|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning.
Det er en gammel slager som ofte funker.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning.Vet du hva jeg synes er det virkelige problemet... det er at butikkbransjen bare betaler sine ansatte til stengetid og legger opp til at den offisielle arbeidstiden er over på samme tidspunkt som butikkene (i følge skiltene) stenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning.Skjønner godt att du er frustrert! Been there done that. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Ringskrømt
|
Man skal ikke finne seg i hva som helst fra kundene, da har du misforstått hva det vil si å være serviceinnstilt. Man kan fint påpeke butikkens åpnings- og stengetider på en høflig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nattrangler
Men mange kunder har også vist at de setter pris på at mannen har kommet ned en lørdag eller søndagskveld kl 22. mange har vært innom med butikken med både blomster, konfekt og likørflasker etter det. det er jo litt koselig da.
![]() |
#27 |
kamelkonsument
|
Kanskje de som kommer fem på stengetid i barnehagen har måttet vente på en fem på stengetid-kunde i butikken?
![]() |
#28 |
Fabelaktig
|
Helt klart, mente heller ikke at man skulle finne seg i alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Nattrangler
Mannen betaler de som jobber hos han hvis de er der etter stengetid, trodde det var vanlig jeg. han betaler for matpauser også, det vet jeg at det ikke er alle som gjør.
![]() |
#30 |
Stadig underveis
Jo men dersom de ansatte har det som sin faste arbeidstid (15 minutter lenger enn åpningstiden) er de innstilt på det, og da blir de ikke så frustrert på treige kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
trøtt
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsning
Nei, men det handler om det samme.
Det er jeg ikke enig med deg i. Se det jeg har sitert fra Skremmern rett under her.
Ja. Som tidligere pendler med nærmere en time på toget foran meg sa jeg i fra når det begynte å bli knapt med tid til å rekke toget. Det er ikke hyggelig å måtte vente en time pga en sen kunde. Det at man f.eks. må rekke å hente et barn i barnehagen er også en god forklaring som man kan bruke med god samvittighet. Om man bare skal ut og pilse en fredagskveld kan man dog være noe mer fleksibel.
Jada, det kan godt hende de har hatt en fem på stengetid-kunde, men da har de selv et ansvar for å fortelle hva de skal, slik at de ikke bare forskyver problemet videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Total subjektiv utblåsningJeg begynte å drømme om kunder som ikke gikk når vi stengte, og da måtte jeg bare slutte.
![]() |
#33 |
"De"
|
Nemlig.
![]() |
#34 |
"De"
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsningJEg rett og slett forstår ikke at man kan få seg til å be en kund eom å forlate butikken.
![]() |
#35 |
trøtt
|
Jeg vet ikke helt om dette med ansvarsområde. Jeg har som butikkleder også gjort kunder oppmerksomme på at butikken stenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Tja, da jeg var ekstrahjelp i et par butikker på et senter i skoletiden, så hendte det innimellom at det kom folk slentrende inn når jeg hadde tatt inn skiltene, stativ og helt åpenbart var på vei til å gjøre opp kassen. De slentret som de hadde all verdens tid, og på en måte demonstrativt viste at de ikke hadde tenkt å skynde seg. Jeg husker at jeg svært bestemt, men høflig, sa til et par at vi hadde stengt, men at de var velkomne tilbake dagen etter. De ble så utrolig snurte, og kom også men den at vi burde da være interessert i å selge…
![]() |
#39 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Man må jo være høflig, men på et senter skal faktisk hele senteret stenge innen viss tid, og kassen måtte gjøres opp. Så da lurer jeg faktisk på om den demonstrative slentringen er et ønske om å provosere fram noe. Litt spekulativt, men faktisk virket det som noen kunder hadde som hobby å gå inn i butikker for å være mest mulig ekle, både før og akkurat på stengetid.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Total subjektiv utblåsningJeg var innom Din Sko rett før stengetid en gang, jeg skulle bare løpe inn og kjøpe et par sandaler som vi hadde vært og prøvd på minstemann dagen før. Når jeg står ved hyllen med en sandal i hånden og kikker etter rett størrelse kom det en snerpe av en butikkansatt bort og sier surt: "Det er TO minutter til vi stenger bare så du er klar over det!". Vel, det hadde kanskje tatt meg 30 sekunder og finne sandalene og betale for dem, men jeg ble dritsur og trampet ut derfra. Der gikk de glipp av den 100-lappen liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|