Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Total subjektiv utblåsning

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 20:36   #21
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning.

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

...Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken" ...

Det er en gammel slager som ofte funker.

Gammel 19-02-07, 20:37   #22
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er frustrerende. Men man ber ikke en kunde om å gå. Ikke på villkår.

Men det som er så frustrerende er at folk ikke skjønner det selv ...eller de som gjør det gir faen, man vil så gjerne bruke overskuddet på å gi folk ordentlig hjelp jeg sitter ofte å svarer på mail jobber mye hjemme og sender ting til andre steder i landet fordi det føles godt å gjøre en god jobb.
Jeg sitter gjerne til 8 med en som har vansker med ammingen osv, men det er ikke disse kundene som ikke respekterer stenge tidene det er stortsett ræ..ølene og de stjeler overskuddet som jeg heller vil gi dem som fortjener det...

Men å kaste ut folk,ikke faen det er en æressak.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:37   #23
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vet du hva jeg synes er det virkelige problemet... det er at butikkbransjen bare betaler sine ansatte til stengetid og legger opp til at den offisielle arbeidstiden er over på samme tidspunkt som butikkene (i følge skiltene) stenger.

Jeg synes at minst et kvarter burde legges til tidspunktet som butikkene stenger dørene... til de ansattes arbeidstid. Da kan man låse dørene ved stengetid, gjøre seg ferdig med treige kunder og evt. få ryddet uten å jobbe gratis.

Jeg er helt enig i at mange kunder er tankeløse, uhøflige, treige osv, men butikkeiere bidrar også til å skape frustrasjon blant de ansattes. Det er vel gjerne ganske vanlig at de ansatte må være et kvarter på overtid for å få betalt for det. I 95% av tilfellene tar det akkurat litt mindre, og dermed får de ansatte sjelden eller aldri betalt for det.

:erfaren:

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:37   #24
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Skjønner godt att du er frustrert! Been there done that.
På det verste sto jeg med handa på ytterdøren og trippet og ristet på nøklene mens jeg kledde på meg yttertøyet.. De fleste kundene skjønner att du har lyst til å gå da...

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:38   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Det er vel det som er en del av det å være serviceinnstilt.

Skjønner godt det kan være veldig frustrerende, era!

Man skal ikke finne seg i hva som helst fra kundene, da har du misforstått hva det vil si å være serviceinnstilt. Man kan fint påpeke butikkens åpnings- og stengetider på en høflig måte.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:40   #26
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Selvsagt står man på pinne for kundene. BEr man noen om å gå fordi man selv vil hjem er det lett å miste kunder.

Men mange kunder har også vist at de setter pris på at mannen har kommet ned en lørdag eller søndagskveld kl 22. mange har vært innom med butikken med både blomster, konfekt og likørflasker etter det. det er jo litt koselig da.
og så snakker de om det til naboer og venner, og dermed har vi flere kunder,

Gammel 19-02-07, 20:41   #27
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det går an å gjøre folk oppmerksomme på at man stenger og min erfaring er at de fleste tar hensyn til dette. Selv om det jo finnes en del realt selvsentrerte unntak. Jeg brukte som regel det å rekke bussen som en forklaring på å "jage folk ut av butikken".

Forøvrig er det ikke store forskjellen på dem som kommer fem på stengetid i butikken og de som kommer fem på stengetid i barnehagen.

Kanskje de som kommer fem på stengetid i barnehagen har måttet vente på en fem på stengetid-kunde i butikken?

Hvis man smiler og ber kunden komme tilbake når butikken er åpen, vil nok de fleste kunder gjøre det. Er man derimot muggen og sur når man ber kunden forlate butikken er sjansene naturligvis mindre for at vedkommende vil komme tilbake.

Det kommer også litt an på butikken. Hadde jeg jobbet på f.eks. H&M tror jeg at jeg ville vært raskere med å gi beskjed enn om jeg drev en liten spesialbutikk selv.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:43   #28
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man skal ikke finne seg i hva som helst fra kundene, da har du misforstått hva det vil si å være serviceinnstilt. Man kan fint påpeke butikkens åpnings- og stengetider på en høflig måte.

Helt klart, mente heller ikke at man skulle finne seg i alt.

Men det er noe med at når man har valgt å tre inn i et serviceyrke, er det forventet at man har en høflig tone.
Og det stemmer muligens ikke helt at kunden har alltid rett, men noe er det i det.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:43   #29
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Vet du hva jeg synes er det virkelige problemet... det er at butikkbransjen bare betaler sine ansatte til stengetid og legger opp til at den offisielle arbeidstiden er over på samme tidspunkt som butikkene (i følge skiltene) stenger.

Mannen betaler de som jobber hos han hvis de er der etter stengetid, trodde det var vanlig jeg. han betaler for matpauser også, det vet jeg at det ikke er alle som gjør.

Gammel 19-02-07, 20:49   #30
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Mannen betaler de som jobber hos han hvis de er der etter stengetid, trodde det var vanlig jeg. han betaler for matpauser også, det vet jeg at det ikke er alle som gjør.

Jo men dersom de ansatte har det som sin faste arbeidstid (15 minutter lenger enn åpningstiden) er de innstilt på det, og da blir de ikke så frustrert på treige kunder.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:53   #31
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Total subjektiv utblåsning

Nei. Er det noen som har påstått det?

Nei, men det handler om det samme.

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det er en gammel slager som ofte funker.

Det er frustrerende. Men man ber ikke en kunde om å gå. Ikke på villkår.

