|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kirkeasyl, hva synes dere om det?Kirkeasyl er kompliserte saker. Jeg har vært borti et par saker av kirkeasyl. Menighetene kan nekte å la asylanter ta bolig der. Man kan la vær å gi dem mat og hjelp. Tro meg. De som velger den løsningen ser ingen andre utveier. Det er ikke kult å sitte i en katakombe alene i et år eller to. Det er ikke morsomt å være en familie som sitter i kjelleren til en kirke uten å kunne bidra med noe som helst. De gjør det ikke for å snylte på folk. De ser absolutt ingen utveier.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Kirkeasyl, hva synes dere om det?
Altså. Du snakker som om det er opplest og vedtatt at kriminelle får bli i Norge og at alle som sitter i kirkeasyl er greie folk. Jeg går ut fra at du ikke mener dette egentlig? |
|
|
|
#3 |
|
|
Det er ikke opplest og vedtatt at alle kriminelle får bli i Norge, men man vet at kriminelle kommer til Norge, for selv om de blir satt inn i fengsel i Norge tjener de mer og har det bedre enn der de kommer fra oftest.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Jeg sa ikke at det var en pågående praksis. Jeg sa at det har vært forsøkt med å gi alle i kirkeasyl amnesti og la de bli. Det førte ikke til annet enn at folk fortsatte å bruke kirkeasyl med et fnugg av håp. |
|
|
|
#5 |
|
|
Men det er jo uvesentlig nå, siden det ikke er praksis.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Joda. Men det var et poeng hos deg at man skulle la noen stakkars få kirkeasylanter få bli. Dermed var det et poeng å nevne at det har vært forsøkt før og det skjedde ikke annet enn at det kom andre kirkeasylanter isteden. |
|
|
|
#7 |
|
|
Det var slett ikke et poeng hos meg at de skal få asyl. Men at de skal få en rettferdig behandling av saken sin.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Blir dillemma dersom en kriminell er forfulgt i hjemlandet da. Men det er vel det som kjennetegner kriminelle. Gjest Baardsen og Ole Høiland var under seriøs forfølgelse av et semi-autokrati i sine dager. Et trygde-eldorado-eksil sine beskyttende vinger hadde vel gjort susen for dem også på den tiden. Dessverre ble det bøddel og Teheran løsning for dem...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|