|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et likestilt brølEr ikke egentlig de fleste enige her? At permisjonsordningen fungerer etter hensikten nå, med hensyn til likestilling, familieliv og babyens/mors velferd, og at dersom ytterligere uker skal øremerkes far, bør permisjonstiden utvides tilsvarende.
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Et likestilt brøl
Vi har en veldig god ordning her i Norge, men den er ikke gratis. Noen (les du og jeg, over skatteseddelen, betaler for det). På et eller annet tidspunkt bør i kanskje spørre oss hva vi er ute etter å oppnå med permisjonen, og hvor lang det er hensiktsmessig at den. Fordeler veid opp mot kostnader. Og hvor mye Staten skal bestemme. Det er kanskje tydelig at jeg politisk sett er der jeg mener at de ikke skal bestemme for mye detaljer.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Et likestilt brøl
Jeg for min del krangler videre om at jeg synes det virker som om det er mange som vil ha permisjonen delt på midten, og at man mener det er et godt likestillingsargument. Jeg mener at det ikke er det - for en arbeidsgiver blir det ikke hipp som happ å ansette menn eller kvinner i denne sammenhengen før ting virkelig er helt likt. Og det vil da si at vordende fedre må være noe mas å ha som ansatte i likhet med gravide kvinner og at de må ha eksakt like lange permisjoner. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|