Det er jeg ikke enig med deg i. Se det jeg har sitert fra Skremmern rett under her.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja. Som tidligere pendler med nærmere en time på toget foran meg sa jeg i fra når det begynte å bli knapt med tid til å rekke toget. Det er ikke hyggelig å måtte vente en time pga en sen kunde. Det at man f.eks. må rekke å hente et barn i barnehagen er også en god forklaring som man kan bruke med god samvittighet. Om man bare skal ut og pilse en fredagskveld kan man dog være noe mer fleksibel.

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Kanskje de som kommer fem på stengetid i barnehagen har måttet vente på en fem på stengetid-kunde i butikken?

Hvis man smiler og ber kunden komme tilbake når butikken er åpen, vil nok de fleste kunder gjøre det. Er man derimot muggen og sur når man ber kunden forlate butikken er sjansene naturligvis mindre for at vedkommende vil komme tilbake.

Det kommer også litt an på butikken. Hadde jeg jobbet på f.eks. H&M tror jeg at jeg ville vært raskere med å gi beskjed enn om jeg drev en liten spesialbutikk selv.

Jada, det kan godt hende de har hatt en fem på stengetid-kunde, men da har de selv et ansvar for å fortelle hva de skal, slik at de ikke bare forskyver problemet videre.

Måten man gjør kunden oppmerksom på stengetiden har nok alt å si, ja!

Jeg er enig i at hva slags butikk det er snakk om spiller en viss rolle, men det må veies opp i mot hva det koster en selv (og andre som er avhengig av en utenfor jobbsituasjonen) å bli værende på jobb utover åpningstiden.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:53   #32
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Jeg begynte å drømme om kunder som ikke gikk når vi stengte, og da måtte jeg bare slutte.

Gammel 19-02-07, 20:54   #33
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men mange kunder har også vist at de setter pris på at mannen har kommet ned en lørdag eller søndagskveld kl 22. mange har vært innom med butikken med både blomster, konfekt og likørflasker etter det. det er jo litt koselig da.
og så snakker de om det til naboer og venner, og dermed har vi flere kunder,

Nemlig.
Men det er stor forskjell på ansvarsfølelesen til en ansatt vs eier. Selvsagt.

Gammel 19-02-07, 20:55   #34
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

JEg rett og slett forstår ikke at man kan få seg til å be en kund eom å forlate butikken.
Vel, vel... Det kommer vel an på hvilket ansvarsområde man har.
Uansett er det vel greit å hente brn fem på stengetid om man er ute til stengetid.

Gammel 19-02-07, 21:02   #35
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

JEg rett og slett forstår ikke at man kan få seg til å be en kund eom å forlate butikken.
Uansett er det vel greit å hente brn fem på stengetid om man er ute til stengetid.

Jeg vet ikke helt om dette med ansvarsområde. Jeg har som butikkleder også gjort kunder oppmerksomme på at butikken stenger.

Det er helt greit å hente fem på stengetid i barnehagen om man er ute igjen til den faktisk stenger, men som regel vil jo foreldre gjerne høre litt om barnets dag osv.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:10   #36
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Da synes JEG at du opptrer galt som butikkleder. Men det er min måte å tenke på.

Gammel 19-02-07, 21:10   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, da jeg var ekstrahjelp i et par butikker på et senter i skoletiden, så hendte det innimellom at det kom folk slentrende inn når jeg hadde tatt inn skiltene, stativ og helt åpenbart var på vei til å gjøre opp kassen. De slentret som de hadde all verdens tid, og på en måte demonstrativt viste at de ikke hadde tenkt å skynde seg. Jeg husker at jeg svært bestemt, men høflig, sa til et par at vi hadde stengt, men at de var velkomne tilbake dagen etter. De ble så utrolig snurte, og kom også men den at vi burde da være interessert i å selge…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:11   #38
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg er faktisk enig med kundene de, Lykkeliten. Men jeg er sikkert fryktelig konservativt opplært.

Gammel 19-02-07, 21:21   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er faktisk enig med kundene de, Lykkeliten. Men jeg er sikkert fryktelig konservativt opplært.

Man må jo være høflig, men på et senter skal faktisk hele senteret stenge innen viss tid, og kassen måtte gjøres opp. Så da lurer jeg faktisk på om den demonstrative slentringen er et ønske om å provosere fram noe. Litt spekulativt, men faktisk virket det som noen kunder hadde som hobby å gå inn i butikker for å være mest mulig ekle, både før og akkurat på stengetid.
Jeg var nå alltid veldig serviceminded, men det skjedde noen ganger at jeg påpekte at vi desverre stengte, og at jeg hadde en tidsfrist å holde mht det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:22   #40
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var innom Din Sko rett før stengetid en gang, jeg skulle bare løpe inn og kjøpe et par sandaler som vi hadde vært og prøvd på minstemann dagen før. Når jeg står ved hyllen med en sandal i hånden og kikker etter rett størrelse kom det en snerpe av en butikkansatt bort og sier surt: "Det er TO minutter til vi stenger bare så du er klar over det!". Vel, det hadde kanskje tatt meg 30 sekunder og finne sandalene og betale for dem, men jeg ble dritsur og trampet ut derfra. Der gikk de glipp av den 100-lappen liksom. Men makan til dårlig service.

Jeg er enig forøvrig med Vimsen jeg. Det kan selvsagt være irriterende med folk som kommer slentrende rett før stengetid og tar seg god tid, men man tar på seg et smil og gjør det beste ut av det. Nå har jeg alltid fått betalt for de timene jeg faktisk har vært på jobb da, det skulle da bare mangle.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.