Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Det er ikke noe botsystem her iallefall.
Jeg synes det er mer med på gjøre det å komme for sent "legitimt", at man betaler seg ut av det. 
Forøvrig synes jeg det er en bedre ordning at de ansatte har 5-10 min ekstra arbeidstid (altså utover åpningstid), sånn at det ikke blir overtid på dem selv om noen er sent ute.
Dette også fordi man skal ha tid til å prate med foreldrene som henter rett før stengetid også. De har samme krav på informasjon om dagen som de som henter kl 15.30 mener jeg.
Realiteten er som følger:
Pedagogene jobber 6 timer og 45 minutter pr dag. De resterende 45 minuttene er ubundet arbeidstid som de jobber hjemme med planlegging etc. Hos oss har vi utvidet åpningstid (06:45 - 16:45). Når pedagogene har seinvakt så begynner de kl. 10:00 på jobb. Om de skulle jobbet til 17:00 så hadde de begynt kl. 10:15. Det vil da gå ut over hele barnegruppa. Vi har i tillegg økt pedagogtetthet og sliter nok med å få kabalen til å gå opp med tanke på arbeidstid og vaktlister. For meg er det viktigere å gi et godt pedagogisk tilbud til hele barnegruppen i kjernetiden, enn et ekstratilbud til foreldre som kommer i siste liten.