeg vet de snakket om nå etter sommeren, er å gi bot når unger ikke møter.
Altså til hver skoleferie og sommerferie får vi utdelt liste hvor vi skal melde ungene på dager. Dette er jo for at bhg skal ha oversikt over hvor mange som kommer og hvor mange ansatte det trengs. I sommer hadde de i godt over 2 uker alt fra 3-6 unger pr dag, som ikke møtte, og ikke sa i fra.
Etter dette har det blitt snakket om å måtte betale en sum for hver dag man ikke har gitt beskjed.Noe jeg synes er helt ok.
Vår bhg har fantastiske åpningstider(0645 til 1700) og viser gang på gang fleksibiltet ovenfor oss foreldre. Og da mener jeg at det minste vi kan gjøre er å si i fra om det blir noe endringer.

Man har i utgangspunktet betalt for å ha barnet sitt i barnehagen hver dag i åpningstiden hele året gjennom. Barnehagen er et tilbud og man har ikke møteplikt i barnehagen. Om man velger å ikke benytte tilbudet en dag så påfører man med dette barnehagen ikke en eneste krone ekstra kostnad - for man betaler allerede full pris for tilbudet om plass.

Om man vil være grei og delta i å tilrettelegge for at barnehagen skal kunne optimalisere driften med å kjøre med færre ansatte til tross for at alle betaler full pris med å varsle på forhånd - fint. Om man velger å heller prioritere sin egen impulsivitet fordi man nå en gang allerede har betalt full pris for dette tilbudet - også fint.

Om noen prøvde å bøtelegge meg for å ikke benytte et tilbud jeg likevel betalte full pris for så hadde det virkelig blitt månelyst.

Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:55   #125
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hatt bøtelegging i hverken eldste eller yngstes barnehage, men det hadde vært helt greit for meg. Vi henter en god time før stengetid allikevel og om vi ikke gjorde det så har vi nå ingen rett til å stjele av de ansattes tid eller lønnsbudsjettet.

Vi flyttet en barnehage nedover listen pga kort åpningstid, selv om den har åpningstid som passer greit i fht vår arbeidstid akkurat nå. Men det er fint å ha en time å gå på i hver retning, i tilfelle.

Jeg er veldig fornøyd med at vi har barnehage på vei mellom oss og jobben, og at vi er to om henting og levering, slik at vi får kortest mulig tid i barnehagen. Den som begynner sist på jobb leverer, og den som er ferdig først henter. Jge skjønner at alle ikke kan ha det lukrativt.

Gammel 09-09-10, 09:01   #126
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor i en pendler kommune hvor man kan oppleve mye trøbbel med ferjer o.l så hos oss har de ikke botsystem vi er også heldige å har åpningstider fra 0630-1645(17 i barnehagen som guttungen gikk i)
Som regel klarer vi å ordne oss med annen henting om ting skulle oppstå så har sluppet å komme for sent til henting selv om det har vært nære på noen ganger.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:09   #127
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke bøter i bhg vår, men jeg hadde ikke vært negativt innstilt til en slik ordning om foreldres forsentkomming var et utbredt problem. Mange av de ansatte har jo små barn og tidsklemme de også, og min tid er da virkelig ikke mer verdt enn deres. Forøvrig har bhg vår lang åpningstid, fra 06.45-16.45, og sliter man med å hente i tide da så bør man kanskje vurdere å endre arbeidssituasjonen sin.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:20   #128
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke om vi har bøter jeg. Har aldri tenkt noe over det, da vi aldri kommer for sent. Barnehagen er åpen fra 7-17.
Og jeg slutter stort sett aldri senere enn kl.1500-1530. rakk alltid barnehagen når jeg jobbet i Oslo også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:28   #129
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke om bhg har bøter eller ikke. I de 14 årene jeg har hatt pass til ungene har jeg kun kommet for sent en gang og da ringte jeg sfo for å si at jeg satt i kø (ulykke). Jeg kom ca 1 min etter stengetid.

Jeg syns bøter er helt greit i både bhg og sfo om man kommer for sent. Bøter for at barna ikke kommer i bhg eller sfo er noe av det dummeste jeg har hørt om. Klart det er dumt at man sier ungene skal komme og så velger å ikke møte opp, men bøter for å ikke bruke et tilbud man har betalt for er jeg helt imot.

Gammel 09-09-10, 19:58   #130
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man har i utgangspunktet betalt for å ha barnet sitt i barnehagen hver dag i åpningstiden hele året gjennom. Barnehagen er et tilbud og man har ikke møteplikt i barnehagen. Om man velger å ikke benytte tilbudet en dag så påfører man med dette barnehagen ikke en eneste krone ekstra kostnad - for man betaler allerede full pris for tilbudet om plass.

Om man vil være grei og delta i å tilrettelegge for at barnehagen skal kunne optimalisere driften med å kjøre med færre ansatte til tross for at alle betaler full pris med å varsle på forhånd - fint. Om man velger å heller prioritere sin egen impulsivitet fordi man nå en gang allerede har betalt full pris for dette tilbudet - også fint.

