Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Det har jeg faktisk til gode å høre som argument fra folk som stemmer Frp. Derimot har jeg ofte hørt at de som stemmer Frp, gjør det fordi de er lei overformynderiet fra staten, og tiltaksløsheten til andre politiske partier
Kanskje de ufaglærte med pittelitte grann inntekt også trenger et parti som de forstår, men som du insinuerer ikke forstår dem?
Er det grunn til å tro at de eneste som stemmer Frp er de som tjener pittelitt pr. mnd. og som er ufaglært, og som ikke har skjønt bedre? Jeg blir litt matt av denne stigmatiseringen av folk jeg. Det er akkurat som om man skal sette stempelet i pannen på en gruppe med folk som ikke vet bedre, fordi de er ufaglært og tjener pittelitt, og gjøre denne gruppen nærmest umyndiggjort fordi de neppe ikke vet hva de gjør fordi de er ufaglært eller fordi de tjener lite? Er ikke det å tro litt dårlig om folk, og sette seg selv litt høyere enn andre?
.
Stigmatisering er en uting, ja. Det er jeg enig i. Men jeg og ser med forundring på at veldig mange som nyter godt av en velfungerende velferdsstat stemmer på et pati som vil privatisere hele greia.
Men, jeg forstår ikke esme dithen at ufaglærte stemmer Frp, sånn generelt, men at veldig mange av dem som stemmer Frp faktisk ikke vet hva de stemmer på.