Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg synes du faktisk utviser store fordommer mot overvektige, jeg. Tenker man ikke på sitt eget beste helsemessig?
Jeg tror de fleste som er sykelig overvektige, ikke gjør annet enn å tenke å sin egen helse. Det er derfor de sliter så utrolig. De fører en evig kamp mot maten. De VET at de ikke burde, at det ikke bare er lite estetisk å veie så mye, men at det rett og slett kan være helsefarlig. De vet det og gjør hva de kan for å snu trenden, men det går ikke, for maten er større og sterkere og tar rotta på dem gang på gang, uansett hvor hardt de prøver og hvilke våpen de stiller med.
Og selvfølgelig må tankegangen endres, men det er jaggu meg ikke bare bare, det heller. Jeg, for eksempel, har gått til terapi hos en ekspert på overspising, jeg deltok i selvhjelpsgruppe via IKS i nesten to år, jeg har gått på selvhypnose-kurs, hatt månedlige samtaler med lege, osv., osv. I tillegg til å prøve ulike vektreduksjonsopplegg. Men hjalp det? Nei. Om det hjalp, så hjalp det kun midlertidig. Det var ikke kraftige nok våpen. Maten var og ble sterkere.
Og jeg tror ikke jeg er den eneste kraftig overvektige som har det slik.
Du to det litt ut av sammenhengen da.. Uansett: du kan mene det du vil. MEN når man har vert slank/normalvektig og plutselig veier 80 kg for mye... det er det jeg tenker på! Ikke på dem som har vert overvektige i store deler av sitt liv... Hvorfor stopper ikke disse som har vert slanke/normaltvektige før vekten tilsier fedme/overvekt..
|