Om noen prøvde å bøtelegge meg for å ikke benytte et tilbud jeg likevel betalte full pris for så hadde det virkelig blitt månelyst.

Jeg er enig i at det blir for dumt om foreldre må betale fordi de velger å ta ekstra fri, men jeg skulle virkelig ønske at de kunne sagt i fra, rett og slett fordi vi da kan organisere driften på en annen måte. F.eks kan man la ansatte få avspasering dersom man vet at det blir mindre unger enn oppsatt.

Gammel 09-09-10, 20:03   #131
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Det er vel bøter i alle barnehager omtrent vil jeg tro..

Det er ikke noe botsystem her iallefall.
Jeg synes det er mer med på gjøre det å komme for sent "legitimt", at man betaler seg ut av det.
Forøvrig synes jeg det er en bedre ordning at de ansatte har 5-10 min ekstra arbeidstid (altså utover åpningstid), sånn at det ikke blir overtid på dem selv om noen er sent ute.

Dette også fordi man skal ha tid til å prate med foreldrene som henter rett før stengetid også. De har samme krav på informasjon om dagen som de som henter kl 15.30 mener jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:15   #132
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Forøvrig har bhg vår lang åpningstid, fra 06.45-16.45, og sliter man med å hente i tide da så bør man kanskje vurdere å endre arbeidssituasjonen sin.

Om man klarer å hente avhenger jo en del av når man slutter på jobben. Hvis man slutter 16.00 og har 45 minutters reisevei, så blir det jo trangt om tid. Det betyr jo ikke at ungen(e) har trengt å være spesielt lenge i barnehagen.

:flisespikker i dag:

Gammel 09-09-10, 20:16   #133
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er ikke noe botsystem her iallefall.
Jeg synes det er mer med på gjøre det å komme for sent "legitimt", at man betaler seg ut av det.
Forøvrig synes jeg det er en bedre ordning at de ansatte har 5-10 min ekstra arbeidstid (altså utover åpningstid), sånn at det ikke blir overtid på dem selv om noen er sent ute.

Dette også fordi man skal ha tid til å prate med foreldrene som henter rett før stengetid også. De har samme krav på informasjon om dagen som de som henter kl 15.30 mener jeg.

Realiteten er som følger:

Pedagogene jobber 6 timer og 45 minutter pr dag. De resterende 45 minuttene er ubundet arbeidstid som de jobber hjemme med planlegging etc. Hos oss har vi utvidet åpningstid (06:45 - 16:45). Når pedagogene har seinvakt så begynner de kl. 10:00 på jobb. Om de skulle jobbet til 17:00 så hadde de begynt kl. 10:15. Det vil da gå ut over hele barnegruppa. Vi har i tillegg økt pedagogtetthet og sliter nok med å få kabalen til å gå opp med tanke på arbeidstid og vaktlister. For meg er det viktigere å gi et godt pedagogisk tilbud til hele barnegruppen i kjernetiden, enn et ekstratilbud til foreldre som kommer i siste liten.

Gammel 09-09-10, 20:20   #134
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Realiteten er som følger:

Pedagogene jobber 6 timer og 45 minutter pr dag. De resterende 45 minuttene er ubundet arbeidstid som de jobber hjemme med planlegging etc. Hos oss har vi utvidet åpningstid (06:45 - 16:45). Når pedagogene har seinvakt så begynner de kl. 10:00 på jobb. Om de skulle jobbet til 17:00 så hadde de begynt kl. 10:15. Det vil da gå ut over hele barnegruppa. Vi har i tillegg økt pedagogtetthet og sliter nok med å få kabalen til å gå opp med tanke på arbeidstid og vaktlister. For meg er det viktigere å gi et godt pedagogisk tilbud til hele barnegruppen i kjernetiden, enn et ekstratilbud til foreldre som kommer i siste liten.

Jeg er veldig klar over realiteten. Jeg er utdannet førskolelærer selv og har jobbet både som ped.leder og styrer.

Det er ulike måter å løse ubundentiden på også, samt vaktliste og hvem som går hvilke vakter. Når barnehagen stenger 17.00 (som her), så mener jeg at de som da henter 16.50 OGSÅ skal få et referat fra dagen, tid til litt prat og god kommunikasjon. Da skal ikke ansatte stå å trippe for å rekke stenge kl 17. Tilbudet er frem til kl 17, det er også litt viktig å huske på. Og da kan det være kjekt å ha ekstra 5 min til å slukke lys, låse dører og komme seg ut. Etter åpningstid.

Gammel 09-09-10, 20:29   #135
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig klar over realiteten. Jeg er utdannet førskolelærer selv og har jobbet både som ped.leder og styrer.

