|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning.
Det går an å gjøre folk oppmerksomme på at man stenger og min erfaring er at de fleste tar hensyn til dette. Selv om det jo finnes en del realt selvsentrerte unntak. Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
"De"
|
Skal den?? Virkelig?
Nei. Er det noen som har påstått det?
![]() |
#3 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning.Jeg har jobbet på en matbutikk når jeg var yngre, helger og ettermidd. Og jeg har erfart at de som kom 15 min før stengetid lørdager var ute før vi egentlig stengte men de som kom 30 min før hadde veeeeldig god tid.
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg jobbet som varepåfyller en dag i uka, og i kassa en sommer på matbutikk, vi fikk ikke betalt for den ekstra tiden vi brukte på å gjøre opp kassen etter stengetid. Ganske gjerrig
![]() |
#5 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Total subjektiv utblåsningJa sånt er fryktelig irriterendes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
Det er en gammel slager som ofte funker.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning.Jeg syns at det er arbeidsgiveren din som er problemet her. Hvis det støtt og stadig faktisk er kunder som ønsker å legge igjen penger i butikken etter stengetid, så burde arbeidsgiver lagt inn 15-30 minutters overtidsmulighet.
![]() |
#8 |
kamelkonsument
|
Kanskje de som kommer fem på stengetid i barnehagen har måttet vente på en fem på stengetid-kunde i butikken?
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning
Nei, men det handler om det samme.
Det er jeg ikke enig med deg i. Se det jeg har sitert fra Skremmern rett under her.
Ja. Som tidligere pendler med nærmere en time på toget foran meg sa jeg i fra når det begynte å bli knapt med tid til å rekke toget. Det er ikke hyggelig å måtte vente en time pga en sen kunde. Det at man f.eks. må rekke å hente et barn i barnehagen er også en god forklaring som man kan bruke med god samvittighet. Om man bare skal ut og pilse en fredagskveld kan man dog være noe mer fleksibel.
Jada, det kan godt hende de har hatt en fem på stengetid-kunde, men da har de selv et ansvar for å fortelle hva de skal, slik at de ikke bare forskyver problemet videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Permakulturell
|
Akkurat det har hendt bekjente av meg flere ganger - der nyttet det ikke med "må rekke en buss" heller. Ganske frustrerende.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|