Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Total subjektiv utblåsning

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 20:31   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning.

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sånn er det å jobbe i butikk.

Det går an å gjøre folk oppmerksomme på at man stenger og min erfaring er at de fleste tar hensyn til dette. Selv om det jo finnes en del realt selvsentrerte unntak. Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken".

Forøvrig er det ikke store forskjellen på dem som kommer fem på stengetid i butikken og de som kommer fem på stengetid i barnehagen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:32   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel, ikke om det hadde vært min butikk. Service er greit nok, men service skal også være fortjent.

Skal den?? Virkelig?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det går an å gjøre folk oppmerksomme på at man stenger og min erfaring er at de fleste tar hensyn til dette. Selv om det jo finnes en del realt selvsentrerte unntak. Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken".

Forøvrig er det ikke store forskjellen på dem som kommer fem på stengetid i butikken og de som kommer fem på stengetid i barnehagen.

Nei. Er det noen som har påstått det?

Gammel 19-02-07, 21:42   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jobbet på en matbutikk når jeg var yngre, helger og ettermidd. Og jeg har erfart at de som kom 15 min før stengetid lørdager var ute før vi egentlig stengte men de som kom 30 min før hadde veeeeldig god tid.

Og mange var ikke klar over hva klokken var eller at vi stengte da

Men vi fikk nå betalt for hvert et min ekstra vi var der

Gammel 19-02-07, 21:49   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Jeg har jobbet på en matbutikk når jeg var yngre, helger og ettermidd. Og jeg har erfart at de som kom 15 min før stengetid lørdager var ute før vi egentlig stengte men de som kom 30 min før hadde veeeeldig god tid.

Og mange var ikke klar over hva klokken var eller at vi stengte da

Men vi fikk nå betalt for hvert et min ekstra vi var der

Jeg jobbet som varepåfyller en dag i uka, og i kassa en sommer på matbutikk, vi fikk ikke betalt for den ekstra tiden vi brukte på å gjøre opp kassen etter stengetid. Ganske gjerrig

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 00:38   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning

Ja sånt er fryktelig irriterendes.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:36   #6
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

...Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken" ...

Det er en gammel slager som ofte funker.

Gammel 20-02-07, 23:39   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at det er arbeidsgiveren din som er problemet her. Hvis det støtt og stadig faktisk er kunder som ønsker å legge igjen penger i butikken etter stengetid, så burde arbeidsgiver lagt inn 15-30 minutters overtidsmulighet.

Gammel 19-02-07, 20:41   #8
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Kanskje de som kommer fem på stengetid i barnehagen har måttet vente på en fem på stengetid-kunde i butikken?

Hvis man smiler og ber kunden komme tilbake når butikken er åpen, vil nok de fleste kunder gjøre det. Er man derimot muggen og sur når man ber kunden forlate butikken er sjansene naturligvis mindre for at vedkommende vil komme tilbake.

Det kommer også litt an på butikken. Hadde jeg jobbet på f.eks. H&M tror jeg at jeg ville vært raskere med å gi beskjed enn om jeg drev en liten spesialbutikk selv.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:53   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning

Nei. Er det noen som har påstått det?

Nei, men det handler om det samme.

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det er en gammel slager som ofte funker.

Det er frustrerende. Men man ber ikke en kunde om å gå. Ikke på villkår.

Det er jeg ikke enig med deg i. Se det jeg har sitert fra Skremmern rett under her.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man skal ikke finne seg i hva som helst fra kundene, da har du misforstått hva det vil si å være serviceinnstilt. Man kan fint påpeke butikkens åpnings- og stengetider på en høflig måte.

Ja. Som tidligere pendler med nærmere en time på toget foran meg sa jeg i fra når det begynte å bli knapt med tid til å rekke toget. Det er ikke hyggelig å måtte vente en time pga en sen kunde. Det at man f.eks. må rekke å hente et barn i barnehagen er også en god forklaring som man kan bruke med god samvittighet. Om man bare skal ut og pilse en fredagskveld kan man dog være noe mer fleksibel.

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Kanskje de som kommer fem på stengetid i barnehagen har måttet vente på en fem på stengetid-kunde i butikken?

Hvis man smiler og ber kunden komme tilbake når butikken er åpen, vil nok de fleste kunder gjøre det. Er man derimot muggen og sur når man ber kunden forlate butikken er sjansene naturligvis mindre for at vedkommende vil komme tilbake.

Det kommer også litt an på butikken. Hadde jeg jobbet på f.eks. H&M tror jeg at jeg ville vært raskere med å gi beskjed enn om jeg drev en liten spesialbutikk selv.

Jada, det kan godt hende de har hatt en fem på stengetid-kunde, men da har de selv et ansvar for å fortelle hva de skal, slik at de ikke bare forskyver problemet videre.

Måten man gjør kunden oppmerksom på stengetiden har nok alt å si, ja!

Jeg er enig i at hva slags butikk det er snakk om spiller en viss rolle, men det må veies opp i mot hva det koster en selv (og andre som er avhengig av en utenfor jobbsituasjonen) å bli værende på jobb utover åpningstiden.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:16   #10
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Akkurat det har hendt bekjente av meg flere ganger - der nyttet det ikke med "må rekke en buss" heller. Ganske frustrerende.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.