Det er ulike måter å løse ubundentiden på også, samt vaktliste og hvem som går hvilke vakter. Når barnehagen stenger 17.00 (som her), så mener jeg at de som da henter 16.50 OGSÅ skal få et referat fra dagen, tid til litt prat og god kommunikasjon. Da skal ikke ansatte stå å trippe for å rekke stenge kl 17. Tilbudet er frem til kl 17, det er også litt viktig å huske på. Og da kan det være kjekt å ha ekstra 5 min til å slukke lys, låse dører og komme seg ut. Etter åpningstid.

Jeg visste ikke at du var førskolelærer, så jeg beklager te-skje-metoden

Jeg er ganske så klar på at folk ikke skal stå å trippe 10 minutter før. Om man gjør klar alt sånn at det bare er å slukke og låse når man går, så rekker man fint å oppdatere også de som kommer 10 minutter før stengetid. Jeg tenker mer de som kommer 2 minutter før stengetid og forventer full oppdatering i 4 eksemplarer. Det kan man ikke forvente. Da kan man heller legge inn litt slækk når man leverer dagen etter og så få oppdateringen da. Eller be om å få dagsrapporten på mail.

Og ubundentiden kan organiseres på andre måter, men det er jo den helligste kua i hele systemet, så det er langt fra bare bare.

Gammel 09-09-10, 20:34   #136
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nix botsystem i barnehagen vår utelukkende fordi det aldri har vært et problem. Barnehagen har åpent fra 0645-1715. (Blir det et problem så vil de innføre det, men foreløpig så skjer det nesten aldri at foreldre henter for sent.)

Gammel 09-09-10, 20:37   #137
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg visste ikke at du var førskolelærer, så jeg beklager te-skje-metoden

Jeg er ganske så klar på at folk ikke skal stå å trippe 10 minutter før. Om man gjør klar alt sånn at det bare er å slukke og låse når man går, så rekker man fint å oppdatere også de som kommer 10 minutter før stengetid. Jeg tenker mer de som kommer 2 minutter før stengetid og forventer full oppdatering i 4 eksemplarer. Det kan man ikke forvente. Da kan man heller legge inn litt slækk når man leverer dagen etter og så få oppdateringen da. Eller be om å få dagsrapporten på mail.

Og ubundentiden kan organiseres på andre måter, men det er jo den helligste kua i hele systemet, så det er langt fra bare bare.

Jeg vet veldig godt det ikke er enkelt altså.
Men det er jo barnehager (som Veronal sin) som har åpent fra 16.45-17.15, og de har vel et godt pedagogisk tilbud de også.

Gammel 09-09-10, 20:49   #138
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Jeg vet veldig godt det ikke er enkelt altså.
Men det er jo barnehager (som Veronal sin) som har åpent fra 16.45-17.15, og de har vel et godt pedagogisk tilbud de også.

Vi hadde åpent til 17:00 men opplevde at det faktisk ikke var behov for det. Foreldrene ønsket heller økt personaltetthet i kjernetiden og at vi stengte 15 minutter før. Nå er ikke sene foreldre noe stort problem hos oss. Det er relativt korte avstander og sjelden at folk kommer i siste liten. Men jeg har jobbet i Oslo og i Bærum. Der var det et mye større problem.

Gammel 09-09-10, 20:52   #139
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge barnehagen ikke gir meg penger tilbake for dager jeg ikke bruker, forbeholder jeg meg retten til å ikke detaljplanlegge sommremånedene for min egen del. store deler av sommeren er jobb som ellers med vakter hvor jeg har eller ikke har sovet. Hvis jeg ikke har sovet må mini i barnehagen, hvis ikke blir det fridag på han. Hadde jeg fått bøter for en sånn praksis hadde jeg blitt ganske vanskelig å ha med å gjøre. Hvis jeg imidlertid betalte kun for bruk, er jeg med på resonnementet. For ordens skyld: jeg sier fra om sammenhengende ferie.

Botsystem er sikkert helt greit. Jeg tror ikke vi har det hos oss, og jeg tror ikke det er noe stort problem heller. Men jeg synes det er litt snålt at åpningstiden til barnehagen er lik arbeidstiden til de ansatte. Er det mulig å gi like bra service helt inntil stengetid hvis man står der og tripper og skal ut av porten samtidig med det siste barnet? For meg er det en selvfølge at barnet får leke eller gjøre noe annet frem til stengetid og at den ansattes oppmerksomhet er på barna og ikke på rydding, lukking og låsing. Jeg har funnet barna mine pent på rad på benken i gangen mens personalet rydder naboavdelingen. Det gjør meg litt irritert. Jeg synes de burde ha arbeidstid et kvarter lenger enn åpningstiden hvis det er det som skal til for å yte god service helt frem til stengetid.

Gammel 09-09-10, 20:55   #140
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I barnehagen vår prioriteres midtvakten til pedagoger/førskolelærer. Tidlig- og senvakten fylles opp med "pedagogiske medarbeidere".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.